شفافیت آرای نمایندگان از مطالبات جدی مردم است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 25652
  پرینتخانه » اخبار, سیاسی, ویژه تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۸:۴۸ |
محسن پيرهادي:

شفافیت آرای نمایندگان از مطالبات جدی مردم است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: شفافیت آرای نمایندگان از مطالبات اصلی و از اولویت های مجلس یازدهم است.
شفافیت آرای نمایندگان از مطالبات جدی مردم است

محسن پیرهادی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولویت های اصلی مجلس یازدهم اظهار داشت: با تشکیل مجلس انقلابی یازدهم روح امید در جامعه دمیده شد و انتظار مردم این است که این مجلس فارغ از موضوعات حاشیه ای به مسائل و مشکلات اصلی بپردازد.

وی افزود: رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از موضوعاتی است که مجلس یازدهم به شکل جدی پیگیری می کند. متاسفانه در سالهای اخیر به علت ریل گذاری نا درست از سوی دولت و مدیریت غلط اقتصادی مشکلات زیادی برای مردم به ویژه در تورم و گرانی ایجاد شده است.

پیرهادی تصریح کرد: قیمت کالاهای اساسی و معیشتی مردم افزایش یافته و این در حالی است که درآمد مردم در بسیاری از موارد کفاف زندگی آنها را نمی دهد و به همین دلیل بسته اقتصاد مردمی توسط مجلس تدوین شد و دکتر قالیباف آن را به مردم ارائه کرد.

وی ادامه داد: محورهای اصلی بسته اقتصاد مردمی نشان از عزم جدی و راسخ نمایندگان برای حل مشکلات دارد. مجلس وظیفه دارد قانونگذاری و نظارت کند. کمیسیون های تخصصی مجلس بسته اقتصاد مردمی را بررسی و هر جا قوانین و اصلاحاتی لازم است ایجاد می شود تا بتوانیم مشکلات مردم را کمتر کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس یکی از علت های اصلی مشکلات اقتصادی کشور را ضعف در نظارت دانست و بیان داشت: هر چند تصویب قوانین و اصلاح آنها به رفع مشکلات اقتصادی کمک می کند اما مهمترین مشکل در گذشته نظارت بر اجرای قوانین بوده که مجلس یازدهم دربرای اجرایی شدن این وظیفه ذاتی خود تمام تلاشش را می کند تا قوانین اجرا شود.

این نماینده خانه ملت همچنین با اشاره به ضرورت شفافیت در بخش های مختلف کشور و به ویژه شفافیت آرا نمایندگان گفت: شفافیت آراء نمایندگان از مطالبات اصلی مردم است. طرح شفاف سازی در کمیسیون تخصصی خود در حال بررسی بوده و به زودی به صحن علنی مجلس خواهد آمد و با عزم اکثریت نمایندگان مجلس آراء آنها شفاف خواهد شد.

وی افزود: شفافیت رکن اصلی و اساسی مبارزه با فساد است که مجلس این شفافیت را از خود شروع کرده و بر شفاف شدن تمام دستگاههای اجرایی و دولتی نیز تاکید و نظارت خواهد کرد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.