طراحی دفتر کار براساس فنگ شویی | گروه معماری پیلک - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 59717
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳ |

طراحی دفتر کار براساس فنگ شویی | گروه معماری پیلک

فنگ شویی دفتر کار میتواند با ایجاد محیطی سالم جهت افزایش سطح رفاه کارمندان، کیفیت کار و بهره‌وری کارمندان در دفتر کار را افزایش دهد. در واقع فنگ شویی با ایجاد جریان هماهنگ و پر انرژی در محیط دفتر کار، موفقیت تجاری دفتر کار را موجب میشود.
طراحی دفتر کار براساس فنگ شویی | گروه معماری پیلک

در هنگام طراحی و احرای دکوراسیون و یا بازسازی دفتر کار، برای خلق فنگ شویی مناسب در یك دفتر كار میبایست نکات هرچند ساده اما مهمی را در طراحی و چیدمان دفتر کار خود در نظربگیرید؛ به طور مثال با طراحی ورودی مناسب، تعبیه تهویه خوب، نورپردازی کافی، استفاده از گیاهان و وسایل زینتی متناسب و البته چیدمان داخلی اصولی، میتوانید جریان انرژی مثبت را در فضای دفتر کار خود برقرار نمایید.

مقدمه:

فنگ شویی قصد دارد فضایی مناسب برای محیط فعالیت انسان فراهم نماید و از آنجا که بخش اعظم ساعات روزانه ما در محل کار و دفتر کارمان سپری میشود، با بکار گیری قوانین فنگ شویی در دفتر کار میتوانید به ایجاد محیطی سالم جهت فعالیت دفتر کار، افزایش کیفیت و بازدهی کار و بهره‌وری کارمندان و روابط بین کارمندی کمک نمایید.

در این مطلب فنگ شویی دفتر کار و چگونگی دکوراسیون اتاق کار براساس فنگ شویی را بیان میکنیم تا به چگونگی استفاده از اصول فنگ شویی برای خلق فضایی مناسب جهت استفاده کارکنان در دفتر کار آگاه شویم.

تعریف فنگ شویی و تاثیر آن بر دفتر کار دارد؟

به زبانی ساده، فنگ شویی چگونگی چرخش انرژی در فضا را بررسی کرده و در جهت بهبود جریان یافتن انرژی مثبت، اصولی را تعیین می نماید.

دو واژه yin به معنای انرژی منفی و yang به معنای انرژی مثبت از مفاهیم پایه این هنر است.

در اصول فنگ شویی یین و یانگ نشان دهنده قطب‌های مخالف بوده و نمی‌توان گفت یکی خوب است و دگیری بد!

جهان در حقیقت دارای میدان انرژی گسترده ای است و فنگ شویی علم مطالعه این انرژی‌هاست. با پیروی از اصول هنر و علم فنگ شویی که از چین باستان به ارث رسیده است، شما همواره یک جریان هماهنگ و پر انرژی در محیط کار خواهید داشت و موفقیت تجاری بیشتری را کسب خواهید نمود.

دفتر کار یا اتاق کار مکانی ست که ما ساعات زیادی از زمان روزانه خود را در آنجا سپری میکنیم و با بکارگیری چند تکنیک ساده فنگ شویی در دفتر کار یا محیط اداری میتوانید باعث افزایش سطح بهره‌وری کارمندان و بهبود روابط بین کارمندان شوید و سرعت عمل در انجام

کارهای دفتر کار خود را افزایش دهید. indexw.jpg

فنگ شویی و ورودی دفتر کار:

در فنگ شویی ورودی دفتر کار به عنوان “دهان چی” یا Mouth of Chi تلقی میگردد و معتقد است ورود انرژی مثبت از طریق بازشوها و درب دفتر کار صورت می‌گیرد.

از نگاه فنگ شویی، درب‌های فلزی به منزله نگهبان اتاق هستند و انرژی بد را در خود حفظ میکنند، بنابراین بهترین متریال پیشنهادی علم فنگ شویی برای دفتر کار، جنس چوب که عنصری از طبیعت هم هست، می باشد.

طراحی دفتر کار براساس فنگ شویی بیان می کند که درب‌ها همواره بایستی باز باشند؛ به صورتی که انگار منتظر آمدن موفقیت به درون دفتر کارتان هستید.

indexd.jpg

فنگ شویی و چیدن مبلمان دفتر کار:

اگر میز کار کارمندان را بر اساس اصول باستانی چینی و علم فنگ شویی طراحی کنید، قطعا شاهد جریان یافتن یک انرژی عظیم و هماهنگ در دفتر کار خود خواهید بود که به نوبه خود باعث موفقیت بیشتر کسب و کار شما خواهد شد.

مهم‌ترین موضوع در چیدمان وسایل دفتر براساس اصول فنگ شویی دفتر کار، جهت قرارگیری میز و صندلی در اتاق کار است.

