سیستم برق اضطراری مناسب - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 82857
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷ |

سیستم برق اضطراری مناسب

بحث خاموشی های ناگهانی به یک مشکل اساسی در کشورمان ایران تبدیل شده است و بسیاری از دستگاه ها حتی یک لحظه هم نباید خاموش شوند و از کار افتادن آنها می تواند موجب صدمه اساسی به تجهیزات، اطلاعات و افراد شود.
سیستم برق اضطراری مناسب

بحث خاموشی های ناگهانی به یک مشکل اساسی در کشورمان ایران تبدیل شده است و بسیاری از دستگاه ها حتی یک لحظه هم نباید خاموش شوند و از کار افتادن آنها می تواند موجب صدمه اساسی به تجهیزات، اطلاعات و افراد شود. مثلا شما تجهزات موجود در بیمارستان را در نظر بگیرید که به یک فرد بیمار متصل است و خاموش شدن آن می تواند موجب از دست رفتن جان یک نفر شود پس باید به دنبال یک راه حل مطمعن باشیم. استفاده از باتری مناسب و ups می تواند مدت زمان کافی انرژی مورد نیاز را تامین کند. برای خرید ups حتما باید تمام مصرف کننده ها در نظر گرفته شود و زمان پشتیبانی به درستی لحاظ شود. در ادامه مفصل در رابطه با باتری و ups صحبت می کنیم.

C:\Users\MoSi-KiNG\Desktop\سیستم برق اضطراری مناسب_files\images_1678262129_64083f71293bb.jpg

انواع ups ها

سیستم های برق اضطراری با تکنولوژی ها متفاوتی ساخته می شود. تفاوت در آنها اساسی است و هر کدام از آنها کاربرد خاص خود را دارند. ups ها با توجه به ساختار آنها به سه دسته یو پی اس آنلاین، آفلاین و لاین اینتر اکتیو تقسیم می شوند. ابتدایی ترین نوع آنها که حفاظت خاصی ایجاد نمی کند یو پی اس آفلاین است. قیمت این دستگاه نسبت به مدل های دیگر ارزان تر است و به علت محدودیت در تکنولوژی ساخت فقط در توان های کم ساخته می شود. تکنولوژی میانی ups لاین اینتر اکتیو است که ولتاژ خروجی آن تمام سینوسی است و برای دستگاه های متعددی می توان استفاده کرد. اما بهترین، دقیق ترین و به روز ترین تکنولوژی که به بهترین حالت ممکن می تواند از تجهیزات محافظت کند یو پی اس آنلاین است. ساخت دستگاه ها به گونه ای است در باتری های اکسترنال و اینترنال انرژی ذخیره می شود و توسط اینورتر تبدیل انرژی صورت می گیرد و در اختیار مصرف کننده ها قرار می گیرد. ups های آنلاین به صورت سه فاز و تکفاز تولید می شوند.

انتخاب یو پی اس مناسب

برای خرید ups  باید دید کلی از تمامی لوازمی که می خواهیم به آن متصل کنیم داشته باشیم. در ابتدا اگر خود تخصص کافی را نداریم باید توسط یک فرد حرفه ای جریان مصرفی تجهیزات را با استفاده از آمپر متر مشخص کنید. حال با توجه به اینکه می خواهیم در زمان قطعی برق چه مدت زمانی تجهیزاتمان فعال بماند ظرفیت باتری ها را انتخاب می کنیم. باید در نظر بگیریم ظرفیت باتری ها به مرور زمان کاهش می یابد و در زمان طراحی باید دستگاهی با حداقل ۳۰ درصد ظرفیت بالاتر خریداری کنید. اگر توان کمتر از مقدار مورد نیاز باشد خروجی یو پی اس به صورت پیوسته قطع می شود.

تنوع در مدل و نوع دستگاه ها بسیار زیاد است و از بهترین برند های ایرانی موجود می توان به یو پی اس آلجا و فاراتل اشاره کرد. خدمات پس از روش خوب و گارانتی معتبر سبب شده است تا این دستگاه در ادارات و مراکز زیادی مورد استفاده قرار گیرد. جهت آشنایی بیشتر حتما به وبسایت نوانیا مراجعه کنید.

C:\Users\MoSi-KiNG\Desktop\سیستم برق اضطراری مناسب_files\images_1678262302_6408401e38863.jpg

کاربرد دستگاه ups

آشنایی با سیستم برق اضطراری باعث می شود که کاربرد آن روز به روز بیشتر شود. امروزه تقریبا در تمام ادارات و مراکز دولتی تجهیزات حساس و مورد نیاز به یو پی اس متصل می شود. مثلا در بیمارستان ها تمام دستگاه های پزشکی، سیستم های حسابداری و سرورها به یو پی اس متصل هستند و از این طریق از تمام دیتا ها و جان بیماران محافظت می کنند. یک از ارگان های دیگر نیز بانک ها هستند که تمام سرور های آنها نیازمند برق اضطراری هستند. یو پی اس نیز مصارف خانگی نیز دارد. معمولا برای سیستم بلک اوت آسانسورها از ups استاده می شود. در برقی پارکینگ ها و کرکره ها در زمان قطع برق قابل باز و بسته کردن نیستند و بهتر است برای آنها برق پشتیبان در نظر گرفته شود. در  سایت novania  در مورد کاربرد های یو پی اس به صورت مفصل توضیح داده شده است.

انتخاب باتری برای ups

موضوعی که اکثر افراد از آن اطلاع ندارند این است که باتری در یو پی اس انرژی برق را ذخیره می کنند و در یو پی اس های اینترنال از باتری های با ظرفیت کم استفاده شده و برقدهی کمی دارند و برای اینکه برقدهی بیشتر شود باید از ups با باتری اکسترنال استفاده شود. باتری ها انواع مختلی دارند و معمولا با توجه به قیمت مناسب باتری های سیلد اسید از آنها بیشتر استفاده می شود. طول عمر باتری های سرب اسید مدت زمان ۳ الی ۵ سال است. برای خرید باتری یو پی اس حتما تاریخ تولید آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که مدت زمان زیادی از تولید آن نگذشته است.

C:\Users\MoSi-KiNG\Desktop\سیستم برق اضطراری مناسب_files\images_1678262442_640840aab770d.jpg

معروف ترین باتری های ups

شرکت های زیادی در ایران مشغول تولید و مونتاژ باتری هستند. معمولا آنها در کنار باتری خودرو باتری های سولار و یو پی اس نیز تولید می کنند. صبا باتری از اولین کارخانه های است که باتری های با کیفیتی تولید می کند. برند های دیگری نیز مانند سپاهان باتری  برنا باتری شناخته شده هستند. باتری های وارداتی نیز محبوبیت خیلی زیادی در بازار ایران دارند و باتری های لانگ، هیتاکو، ایبیزا و یورونت جز شناخته شده ترین آنها هستند و برای ups مورد استفاده قرار می گیرد.

کلام پایانی

اهمیت و ضرورت استفاده از سیستم برق اضطراری در محیط های مختلف بیان شد. پس برای داشتن یک سیستم پایدار با ضریب اطمینان بالا حتما باید از یک شرکت که در این زمینه به صورت تخصصی کار می کنند کمک گرفت. پیشنهاد ما شرکت فنی مهندسی نوانیا است که با بیش از یک دهه سابقه به خوبی تمام پروژه های خود را اجرا کرده است. یو پی اس و باتری دارای تنوع زیادی است و انتخاب مناسب در صورت نداشتن اطلاعات کافی سخت به نظر می رسد. برای این منظور حتما مقالات روی وبسایت نوانیا را مطالعه کنید.

 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.