ضرورت همراهی روزافزون مجلس و دولت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 86450
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 04 خرداد 1402 - 6:36 |
محمد صالح جوکار، رئیس‌ کمیسیون امورداخلی و شوراهای کشور عنوان کرد:

ضرورت همراهی روزافزون مجلس و دولت

محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد و‌ رئیس‌ کمیسیون امورداخلی و شوراهای کشور در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: آنچه که در دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس شورای بسیار حائز اهمیت بود، موضوع حمایت ایشان از سه سال گذشته تا به امروز نسبت به  مجلس یازدهم بود. 
ضرورت همراهی روزافزون مجلس و دولت
محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد و‌ رئیس‌ کمیسیون امورداخلی و شوراهای کشور در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: آنچه که در دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس شورای بسیار حائز اهمیت بود، موضوع حمایت ایشان از سه سال گذشته تا به امروز نسبت به  مجلس یازدهم بود.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب طی سال‌های گذشته و دیدار سال‌جاری، مجلس یازدهم را‌ مجلسی انقلابی خواندند و بی‌شک این نشان از کرامت ایشان داشت و بزرگ‌ترین افتخار برای نمایندگان مجلس بود.
جوکار تصریح کرد: رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان نسبت به قانون‌گذاری تاکید داشتند. بدیهی‌ست که قانون‌گذاری پایه اصلی کار است و امروز مهم‌ترین رسالت مجلس، قانون‌گذاری است.
رئیس کمیسیون امورداخلی و شوراهای کشور همچنین خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی به منظور آنکه مسیر و ریل درست مشخص گردد، قانون‌گذاری می‌کند و اقدامات لازم را در دستورکار قرار می‌دهد. رهبر انقلاب دراین باره بر لزوم به کارگیری ابزارها تاکید و توصیه داشتند که ابزارهای نظارتی به کارگرفته شود. ایشان در این دیدار همچنین فرمودند که نباید از ابزارهای نظارتی در راستای برخورد با وزرا کمک گرفت و مانع از ادامه کار آن‌ها شد بلکه باید مسیر را برای تلاش بیش‌تر آن‌ها رقم زد.
او متذکر شد: تعامل با دولت، دیگر‌اصل‌ مورد تاکید مقام معظم رهبری بود. همچنین ایشان بر تعامل با سایر قوا و در کنار یک‌دیگر توصیه کردند چراکه کارها بهتر پیش می‌رود و مشکلات مردم حل می‌گردد. رهبر انقلاب در این دیدار نسبت به ضرورت حل مشکلات مردم تاکید ویژه داشتند و ضمن تایید اینکه نمایندگان در کنار مردم حضور دارند، بر گشاده‌رویی و استمرار روش درکنار مردم بودن تاکید کردند.
وی یادآور شد: تاکید مقام معظم رهبری به معنای آن بود که نمایندگان پل ارتباطی میان حاکمیت و مردم هستند. ایشان همچنین بر نهایی کردن لوایح تاکید داشتند؛ امری که در جلسات گذشته نیز یاد کرده بودند و در روز چهارشنبه بار دیگر مورد توجه قرار دادند.
نماینده مردم یزد همچنین ادامه داد: نهایی کردن لوایح نیمه‌کار‌ از سوی رهبر مورد تاکید قرار گرفت و تکمیل‌شان اولویت قلمداد شد.
جوکار گفت: رهبر انقلاب نسبت به سرانجام رساندن کارهای بزرگ مجلس در سال آخر همچون برنامه هفتم و پیگیری شعار سال نیز تاکید کردند و عنوان کردند که سالم وارد شدید و سالم نیز خارج شوید. او در‌پاسخ به اینکه مطابق بیانات رهبر، رسالت مجلس یازدهم در سال پایانی چه چیز قلمداد می‌شود، در پایان این گفت‌وگو اظهارکرد: کلیه مواردی که مورد تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان قرار گرفت، اولویت مجلس قلمداد می‌شود که مهم‌ترین شان برنامه هفتم و نهایی کردن لوایح نیمه‌کاره می‌باشد. طی مدت باقی‌مانده ضرورت دارد تا تعامل‌ بیش از پیش میان دولت و مجلس رقم بخورد و همراهی روز افزون شود.
|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای ضرورت همراهی روزافزون مجلس و دولت بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.