از آنجا که درب ورودی و بازشو پنجره منابع ورود و خروج انرژی هستند و نباید در مسیرشان هیچ مانعی قرار گیرد؛ هرگز نباید میز کارتان را طوری قرار دهید که با نشستن روی صندلی‌، پشتتان به پنجره باشد و همین مسئله در مورد در ورودی اتاق کار یا دفتر کار شما نیز صادق است و بهتر است صندلی‌تان پشت به در نباشد تا از ورود و خروج افراد نیز آگاه باشید.

بهترین موقعیت برای قرار گرفتن میز به گونه‌ای است که پشت شما به سمت دیوار و نگاهتان به سمت در ورودی دفتر کارتان باشد. شما با استفاده از این تکنیک فنگ شویی در حقیقت راه ورود موفقیت و پیشرفت را به اتاق خود هموار می‌کنید.

تهویه هوا در دفتر کار براساس فنگ شویی:

اگر به برپایی اصول فنگ در دفتر کار علاقه مند هستید، باید جریان هوایی باکیفیت در دفتر کار خود برقرار نمایید.

جریان داشتن هوا در طول روز و به خصوص آغاز روز از ضروریات یک دفتر کار است؛ بنابراین لازم است حداقل ۲۰ دقیقه در آغاز ساعات کاری بازشوها و پنجرهای دفتر کار را باز کنید تا هوای تازه در دفتر کار جریان یابد.

رعایت این اصل فنگ شویی در دفتر کار کمک میکند تا هوای راکد موجود در فضا به حرکت درآید و اکسیژن مورد نیاز به خوبی تامین شود.

هم‌چنین می‌توانید از افشانه‌های خوش‌بوكننده یا روغن‌های گیاهی در افشانه‌ها استفاده كنید كه نه تنها هوا را تمیز می‌كنند، بلكه موجب انتشار انرژی مثبت در دفترکار می شوند.

برای ایجاد انرژی فنگ‌شویی در دفتر كار خود، از اكالیپتوس، نعنا، پرتقال، و رزماری استفاده كنید.

نقش گیاهان در فنگ شویی دفتر کار:

در علم فنگ شویی گیاهان زندگی می کنند و زندگی می بخشند، تنفس می کنند و موجب تهویه هوا می شوند؛ بنابراین گیاهان می توانند حامل انرژی های خالص و پاک باشند و جریانی از احساسات و انرژی مثبت طبیعت را به فضای دفتر کارتان دعوت کنند.

از آنجا که گیاهان توانایی تبدیل انرژی بد محیط به انرژی های مثبت را دارند، وجودشان در دفتر کار که ممکن است محیطی پر تنش یا کسالت آور باشد، الزامیست!

تزیین دفتر کار با گیاهان آپارتمانی انرژی عنصر فنگ شویی چوب را در دفتر کار تقویت می کند؛ عنصر چوب حامل انرژی حیات و رشد است و حضور آن در دفترکار سبب انعطاف پذیری و لطافت انرژی کارمندان دفتر کار می شود.

فنگ شویی و رنگ دفتر کار:

بر اساس فنگ شویی رنگ اتاق کار نقش مهمی در رفتار و خلق و خوی کارمندان در دفتر کار ایفا می‌کند؛ اگر از رنگ مناسب استفاده کنید می توانید نقاط قوت کارمندان را تحت تأثیر قرار دهید و اگر در استفاده از رنگ مناسب اشتباه کرده باشید ویژگی‌های منفی برای رفتار کارمندان در دفتر کار به وجود خواهد آمد.

با انتخاب رنگ مناسب فنگ شویی در دفتر کار، می‌توانید علاوه بر اینکه محیطی هارمونیک ایجاد می کنید، از سازنده‌تر بودن فضا بر روی رفتار کارمندان نیز لذت ببرید.

چگونگی نور در فنگ شویی دفتر کار:

در فنگ شویی نور قوی ترین نمایش انرژی ست که از تجمع انرژی شاچی در فضا جلوگیری می کند.

در واقع در فنگ شویی دفتر کار، نور دریچه ای برای زندگی ست و برخورداری از روشنایی طبیعی برای فنگ شویی مطلوب دفتر کار ضروری است.

پیشنهاد می شود در فنگ شویی دفتر کار، پنجره‌ها را با پرده‌های تیره نپوشانید و اگر دسترسی به نور طبیعی مقدور نیست حداقل از سه سطح نوری با تمام طیف رنگی در دفتر كار خود استفاده كنید؛ این امر به طرز قابل توجهی کیفیت کار کارمندان را در فضای دفتر کاری كه از نور طبیعی بی‌بهره است ارتقا می بخشد.

در سایت بسپار می توانید مطالب بسیار مفیدی در خصوص معماری و دکوراسیون مطالعه بفرمائید و یا جهت ارتباط با کسب و کارهای ساختمانی، به آدرس www.bespar.net/ads بخش نیازمندی های صنعتی ساختمان، مراحعه بفرمائید

منبع : گروه معماری پیلک

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.