شبيخون سلبريتي ها - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 16081
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۹:۰۲ |
واکنش‌های اخیر هنرمندان در حوزه سیاسی کشور؛

شبيخون سلبريتي ها

سلبريتي، واژه‌اي که مدتي است در فرهنگ و هنر و رسانه کشورمان در مورد اهالي اين حوزه استفاده مي‌شود. چهره‌هايي که با مردم کشورشان چهره شدند اما اين روزها همين مردم را تحريم مي‌کنند.
شبيخون سلبريتي ها

سلبريتي، واژه‌اي که مدتي است در فرهنگ و هنر و رسانه کشورمان در مورد اهالي اين حوزه استفاده مي‌شود. چهره‌هايي که با مردم کشورشان چهره شدند اما اين روزها همين مردم را تحريم مي‌کنند. هنرمندان دودسته هستند، دسته اول انسان‌هاي فرهيخته، دانا و قابل‌احترامي که در اين حوزه درخشيده و کار خود را درست انجام داده‌اند، اما دسته دوم آدم‌هايي هستند که فکر مي‌کنند در دنياي واقعي هم شخصيت اول و ابرقهرمان يک فيلم هستند و گاهي براي قدرت‌طلبي‌هاي خود سوار بر موج سياست و گاهي براي منافع خود مهره مقابل همان سياست‌ها مي‌شوند. لشکري با مواضع متناقض که سنگ مشکلات مردم را به سينه زده اما همزمان اغتشاشگران را حمايت و همگام باسياست‌هاي آمريکا مردم را دعوت به آشوب مي‌کنند. «رسالت» در بررسي عملکردهاي اخير هنرمندان عليه مردم کشور به گفت‌وگو با احمد سالک عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي پرداخت.
*توهين به مردم کشور
احمد سالک، عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، در بررسي اين موضوع به «رسالت» گفت: « بايد بعدازاين اقدام سينماگران و هنرمندان در قالب واژه سلبريتي، از آن‌ها پرسيد که چه سوابقي در اين حوزه دارند. اين عمل بسيار زشتي که جشنواره فجر و صداوسيما را تحريم کردند درواقع توهيني به مردم کشور محسوب مي‌شود. اين هنرمندان از بيت‌المال حقوق گرفته‌اند و در قبال آن مسئول هستند.»
وي افزود: «اين افراد به لطف مردم شهرت يافتند و موظف هستند در مسير مردم گام بردارند. اگر با مردم همگام باشند براي کشور ارزش‌دارند در غير اين صورت جايگاهي نخواهند داشت. آن‌ها از کشور حقوق‌هاي سرشاري دريافت مي‌کنند و وضعيت اقتصادي مناسبي دارند. درنتيجه با حرکت ناشايستي که از اين افراد سر زد خواستار، برخورد جدي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس سازمان صداوسيما با آن‌ها هستيم.»
سالک با اشاره به رخدادهاي اخير کشور ابراز کرد: «اين افراد درزماني که کشور دچار جذر و مد است باعث تشنج مي‌شوند. مردم کشور يک شخصيت مهم ملي را ازدست‌داده و از طرف ديگر حادثه ناگوار هواپيما را تجربه کرده‌اند. درزماني که فرمانده شجاع نيروي هوا، فضاي سپاه مسئوليت اتفاقات را به دوش گرفت، آن‌ها اين موضوع را دست‌آويز اهداف خود قراردادند. در حقيقت حرکت آن‌ها به بهانه سقوط هواپيماي اوکرايني ولي با پشت پرده‌اي
از مسائل ديگر است که آن‌ها را به منافع خود برساند.»
*مادر شهيد حادثه هواپيما، هنرمند حقيقي است
عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: «به کار بردن عنوان هنرمند براي اين اشخاص کاري اشتباه است. هنرمند حقيقي مادر شهيدي است که فرزندش در همان هواپيما بود اما نامه‌اي به مقام معظم رهبري نوشته و گفت که هرگز دست از نظام برنمي‌دارد. مردم کساني که خود را به دامن اسرائيل و آمريکا سپرده‌اند تحمل نخواهند کرد. اعمال اين‌ها همگام با اهداف دشمنان و اين مانند روز روشن است.»
وي در پایان با اشاره به دخالت‌هاي سلبريتي ها در مسائل سياسي کشور تأکيد کرد: «هرکسي که پايش را از مرز خود فراتر بگذارد، مايه دردسر خود و ديگران خواهد بود. اين افراد اگر ادعا دارند که هنرمند هستند، با به نمايش گذاشتن هنرهاي ارزشي انقلاب اسلامي در سطح جهان خود را اثبات کنند. در غير اين صورت هنرمند واژه گزافي براي آن‌ها خواهد بود. افتادن در خط سياست کاري و سياست زدگي آن‌ها را به‌جايي نمي‌رساند.»
