ضرورت مقابله با جنگ نرم دشمن - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 17271
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۹:۱۵ |
در گفت‌وگو با مدیر تولید محتوای انتشارات انقلاب اسلامی مطرح شد؛

ضرورت مقابله با جنگ نرم دشمن

بسته کتاب «انقلابی! بخوان، انقلابی بمان» به‌منظور آشنایی با اندیشه‌های انقلابی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایام‌الله دهه فجر و چهلمین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی از سوی انتشارات انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به مخاطبان معرفی‌شده است.
ضرورت مقابله با جنگ نرم دشمن

‌|معصومه شمسینی غیاثوند‌|
بسته کتاب «انقلابی! بخوان، انقلابی بمان» به‌منظور آشنایی با اندیشه‌های انقلابی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایام‌الله دهه فجر و چهلمین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی از سوی انتشارات انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به مخاطبان معرفی‌شده است.
این بسته حاوی ۵ جلد کتاب پیرامون انقلاب اسلامی ایران در بیانات مقام معظم رهبری شامل کتاب «گفتمان معاصر»، کتاب «شب ظلمانی شاهنشاهی»، کتاب «صورت و سیرت»، کتاب«هندسه انقلاب» و کتاب «روشنایی آینده» تهیه و تنظیم‌شده است. به‌جز این مجموعه ۲۰ کتاب در حوزه انقلاب اسلامی در انتشارات انقلاب اسلامی تألیف شده است اما این ۵ مجموعه در این ایام به مخاطبان معرفی‌شده است.
*درباره بسته‌ کتاب «انقلابی! بخوان، انقلابی بمان» 
سعید صلح میرزایی، مدیر تولید محتوی انتشارات انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» درباره بسته‌ کتاب «انقلابی! بخوان، انقلابی بمان» گفت: « این بسته به همت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌منظور آشنایی با اندیشه‌های انقلابی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایام دهه‌ فجر و چهل و یکمین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی به مخاطبان معرفی‌شده است.»
کتاب «روشنی آینده» به‌طور جامع، وعده‌های صادق رهبر معظم انقلاب در مورد آینده‌ پیش روی
 ملت و نظام اسلامی را در خود جمع کرده است. وی درباره این کتاب گفت: «مقام معظم رهبری به مسئولان صداوسیما فرمودند دشمن در جنگ نرم به باروها حمله می‌کند که ازجمله این باورها حمله به آینده روشن انقلاب است .مقام معظم رهبری همچنین در سخنرانی های خود نیز به آینده روشن انقلاب اشاره فرمودند. بخش اول کتاب «آینده روشن» به بررسی آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی اختصاص‌یافته است و اثبات می‌کند آینده انقلاب روشن است.»
کتاب «شب ظلمانی شاهنشاهی » یکی دیگر از بسته‌ «انقلابی! بخوان، انقلابی بمان» که بیانات رهبر معظم انقلاب، مفاسد مشترک دوران پهلوی و قاجاریه در کنار هم  در این کتاب موردبحث قرارگرفته است، مدیر تولید محتوی انتشارات انقلاب اسلامی  درباره این کتاب گفت: « در این کتاب نیز مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند که تلاش‌های برای تطهیر رژیم پهلوی می‌شود اینکه رضاخان را شاه خادم ملت نشان دهند و محمدرضا را که فساد اخلاقی داشت به‌عنوان شخصیت متمدن جلوه دهند.»
کتاب«صورت و سیرت» با شناساندن صورت و سیرت انقلاب با استفاده از بیانات رهبر انقلاب اسلامی، راه حفاظت از آن‌ها را برای ملت شریف ایران اسلامی تدوین‌شده است. وی در خصوص این کتاب خاطرنشان کرد: « مقام معظم رهبری در سخنرانی فرمودند برای دشمن مهم تغییر انقلاب است حتی از روی ظاهر و افرادی عمامه هم باشند که مورد تایید آن‌ها باشند به این تغییر رضایت دارد.»
رهبر معظم انقلاب در دیدار دبیر و کارشناسان دبیرخانه‌ شورای عالی امنیت ملی در بهمن ۹۴  واژه‌ای جدید را به فرهنگنامه‌ انقلاب اسلامی اضافه کردند و آن تعبیر «هندسه‌ انقلاب» بود. ایشان راهکاری را برای استنباط ارکان هندسه‌ انقلاب معرفی کردند این‌که مخاطب با مراجعه‌ مستقیم به کتاب صحیفه‌ امام (ره) و استخراج کلمات پرتکرار می‌تواند به اصول انقلاب دست یابد. صلح میرزایی در معرفی این کتاب گفت: «رهبر معظم انقلاب فرمودند که شورای امنیت ملی باید انقلابی شود و برای اینکه انقلابی شود باید به صحیفه امام مراجعه شود برای همین بیش از ۵۰۰ عنوان از بیانات امام خمینی (ره) از کتاب ۲۲ جلدی صحیفه امام استخراج شد که در کتاب هندسه انقلاب مطرح شد.»
کتاب «گفتمان معاصر» عنوان سلسله ‌نوشتار‌هایی است در تبیین کلیدی‌ترین مفاهیمی که موردنیاز جامعه‌ امروز ماست و در بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی موردتوجه یا اشاره قرارگرفته است. مدیر تولید محتوی انتشارات انقلاب اسلامی  در معرفی این کتاب گفت: « کتاب گفتمان معاصر نیز در رابطه با فلسفه انقلابی بودن و صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی است که با توجه به گفتمان معاصر این فرمایشات در این کتاب مطرح‌شده است.»

نویسنده : معصومه شمسيني غياثوند |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.