طرح اصلاح خدمت با هدف حرفه‌ای شدن سربازی دنبال می‌‌شود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 87388
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 25 خرداد 1402 - 6:54 |
محمد رشیدی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

طرح اصلاح خدمت با هدف حرفه‌ای شدن سربازی دنبال می‌‌شود

محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» با اشاره به طرح اصلاح قانون خدمت سربازی، بیان کرد:   این طرح از سال ۱۴۰۰ در دستورکار مجلس شورای اسلامی قرا‌ر گرفت. مهم‌ترین رویکرد این طرح پرداخت حقوق به سربازان بود.
طرح اصلاح خدمت با هدف حرفه‌ای شدن سربازی دنبال می‌‌شود

محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» با اشاره به طرح اصلاح قانون خدمت سربازی، بیان کرد:   این طرح از سال ۱۴۰۰ در دستورکار مجلس شورای اسلامی قرا‌ر گرفت. مهم‌ترین رویکرد این طرح پرداخت حقوق به سربازان بود. باورمان این بود که سرباز نباید به سبب هزینه‌های رفت و آمد خود دچار مشکل شود چراکه از کار خود گذشته و به طورمعمول مدت زمانی را در شهر دیگر سپری می‌کند. در سال ۱۴۰۰ حقوق سربازان در مقایسه با مدت زمانی مشابه سال‌های گذشته، افزایش چندین برابری پیدا کرد و در سال جاری برای سربازان متأهل به مرز ۷ الی ۸ میلیون تومان رسید. وی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۲ قانون خدمت سربازی دنبال شد و حال نیز درصدد آنیم که خدمت سربازی به یک خدمت حرفه‌ای تبدیل شود؛ هدف این است با افرادی که عازم سربازی می‌شوند به مدت ۴ الی ۵ سال قرارداد بسته شود، حقوق دریافت کنند و در قالب سرباز به کشور خدمت کنند. افرادی که مایل به خدمت حرفه‌ای نیستند، دوره کوتاه مدت و مختصر آموزش نظامی خواهند داشت تا آمادگی لازم را برای دفاع از کشور کسب کنند و درصورت نیاز وارد میدان عمل شوند. 
رشیدی تصریح کرد: تلاش‌مان این است که خدمت سربازی، حرفه‌ای شود و سربازان با دریافت حقوق مکفی،  یاری‌بخش تولید و شرکت‌های دانش‌بنیان شوند و از ظرفیت‌‌شان برای تقویت تولید بهره گرفته شود. عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: اهداف مذکور در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا مشاهده می‌گردد. خوشبختانه استقلال و امنیت خوبی در سراسر کشور حاکم است و از دوران جنگ سالیان سال است که فاصله گرفته‌ایم. افزون بر این توان دفاعی، نظامی و همچنین نیروهای دفاعی و نظامی کشور‌ در بالاترین سطح ممکن است و اوج اقتد‌ار در مرزهای کشور دیده می‌شود. 
او متذکر شد: با وجود اقتد‌ار و حاکم بودن امنیت در سطح کشور اما نمی‌توان خدمت سربازی را نادیده گرفت. سربازی، نیاز جدی برای کشور است. نماینده مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم همچنین ادامه داد: طرح اصلاح قانون خدمت سربازی معضل اشتغال را برطرف می‌سازد و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موجود را کاهش می‌دهد. افزون براین فضای حرفه‌ای شدن را برای متقاضیان رقم می‌زند. بر اساس این طرح افرادی که درصدد گذراندن دوره بلند مدت سربازی نیستند، تنها دوره کوتاه آموزش نظامی را طی خواهند کرد و سپس در جایگاه‌های دیگر مشغول به امور خود خواهند شد. 
وی در‌ پایان این گفت‌وگو بیان داشت: به نظر می‌رسد از سربازی حرفه‌ای با دریافت حقوق مکفی استقبال می‌شود چراکه به این موجب اشتغال برای فرد ایجاد خواهد شد و حقوق مکفی برای تشکیل خانواده نیز دریافت خواهد کرد.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای طرح اصلاح خدمت با هدف حرفه‌ای شدن سربازی دنبال می‌‌شود بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.