*سلبريتي، قشر همه چيزدان
همچنين فرشته روح‌افزا، معاون فرهنگي و اجتماعي زنان شوراي عالي انقلاب فرهنگي ، در مورد اظهارنظر سلبريتي ها در حوزه مسائل سياسي به «رسالت» گفت: «اگر با بزرگان علم و انديشه صحبت کنيد و درباره يک‌رشته که در تخصص آن‌ها نيست سؤالي بپرسيد محال ممکن است که در اين مورد صحبت کنند چه رسد به اينکه که بخواهند پاسخي کارشناسانه ارائه دهند. متأسفانه اين قشر درباره همه‌چيز نظر داده و بااينکه اطلاعات و آگاهي آن‌ها در سطح حداقلي است، به خود اجازه مي‌دهند تا در تمام مسائل دخالت کنند و بدون دانش نسبت به دادخواهي مردم برمي‌تابند.»
وي افزود: «چرا اين افراد که مدعي عدالت هستند، نسبت به ظلمي که در تمام دنيا در حال رخ دادن است واکنشي از خود نشان نمي‌دهند و حادثه هواپيماي اوکرايني به‌محض قبول مسئوليت از جانب سپاه براي آن‌ها مهم و قابل واکنش شد؟ چه اتفاقاتي پشت پرده رخ مي‌دهد که باعث مي‌شود آن‌ها به مردم خود پشت کرده و زير سايه بال‌هاي آن هواپيما که اکنون بهانه‌اي بيش نيست، مردم را تحريم کنند؟»
روح‌افزا ابراز کرد: «اگر اين افراد واقعا دلسوز و دادخواه مردم کشورشان بودند بايد به فکر تحريم کردن آمريکا مي‌افتادند که باعث شده است مردمشان تحت‌فشارهاي گوناگون قرار گيرند نه اينکه خود مهره دست آمريکا باشند و پس از هر موجي در کشور باعث تشنج شوند. متأسفانه اين افراد چيزي در مورد حوزه سياسي هم نمي‌دانند و اين موضع‌گيري‌هاي به‌ظاهر سياسي به دليل ناداني و کم‌سوادي آن‌هاست.»
*خط هنرمندان سودجو، خط دلقک قمارباز آمريکايي است
معاون فرهنگي و اجتماعي زنان شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد اقدام تحريمي سلبريتي ها ابراز کرد: «کشور از رفتن و تحريم اين‌ها ضرر نکرده بلکه سود مي‌برد. اگر دشمن بازهم کشور را از ابعاد مختلف ما تحريم کند بي‌شک ناراحت و به‌سرعت دست‌به‌کار خواهيم شد، اما اگر يک شخص به‌اصطلاح هنرمند بااراده خودش، مردم را از ديدن خود محروم کند، کشور چيزي را از دست نخواهد داد بلکه حتي در اين شرايط فضاي فرهنگي کشور سالم‌تر مي‌شود و اين باعث خوشحالي است.»
روح‌افزا ادامه داد: «خط اين افراد سودجو، موازي با خط همان دلقک قمارباز آمريکايي است بنابراين هرچقدر اين افراد از مردم جامعه و فرهنگ کشورمان دورتر باشند به نفع کشور خواهد بود. با نگاه به سوابق اين افراد مي‌بينيم که در مقابل هنرهاي بزرگ دنيا چيزي براي عرضه يا از دست دادن ندارند. بنابراين پيام ما به در يک جمله به آن‌ها اين است که واقعا از شما ممنونيم.»
وي با اشاره به برخي از اقدامات ضد کشور سلبريتي ها تصريح کرد: «اين دسته زير پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران توانمندي پيداکرده‌اند و حال عليه آن بيانيه صادر مي‌کنند تا خود را به دشمن متصل کنند. درحالي‌که ما دانشمندان و افراد مهمي را از دست داديم تا زير پرچم دشمن نرويم. اينجاست که ارزش‌هاي پوچ اين افراد نمود پيدا مي‌کند.»
روح‌افزا در آخر گفت: «ما در طول تاريخ بشريت از صدر اسلام يا در اديان ديگر همواره شاهد وجود افرادي بوديم که در مقطعي از زمان سروصدا و تشنج ايجاد کرده‌اند اما به‌سرعت کنار گذاشته‌شده‌اند و اين سرنوشت همه‌کساني است که راه آن هارا پيش گيرند. اگر اين افراد خلاف جهت موج انقلاب حرکت کنند بي‌شک غرق خواهند شد.»
تحريم دشمنان عليه کشور ما همواره باعث سازندگي شده است به‌ويژه در مسائل علمي و نظامي. اين تحريم نيز نويد سازندگي در فرهنگ سينما و هنر را مي‌دهد و انسان را به ياد جمله‌اي معروف مي‌اندازد.
« عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد.»

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.