طراحی ویلا دو طبقه در آرین پاراکس - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 55181
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ |

طراحی ویلا دو طبقه در آرین پاراکس

داشتن یک ویلای زیبا و مدرن، آن هم با یک طراحی منحصر به فرد امروزه آرزوی خیلی از افراد است. یک طراحی ویلا مدرن در شمال کشور که به طور ویژه متناسب با سلیقه ما طراحی شده باشد، مطمئنا می تواند ما را از دغدغه ها و خستگی های روزمره دور کند
طراحی ویلا دو طبقه در آرین پاراکس

داشتن یک ویلای زیبا و مدرن، آن هم با یک طراحی منحصر به فرد امروزه آرزوی خیلی از افراد است. یک طراحی ویلا مدرن در شمال کشور که به طور ویژه متناسب با سلیقه ما طراحی شده باشد، مطمئنا می تواند ما را از دغدغه ها و خستگی های روزمره دور کند، ویلای زیبا و دنجی که به ما آرامش ببخشد و هر آنچه برای داشتن یک تعطیلات خاطره انگیز نیاز داریم برای ما فراهم آورد اما چطور می توانیم چنین ویلایی را بسازیم؟ همانطور که می دانید طراحی ویلا دو طبقه یک کار تخصصی و حرفه ای است.
ساختن و طراحی ویلا مدرن در شمال نیازمند یک تیم طراحی حرفه ای است و تنها یک تیم به نام و متشکل از افراد متخصص می تواند رویایی که در ذهن و قلب خود داریم را به واقعیت تبدیل کند. امروزه شرکت های فنی مهندسی فراوانی در زمینه طراحی و ساخت ویلای دوبلکس فعالیت می کنند اما حتما خودتان نیز می دانید که در اکثر موارد سازه ای که ساخته می شود تفاوت زیادی با سلیقه کارفرما دارد، هزینه های بیشتری برای کارفرما به همراه دارد، دارای نواقصی در طراحی و یا مشکلات اجرایی و … است. تمام این ها دردسرهایی هستند که ممکن است از همکاری با افراد فاقد تخصص کافی برای کارفرما ها پیش آید.

برای طراحی ویلا مدرن با چه شرکتی همکاری کنیم ؟

شرکت آرین پاراکس با سالها سابقه فعالیت در زمینه اجرا و طراحی ویلای دوبلکس و ویلاهای مدرن کوچک و لوکس با همراهی و بر اساس سلیقه کارفرما و البته در چهارچوب قوانین و ضوابط مهندسی، می تواند بهترین و مدرن ترین ویلای دلخواه شما را طراحی و اجرا نماید. با توجه به اهمیت موضوع طراحی ویلاهای مدرن و دوبلکس در ادامه قصد داریم شما را با مهم ترین اصول و نکات طراحی ویلا آشنا سازیم:

طراحی ویلای دو طبقه به چه شکل است ؟

گرچه این سوال ابتدایی به نظر می رسد، اما ممکن است برای شما سوال باشد که به چه سازه ای دوبلکس گفته می شود و طراحی ویلا دو طبقه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟! به طور کلی ساختمان دو طبقه ای که طبقاتش توسط پله داخلی به یکدیگر متصل شده باشد را می توان ساختمان دوبلکس نامید اما ویلاها و ساختمان های دوبلکس ممکن است دارای پلان ها و طراحی های متفاوتی باشند.

به عنوان مثال می توان طبقه بالایی ساختمان را برای طراحی اتاق خواب ها استفاده کرد و طبقه پایین را به عنوان هال پذیرایی و آشپزخانه طراحی کرد، می توان از پله گرد استفاده کرد که زیبایی ویلای دوبلکس شما را دوچندان می کند یا اینکه می توان ویلایی را پنجره های بزرگ طراحی کرد تا ساکنین بتوانند از منظره دریای شمال یا زیبایی جنگل های سبز شمال لذت ببرند. در هر حال بینهایت ایده برای طراحی یک ویلای دوطبقه مدرن وجود دارند اما تمامی این ها به مساحت زمین شما، موقعیت قرارگیری آن و همچنین میزان بودجه ای بستگی دارد که برای ساخت ویلا در نظر دارید.
شرکت آرین پاراکس در چهارچوب هرآنچه کارفرما در نظر دارد و هر آنچه قوانین و ضوابط مهندسی اجازه می دهد، اقدام به طراحی ویلا کوچک و با متراژ های گسترده می نماید و نهایت تلاش خود را می کند تا رویایی کارفرما را به واقعیت بدل کند.

