عرضه و تقاضا با واردات خودروهای کم کارکرد به تعادل خواهد رسید - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 82164
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 04 اسفند 1401 - 6:05 |
سید جواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

عرضه و تقاضا با واردات خودروهای کم کارکرد به تعادل خواهد رسید

سید جواد حسینی کیا، نماینده سنقر کلیایی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» و در پاسخ به اینکه‌ واردات خودروهای کم کارکرد تا چه اندازه نوسانات بازار خودرو را کاهش خواهد داد، اظهار کرد: بدیهی است که واردات خودروهای کم کارکرده موجب کاهش نوسانات بازار خودرو خواهد شد.
عرضه و تقاضا با واردات خودروهای کم کارکرد به تعادل خواهد رسید

گروه اقتصادی
سید جواد حسینی کیا، نماینده سنقر کلیایی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» و در پاسخ به اینکه‌ واردات خودروهای کم کارکرد تا چه اندازه نوسانات بازار خودرو را کاهش خواهد داد، اظهار کرد: بدیهی است که واردات خودروهای کم کارکرده موجب کاهش نوسانات بازار خودرو خواهد شد. اینکه با واردات خودروهای کم کارکرد تا چه اندازه نوسان این بازار کاهش پیدا کند، مشخص نیست و فرآیندی است که در اثر میزان واردات مبرهن خواهد شد. بنابراین کاهش نوسان بازار خودرو در ارتباط با میزان واردات خودرو خواهد بود. وی با تأکید براینکه واردات خودروهای کارکرده با عمر ۳ الی ۵ سال برای مشتریان صرفه اقتصادی به همراه خواهد داشت، افزود: ازآنجایی‌که خودروهای کم کارکرد در مقایسه با خودروهای نو، قیمت بسیار پایین‌تری دارد، برای متقاضیان مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود. از طرفی دیگر خودروهای کارکرده ازنظر کیفیت دارای برتری قابل‌توجهی می‌باشند. حسینی کیا تصریح کرد: به نظر‌می‌رسد که خودروهای وارداتی کم کارکرد توان رقابت با خودروسازان و خودروهای داخلی کشور را داشته باشند. ازاین‌رو می‌توان بر تأثیر مثبت بر این امر بر بازار خودرو امید داشت. گفتنی است که واردات خودروهای کم کارکرد می‌تواند موجب کاهش قیمت خودرو در داخل کشور شود. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: خودروهای
 کم کارکرد عرضه و تقاضا  کشور را متعادل خواهد کرد. همچنین این روند الزامی برای تولیدکنندگان داخلی به وجود خواهد آورد تا کیفیت خود را افزایش دهند. او در پایان این گفت‌وگو متذکر شد: در قانون بودجه ۱۴۰۲، واردات خودروهای کم کارکرد ۳ الی ۵ سال مصوب شده است. بنابراین این قانون پس از تصویب شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲ قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای عرضه و تقاضا با واردات خودروهای کم کارکرد به تعادل خواهد رسید بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.