عجیب ترین بنز جهان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 78718
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۲۲ |

عجیب ترین بنز جهان

 اما اگر بخواهیم اختصاصی تر به بررسی عجیب ترین بنز جهان بپردازیم موضوع به مدل های این برند محدود می شود که هر یک قابلیت ها، آپشن ها، ساختار فیزیکی و ظاهری خاص خود را دارند و در لیست برترین ماشین های روز جهان قرار می گیرند که ما امروز قرار است به بررسی بنز F 015 بپردازیم. این خودرو کانسپت شاید به دلیل ظاهر و ساختار فوق پیشرفته خود است که به عنوان یک ماشین مفهومی، مرزی میان رویایی از آینده و واقعیت فعلی را به نمایش می گذارد...
عجیب ترین بنز جهان

اکثر ما زمانی که موضوع عجیب ترین ماشین جهان باشد ذهنمان سریعاً به یکی از مدل های بنز فکر می کند که البته ماشین های خارق العاده این کمپانی چیزی به دور از ذهنیت عموم افراد نیستند و هر یک به نحوی در جایگاه خود می توانند عجیب ترین ماشین های جهان محسوب شوند.

اما اگر بخواهیم اختصاصی تر به بررسی عجیب ترین بنز جهان بپردازیم موضوع به مدل های این برند محدود می شود که هر یک قابلیت ها، آپشن ها، ساختار فیزیکی و ظاهری خاص خود را دارند و در لیست برترین ماشین های روز جهان قرار می گیرند که ما امروز قرار است به بررسی بنز F 015 بپردازیم.

این خودرو کانسپت شاید به دلیل ظاهر و ساختار فوق پیشرفته خود است که به عنوان یک ماشین مفهومی، مرزی میان رویایی از آینده و واقعیت فعلی را به نمایش می گذارد و همین نیز سبب شده تا به عنوان عجیب ترین بنز جهان هنوز هم انحصاری بوده و در حالت نمایشگاهی و بدون تکثیر به سر ببرد.

بنز اینقدر عجیب و خارق العاده هست که کمتر نیاز به تعمیر دارد اما اگر نیاز به تعمیرگاه بنز داشتید روی آن کلیک کنید.

https://file.tesmino.ir/images/2022/12/images_1671470712.jpg

ویژگی های ساختاری عجیب ترین بنز جهان

این خودروی لوکس و حیرت انگیز از لحاظ ساختار موتوری و الکتریکی با هیچ ماشین دیگری قابل قیاس نبوده و رونمایی و بررسی این ماشین در نمایشگاه CES به قدر کافی پاسخگویی ساختار بی نظیر و فوق هوشمند بنز F 015 می باشد.

محور عقب این ماشین مفهومی توسط دو موتور الکتریکی پوشش داده می شود که در حالت ویژه می توانند معادل ۲۷۲ اسب بخار نیرو را برای ماشین تامین کنند و در حالت عادی نیز معادل ۱۶۳ اسب بخار نیرو توسط یک خروجی پایدار به ماشین القا می شود.

علاوه بر این یک پیل متشکل از سلول های سوختی وظیفه تامین انرژی الکتریکی موتور های کانسپت F 015 را بر عهده دارند؛ به علاوه وجود یک باتری اضافه با ولتاژ بسیار بالا که در مواقع نیاز انرژی و قدرت لازم را در کوتاهترین زمان ممکن تامین می کند‌.

جالب است بدانید که شتاب این خودروی مفهومی با بدنه بزرگ، ساختار فیزیکی و موتوری عجیب تنها ۶ و ۷ دهم ثانیه بوده و صفر تا صد را در این بازه زمانی طی کرده و مسافت ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت برای عجیب ترین بنز جهان ثبت شده است.

همانطور که گفتیم این ماشین لوکس و بینظیر برای عیب یابی نیاز به متخصص دارد و با دیاگ بنز می توان عیب یابی کرد.

https://file.tesmino.ir/images/2022/12/images_1671470716.jpg

ساختار فیزیکی عجیب ترین بنز جهان

نمی‌ توان از زیبایی منحصر به فرد و ساختار فیزیکی این ماشین شگفت انگیز صرف نظر کرد چرا که بی شباهت به ماشین های تخیلی نیست و مرز رویا و واقعیت را در هم آمیخته و اولین ویژگی خاص این ماشین که توجه همه را جلب می کند قسمت کوتاه جلوی آن بود که به شکل دهان ماهی طراحی شده و توسط دو ردیف ۵ عددی از چراغ های LED طراحی شده و به شکل خلاقانه ای آرم بنز را در مرکز چراغ ها به رخ می کشند.