نکات مهم در طراحی ویلا مدرن 

ویلای دوبلکس با فضایی که دارد یکی از لاکچری ترین و زیباترین انواع ویلاها است. به طور کلی در ویلای دوبلکس می توان از ایده ها و نوآوری های زیادی بهره برد و آزادی بیشتری در طراحی داشت اما نکته مهم این است که شما بتوانید بهترین طراحی متناسب با شرایط خود را پیدا کنید. مهندسین شرکت آرین پاراکس همراه شما خواهند بود تا با یک طراحی ویلای دوبلکس ویژه راحتی و آسایش را برای شما فراهم آورند.

۱. نمای ویلا دوبلکس مدرن

یکی از نکات مهمی که وجود دارد این است که می خواهید فضای بیرونی و نمای ویلای شما چگونه باشد؟ ویلاها معمولا در فضاهای باز مانند دریا و کنار سواحل ساخته می شوند و به همین جهت می توان بدون محدودیت از انواع طرح های خلاقانه در آن استفاده کرد. به طور کلی در طراحی نمای ساختمان های عادی در شهرها مهندسین طراح مجبور هستند یک سری الزمات، به عنوان مثال محدودیت در بازشوها را رعایت کنند اما این موضوع در مورد ویلاها کمی کمرنگ تر است و به همین دلیل طراح می توان با محدودیت کمتری طراحی را انجام دهد.

نمای ویلا مدرن دوبلکس باید طوری باشد که هم با فضای بیرونی و هم با فضای داخلی ویلا هماهنگی داشته و مرتبط باشد. متناسب با شرایط آب و هوایی و متریال های دردسترس در منطقه می توان از مواد خاصی برای طراحی نما بهره برد. به طور خلاصه می توان گفت طراحی نمای ویلا دوبلکس باید به دور از تزئینات غیرمنطقی باشد، ساده و زیبا، هماهنگ با محیط اطراف، با نورپردازی مناسب در شب و متناسب با اقلیم منطقه باشد.

۲. راه پله در ویلا دوبلکس مدرن

یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش ها در طراحی ویلا دو طبقه، راه پله است. راه پله همواره یک بخش مهم و جدا نشدنی در بحث معماری و زیبایی داخلی ویلاهای کوچک دویلکس است. طراحی خلاقانه یک راه پله می تواند فضای داخلی ویلای شما را چند برابر مدرن تر و جذاب تر کند. در عین حال یک راه پله نام متناسب با معماری و فضای داخلی می تواند ویلای شما را از زیبایی و مدرن بودنش خارج کند.
جانمایی صحیح راه پله، استفاده از متریال های مناسب و هماهنگ با فضای داخلی، جهت گردش راه پله و فرم آن بسیار اهمیت دارد. تیم تخصصی مهندسین شرکت آرین پاراکس (arianparax) از پیشرفته ترین تکنیک ها جهت فرم دهی و طراحی راه پله در فضاهای کوچک استفاده می کنند. از آنجایی که راه پله نقش اساسی در طراحی ویلا مدرن در شمال کشور و سایر نقاط دارد، سعی می گردد با استفاده از نرم افزارهای به روز مهندسی انواع راه پله های پیشنهادی در فضای داخلی ویلای شما جانمایی شده و طراح های مختلف بررسی و سپس بهترین مورد نهایی شود.

۳. نقش رنگ در طراحی ویلا مدرن

رنگ ها همیشه نقش اساسی را در طراحی سازه ها به عهده دارند. رنگ ها می توانند به طراحی جان ببخشند یا برعکس سازه شما را بی روح سازند! در طراحی ویلای مدرن می توان از رنگ های روشن مانند سفیدو کرم استفاده کرد و آن ها را با رنگ های تیره ای مانند مشکی، زرشکی، قهوه ای، ذغالی، خاکستری و نقره ای ترکیب کرد.
البته استفاده از رنگ ها به سلیقه طراح و کارفرما وابسته است و تا حدودی تحت تاثیر سبک طراحی و رنگ و شکل محیط اطراف است. در صورتی که در طراحی ویلا کوچک ، رنگ های روشن به طور صحیح با یکدیگر ترکیب شوند، مطمئن باشید زیبایی ویلای شما چندین برابر خواهد شد.

