ظرفیت‌های بریکس مبادلات تجاری را دستخوش تغییرات مالی مثبت خواهد کرد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 101668
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 23 خرداد 1403 - 6:56 |
محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس:

ظرفیت‌های بریکس مبادلات تجاری را دستخوش تغییرات مالی مثبت خواهد کرد

محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست اعضای بریکس و صدور بیانیه برای گسترش استفاده از پول ملی در مبادلات تجاری و مالی بین کشورهای عضو به خبرنگار‌ «رسالت» اظهارکرد: گروه بریکس متشکل از کشورهای اثرگذار اقتصادی می‌باشد و این کشورها سهمی بالغ‌بر ۴۰ درصد در تجارت جهانی دارند.
ظرفیت‌های بریکس مبادلات تجاری را دستخوش تغییرات مالی مثبت خواهد کرد

محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست اعضای بریکس و صدور بیانیه برای گسترش استفاده از پول ملی در مبادلات تجاری و مالی بین کشورهای عضو به خبرنگار‌ «رسالت» اظهارکرد: گروه بریکس متشکل از کشورهای اثرگذار اقتصادی می‌باشد و این کشورها سهمی بالغ‌بر ۴۰ درصد در تجارت جهانی دارند. بی‌شک این میزان تجارت ارزش قابل‌توجهی خواهد داشت و بر این اساس نیز می‌توان اظهارداشت که کشورهای عضو در پیمان بریکس می‌توانند دلارزدایی را تحقق ببخشند و در حوزه تبادلات مالی و پولی نقش جدی را ایفا کنند. 
وی بابیان اینکه همکاری با کشورهای عضو بریکس، تقویت پول ملی را محقق خواهد کرد، افزود: عضویت در پیمان بریکس و سازمان همکاری شانگهای که سهم قابل‌توجهی از تجارت جهانی را به خود اختصاص داده‌اند، ثمرات بسیاری خواهد داشت و موجب خواهد شد تا گسترش استفاده از پول ملی در مبادلات تجاری محقق شود. 
جوکار تصریح کرد: کشورهای عضو در پیمان بریکس ظرفیت و توانمندی‌های بسیاری دارند و می‌توانند تغییرات مثبت قابل‌توجهی را در مبادلات تجاری و مالی میان کشورهای عضو رقم بزنند. 
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: گسترش ظرفیت‌های مبادلات تجاری و مالی موجب دلارزدایی خواهد شد. بی‌شک کشورهای عضو و دیگر کشورهای دنیا نیز از این مهم استقبال خواهندکرد. پیش‌تر مشاهده می‌شد که تمایل چندانی برای حذف دلار وجود ندارد اما به‌مراتب این تمایل افزایش یافت و اکنون جمعیت قابل‌توجهی خواهان تحقق این مهم می‌باشند. براین اساس می‌توان اظهارداشت که فرآیند دلارزدایی و شکل‌‌گیری واحد پولی مشترک میان کشورهای عضو در پیمان‌های اقتصادی انجام خواهد شد و استفاده از پول ملی نیز گسترش پیدا خواهد کرد. اکنون ظرفیت تعاملات بر مبنای پول ملی وجود دارد و این مهم می‌تواند در قالب موافقت‌نامه‌های پولی و مالی به سرانجام برسد.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای ظرفیت‌های بریکس مبادلات تجاری را دستخوش تغییرات مالی مثبت خواهد کرد بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.