شش راه ساده برای کمک به خروپف - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 65808
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵ |

شش راه ساده برای کمک به خروپف

اگر خروپف می کنید، احتمالاً از صدایی که می سازید بی اطلاع هستید! اگر با یک شریک بر روی یک سرویس روتختی می خوابید، حدس ما این است که او آگاه است! خروپف نسخه شخصی شما از تنفس پر سر و صدا است که خواب شما و همسرتان را مختل می کند . 
شش راه ساده برای کمک به خروپف

درمان های خانگی برای خروپف

توسط فروشگاه کالای خواب بالیشما

اگر خروپف می کنید، احتمالاً از صدایی که می سازید بی اطلاع هستید! اگر با یک شریک بر روی یک سرویس روتختی می خوابید، حدس ما این است که او آگاه است! خروپف نسخه شخصی شما از تنفس پر سر و صدا است که خواب شما و همسرتان را مختل می کند . یکی از عوارض جانبی خروپف شامل خواب پراکنده است که منجر به خواب آلودگی در طول روز می شود. خروپف یک مشکل رایج است که حدود ۹۰ میلیون بزرگسال در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد. چه چیزی باعث خروپف شما می شود؟ برای جلوگیری از خروپف چه کاری می توانید انجام دهید؟

C:\Users\vcc\Downloads\How_To_Prevent_Snoring_BetterSleepCouncil_blog-1536x894.jpg

ماهیچه های گلو هنگام خواب شل می شوند. زبان به عقب می افتد و گلو باریک و نرم می شود. همانطور که ما نفس می کشیم، دیواره های گلو به ارتعاش در می آیند، و این زمانی است که برخی افراد را تولید می کنند. افزایش سن باعث شل شدن بیشتر عضلات گلو می شود و به همین دلیل است که بسیاری از افراد مسن بیشتر احتمال دارد خروپف کنند. چاقی همچنین به خروپف کمک می کند زیرا بافت چربی بیشتری در ناحیه گردن وجود دارد. ساختار بینی و گلو، میزان الکلی که مصرف کرده اید و حتی وضعیت خواب شما همگی می توانند در میزان خروپف شما نقش داشته باشند. هوای خشک، بیماری و حتی آلرژی را فراموش نکنیم .

اگر شما یک مجرم مزمن خروپف هستید، فوراً با دکتر مشورت کنید تا مطمئن شوید که آپنه انسدادی خواب یا مشکل دیگری برای سلامتی ندارید.

در زیر چند درمان خانگی ساده وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از خروپف انجام دهید که ممکن است به حفظ آرامش – و سکوت – در خانه شما کمک کند.

از یک مرطوب کننده برای کمک به خروپف استفاده کنید.

دستگاه های تهویه مطبوع و واحدهای گرمایشی هوای داخل خانه را خشک می کنند و بافت ظریف بینی و گلو به این شرایط حساس است. استفاده از یک مرطوب کننده هوای خنک کمک می کند تا مقداری از رطوبت موجود در هوا جایگزین شود و تنفس از طریق بینی راحت تر و راحت تر شود. می توانید چند قطره اسانس را به دستگاه مرطوب کننده اضافه کنید تا از مزایای بیشتری برخوردار شوید. نعناع و اکالیپتوس همگی به باز کردن مجرای بینی به طور طبیعی برای تسکین خروپف کمک می کنند. اگر سگی دارید که خروپف می کند، یک مرطوب کننده هم به آنها کمک می کند!

دوش گرفتن.

دوش آب گرم و بخار دار قبل از خواب به کاهش گرفتگی بینی کمک می کند تا راحت تر نفس بکشید. به عنوان جایگزین، می توانید با قرار دادن یک کاسه آب جوشیده روی میز (در صورت تمایل اسانس اضافه کنید) و خم کردن روی کاسه، بخار را استنشاق کنید. عمیق نفس بکش ممکن است بخواهید از یک حوله روی سر خود استفاده کنید تا یک جلوه چادر ایجاد کنید که بخار را به سمت صورت شما هدایت کند. حداقل ۵ تا ۱۰ دقیقه به آن فرصت دهید تا برخی نتایج را ببینید.