چراغ های پشتی نیز دو قسمت مجزا از نوع LED بوده و یک قسمت آن به شکل نواری طراحی شده است که قابلیت نمایش علائمی از قبیل: استپ و استارت را نیز دارد. مسئله ای که سبب ایجاد فضای بزرگ داخلی این ماشین شده وجود پوزه کوتاه آن می باشد که طراحی منحصر به فردی به ظاهر خودرو نیز بخشیده است. ساختار فیزیکی عجیب موتور قدرتمند و عجیب می خواهد که کشش آن را داشته باشد. تعمیر موتور بنز نیز کار هرکسی نیست. فقط متخصص حرفه ای می تواند این کار را انجام دهد.

ساختار فیزیکی بدنه مرسدس بنز F 015 تلفیقی از آلومینیوم، آلیاژ های مختلفی از فولاد و همچنین فیبر کربن بوده که به طور یکپارچه بدنه را طراحی کرده و مقاومت کششی بالا و ضربه گیری بی نظیری را به این ماشین مفهومی داده است. مختصات فیزیکی بنز کانسپت لوکس معادل ارقام زیر می باشد.

  1. طول: ۵۱۲ cm
  2. عرض: ۲۰۱.۷ cm
  3. ارتفاع: ۱۵۲ cm
  4. فاصله دو محور: ۳۶۱ cm

فضای داخلی عجیب ترین بنز جهان

هر بخشی از این ماشین حیرت انگیز به نحوی سبب شده است که به عنوان عجیب ترین بنز جهان بهترین جایگاه را به خود اختصاص دهد که فضای داخلی کابین خودرو نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و به عنوان یک طراحی فوق العاده در تاریخ خودرو سازی این برند ثبت شده است.

چهار صندلی انفرادی این ماشین از جنس چرم طبیعی بوده و روی کف مسطح ماشین که از چوب طبیعی گردو است قرار گرفته اند و قابلیت چرخش داشته و از چهار طرف توسط ۶ صفحه نمایشگر هوشمند با قابلیت بررسی فضای داخلی و خارجی را داشته و همچنین کنترل عملکرد ماشین را به صورت اتومات فراهم می کند.

https://file.tesmino.ir/images/2022/12/images_1671470719.jpg

درب های خودرو بیشترین فضا را برای ورود و خروج مهیا کرده و با زاویه ۹۰ درجه باز می شوند و عدم وجود خط B در بین دو درب خودرو سبب ایجاد فضای بیشتر و عملکرد راحت تر برای استفاده از F 015 را به سرنشینان می دهد.

قوی ترین بنز جهان

لازم است بدانید که در حال حاضر مرسدس بنز AMG GT63 SE با قدرت هرچه تمام تر جایگاه خود را به عنوان قویترین بنز جهان با دو موتور مجزا ثبت کرده است که موتور اول هشت سیلندر و هیبریدی است و نوع دوم موتور الکتریکی و معادل ۲۰۴ اسب بخار می باشد. این دو موتور در مجموع توانایی تولید ۸۳۱ اسب بخاری با گشت آور ۱۴۰۰Nm را دارند که شتاب صفر تا صد این ماشین قدرتمند را به ۲.۹ ثانیه رسانده اند و در نهایت ۳۱۵ کیلومتر در ساعت را طی می کند‌.

البته اگر بخواهیم عجیب ترین بنز جهان را از لحاظ امکانات رفاهی هوشمند در نظر بگیریم مدل فوق پیشرفته F015 همچنان به عنوان لوکس ترین ماشین جهان، نمونه ای رویایی و حیرت انگیز محسوب می شود که توسط دوربین های متعدد و رادارهای سنسوری و هوشمند خود تمام فناوری عملکرد و فضای داخل و اطراف ماشین را در لحظه بررسی می‌کند.

فضای داخلی تماماً هوشمند بوده و قسمت داشبورد به طور کامل توسط تکنولوژی پیشرفته لمسی طراحی شده است که به ماشین امکان کنترل بدون سرنشین را می دهد و فناوری بسیار متفاوت و خلاقانه این مدل به عنوان عجیب ترین بنز جهان شناخته شده است.

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم حتی قسمت داخلی در درب ها نیز توسط پنل های لمسی و هوشمند تعبیه شده ‌اند که به سرنشینان قابلیت مشاهده و کنترل کامل عوامل داخلی و خارجی خودرو را می دهند. با این وجود هنوز هم این بنز فوق لوکس در مرز رویا باقی مانده و اگر چه از تمام جوانب آزمون های تستی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است اما به تولید در تعداد بیشتر نرسیده است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.