۴. نورگیری در طراحی ویلا کوچک

ویلا، محلی برای گذران اوقات فراغت و تعطیلات است. فضای ویلا هر چه دلبازتر باشد، آرامش بخش تر است. البته این موضوع باز هم به سلیقه طراح و کارفرما بستگی دارد اما به طور کلی نمی توان از تاثیر نور طبیعی بر فضای داخلی ویلا دو طبقه صرف نظر است. بهره گیری از نور طبیعی و استفاده از بازشوهای بزرگ و یا به تعداد زیاد در ویلا با شرایطی امکان پذیر است. به عنوان مثال در صورتی که آب و هوای یک منطقه سرد باشد نمی توان از بازشوهای خیلی زیاد هم استفاده کرد زیرا این موضوع بحث انرژی گرمایشی را تشدید می کند اما در مناطقی با آب و هوای گرم و یا معتدل می توان از بازشوهای بزرگتر استفاده کرد.
وجود پنجره های بزرگ در موقعیت صحیح می تواند موجب بهره گیری از نور طبیعی، دلباز شدن محیط داخلی ویلا، زیبایی بیشتر و حتی کاهش انرژی های مربوط به روشنایی در داخل ویلا شود.

ویلای دوبلکس مدرن تاریخ انقضا ندارند!

اگر به ساختمان های ویلایی قدیمی نگاهی بیندازید می بینید که قیافه و شکل به روز خود را از دست داده اند، اگر کمی بیشتر دقت کنید متوجه می شوید ساختمان ها و ویلاهایی که چند سال پیش دل شما را می برد و در نظر شما جذاب بودند دیگر جذابیتی ندارند!
یکی از خاصیت های طراحی مدرن این است که ویلای شما همیشه مدرن است و این مدرن بودن به زمان بستگی ندارد! مهندسین شرکت آرین پاراکس در طراحی ویلا مدرن در شمال از تزئینات و متریال هایی استفاده نمی کنند که با گذشت زمان، جذابیت خود را از دست دهند و به طور کلی به اصول زیباشناسی و معماری را در طراحی مدرن ویلا توجه ویژه می شود.

یک ویلای دوبلکس مدرن اقتصادی!

اگر مدت طولانی است حساب و کتاب می کنید ولی فکر می کنید که نمی تواندی صاحب یک ویلای مدرن در شمال یا یک ویلای دوبلکس زیبا شوید، کاملا در اشتباه هستید! زیرا احتمالا شما تاکنون با یک تیم و شرکت فنی مهندسی حرفه ای آشنا نشده اید!
یک شرکت فنی مهندسی با تجربه، از به روز ترین تکنیک های ساخت و ساز و مدیریت ساخت و نقشه کشی ساختمان بهره می گیرد و مدیریت بودجه را به بهترین نحو ممکن انجام می دهد. به این ترتیب می توان یک ویلای کوچک مدرن با هزینه های کمتر از ویلاهای مشابه دو طبقه در سبک های مختلف طراحی کرد. با کمک شرکت آرین پاراکس، طراحی ویلا دوبلکس دیگر تنها یک رویا نیست و شما می توانید یک ویلای اقتصادی داشته باشید.

ویژگی های یک ویلای مدرن

• یک ویلای دو طبقه مدرن دوستدار محیط زیست است و هماهنگ با محیط اطرافش طراحی می شود.
• ویلای مدرن احساس آرامش را برای شما به ارمغان می آورد و لحظات خاطره انگیزی را رقم می زند.
• در طراحی ویلا مدرن در شمال کشور از ابتکار و خلاقیت بیشتری استفاده می شود.
• در یک ویلای دوطبقه که به سبک مدرن طراحی شده باشد، فضاهای پرت و بلااستفاده به شدت کاهش می یابد و این یک نکته مثبت برای سازه است.
• در ویلاهای مدرن بین طراحی و بهره وری عملکردی تعادل و هماهنگی خاصی وجود دارد و از به کاربردن ساختارهای غیرضروری جلوگیری می شود.
• طراحی به سبک مدرن دارای نظم و آرامبخش است، به هیچ وجه پیچیدگی ندارد و طراوت بخش است.
• یک ویلای مدرن دارای عایق بندی مناسب است و به همین جهت مقرون به صرفه بوده و از به هدررفتن انرژی جلوگیری می کند.

نکته آخر

مورد آخر آنکه اگر دوست دارید صاحب یک ویلای دوبلکس با یک طراحی منحصر به فرد و البته اقتصادی شوید، می توانید به شرکت آرین پاراکس اعتماد کنید! این شرکت فنی مهندسی با بهره گیری از به روزترین متدها و تکنیک های مدیریت پروژه بهترین و مناسب ترین طراحی ویلا مدرن در شمال را برای شما انجام می دهد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.