مجاری بینی را روغن کاری کنید.

آیورودا، علم زندگی ۵۰۰۰ ساله هند، توصیه می‌کند برای کمک به خاموش کردن خروپف، مجاری بینی را با روغن کنجد یا روغن کنجد چرب کنید. قیسی به کره شفاف نیز معروف است. به دلیل خواص دارویی آن در بسیاری از داروهای آیورودا استفاده می شود. با دست‌های تمیز، می‌توانید به سادگی از انگشت صورتی خود برای ماساژ داخل سوراخ‌های بینی خود با روغن کنجد یا روغن مایع استفاده کنید. هر بار یک سوراخ بینی را ببندید و روغن را تنفس کنید تا بینی بیشتر مرطوب شود. قبل از خواب و پس از بیدار شدن در صبح تکرار کنید.

گلو را روغن کاری کنید.

روغن زیتون یک عامل ضد التهابی قوی است و می تواند تورم مجاری تنفسی را کاهش دهد. همچنین درد را تسکین می دهد و لرزش گلو را که باعث خروپف می شود کاهش می دهد. به سادگی قبل از رفتن به رختخواب یک لیوان پر از روغن زیتون را به تنهایی (دو تا سه جرعه) میل کنید.

عسل همچنین دارای خواص ضد التهابی است و گلو را می پوشاند و ارتعاشات خروپف را کاهش می دهد. یک قاشق چای خوری عسل را در یک فنجان آب داغ یا یک فنجان چای بابونه یا زنجبیل مخلوط کنید و بین بعد از شام و قبل از خواب بنوشید. بابونه به عنوان یک شل کننده عضلات و اعصاب معروف است که به شما کمک می کند راحت بخوابید. زنجبیل دارای خواص ضد باکتریایی است.

از گیاهان دارویی استفاده کنید.

استفاده از گیاهان طبیعی را برای جلوگیری از خروپف و ایجاد خواب آرام در شب در نظر بگیرید. نعناع دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به باز کردن کل سیستم تنفسی کمک کند. یک یا دو قطره روغن نعناع را در یک لیوان آب گرم بریزید و قبل از خواب با آن غرغره کنید.

زردچوبه یک آنتی بیوتیک و ضد عفونی کننده قوی است و یکی از بهترین گیاهان برای تسکین خروپف است. جالب اینجاست که این خواص زمانی که زردچوبه با شیر مخلوط می شود تقویت می شود. این ترکیب همچنین آن را به یک تقویت کننده شگفت انگیز سیستم ایمنی تبدیل می کند! دو قاشق چایخوری زردچوبه آسیاب شده را با یک فنجان شیر داغ مخلوط کنید تا “شیر طلایی”، یک دستور غذای قدیمی آیورودا، به عنوان یک درمان طبیعی برای خاموش کردن خروپف درست شود. حدود نیم ساعت قبل از خواب جرعه جرعه بنوشید.

به پهلو بخوابید

خوابیدن به پشت می تواند باعث شود زبان به پشت گلو حرکت کند و جریان هوا را مسدود کند و باعث خروپف شود. به جای آن برای کمک به خروپف به پهلو بخوابید. در حالی که در پهلو هستید، هوا راحت‌تر جریان می‌یابد و این وضعیت را به بهترین حالت خواب برای توقف خروپف تبدیل می‌کند. نکته حرفه ای: بالش شما می تواند بهترین متحد یا بدترین دشمن شما باشد. اطمینان حاصل کنید که بالش شما به درستی از سر و گردن شما حمایت می کند.

مشاهده سایر مقالات نحوه تنظیم مجدد برنامه خواب

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.