سکته امنیتی آمریکا در التنف - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 52939
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 04 آبان 1400 - 6:27 |
اشغالگران هنوز سردرگم هستند

سکته امنیتی آمریکا در التنف

حمله برق‌آسای گروه‌های مقاومت به پایگاه تروریستی اشغالگران آمریکایی در منطقه التنف در خاک سوریه ( در نزدیکی مرز عراق) شوک سختی به کاخ سفید ، پنتکام و پنتاگون وارد ساخته است. 
سکته امنیتی آمریکا در التنف

گروه بین الملل
حمله برق‌آسای گروه‌های مقاومت به پایگاه تروریستی اشغالگران آمریکایی در منطقه التنف در خاک سوریه ( در نزدیکی مرز عراق) شوک سختی به کاخ سفید ، پنتکام و پنتاگون وارد ساخته است. 
 چه اتفاقی در التنف افتاده است 
«بیل اربن»، سخنگوی سازمان تروریستی «سنت‌کام» جزئیات تازه‌ای درباره حمله به پایگاه «التنف» در جنوب شرق سوریه ارائه کرد.اربن در بیانیه‌ای مدعی شد که این پایگاه موردحمله «عامدانه و هماهنگ» قرارگرفته اما هیچ فرد آمریکایی براثر آن کشته یا مجروح نشده‌است! بااین‌حال، مستندات و شواهد موجود نشان‌دهنده تلاش خاص سنتکام و پنتاگون برای پنهان‌سازی ابعاد حمله به التنف می‌باشد. 
اربن باوجوداین گفت که آمریکا در حال بررسی احتمال زخمی شدن نیروهای شریکش در حمله مذکور است.وی تصریح کرد: «بر اساس گزارش‌های اولیه در این حمله هم از هواگردهای بدون سرنشین و هم از آتش غیرمستقیم استفاده‌شده است.ما حق ذاتی! دفاع از خودمان را محفوظ می‌دانیم و به این حمله در زمان و مکان مطلوب خودمان پاسخ‌خواهیم داد.»
شامگاه چهارشنبه  گذشته بود که رسانه‌های عربی از شنیده شدن صدای انفجار در پایگاه التنف و وقوع حمله هوایی به محل استقرار نظامیان آمریکایی خبر دادند.این گزارش در حالی منتشر شد  که پایگاه‌های آمریکا در میدان‌ نفتی «العمر» و میدان گازی کنیکوی استان دیرالزور در ماه‌های گذشته چند بار هدف حملات راکتی قرار گرفتند.آمریکا در چند نقطه از منطقه «الجزیره» سوریه به‌ویژه در میدان‌های نفتی و گازی این کشور باهدف سرقت و قاچاق منابع پایگاه ایجاد کرده است.واشنگتن با پشتیبانی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) ماهانه منابع استخراج‌شده از میدان‌های مذکور را به پایگاه‌های خود در کشورهای مجاور قاچاق می‌کند.
 شوک سخت به اشغالگران آمریکایی
بدون شک اشغالگران آمریکایی که بدون درخواست حکومت سوریه و باهدف تاراج منابع طبیعی این کشور و حمایت از تروریست‌های تکفیری در این کشور به سر می‌برند، اکنون شوک سختی را دریافت کرده‌اند. 
به گزارش شبکه تلویزیونی الساحات؛ کارشناس لبنانی مسائل بین‌الملل تأکید کرد که حمله به پایگاه آمریکایی التنف، آغاز مرحله جدیدی از مقابله مستقیم محور مقاومت با آمریکا در منطقه است.وسام اسماعیل استاد روابط بین‌الملل در بیروت گفت که منابع رسانه‌ای حمله پنج فروند پهپاد به پایگاه آمریکایی التنف در شرق سوریه را تأیید کردند. در این حمله، خوابگاه‌های سربازان و سنگرها هدف قرار گرفت که باعث تخریب و وقوع آتش‌سوزی در بخش‌هایی از این پایگاه شد.بر این اساس، این حمله، پاسخی به حمله چند روز پیش به گروه‌های مقاومت در تدمر بود. موضوع مهم آن است که این حمله، نخستین حمله‌ای است که به این صورت اجرا می‌شود. این حمله پهپادی به پایگاه التنف نشان می‌دهد محور مقاومت، سکوت را کنار گذاشته است و از این به بعد قصد دارد به‌طور مستقیم به حملات پاسخ دهد.
این کارشناس تأکید کرد: ما امروز از حمله در برابر حمله سخن می‌گوییم. محور مقاومت چند روز پیش اعلام کرده بود، حمله به پایگاه تدمر بدون پاسخ باقی نخواهد ماند. به نظر من، شاهد نوع دیگری از درگیری با نیروهای آمریکایی در منطقه در مرحله آینده خواهیم بود که نوعی توازن ایجاد و به بیرون راندن آمریکایی‌ها از منطقه کمک خواهد کرد. محور مقاومت با پاسخ دادن به این حمله نشان داد که معتقد است از مصونیت و قدرتی برخوردار است که می‌تواند به آمریکایی‌ها بگوید باید از این منطقه خارج شود و دیگر به‌صورت گذشته نمی‌تواند در این منطقه حضورداشته باشد. از این به بعد، عملیات به‌طور مستقیم علیه خود آمریکا و نه عوامل نیابتی‌اش خواهد بود.
 مقاومت در برابر اشغالگران سکوت نمی‌کند 
وسام اسماعیل در پاسخ به این سؤال که آیا محور مقاومت تصمیم گرفته است دیگر در برابر حملات در سوریه و دیگر مناطق سکوت نکند؟ افزود: این‌طور به نظر می‌رسد. محور مقاومت هدایت عملیات در سوریه و عراق را در دست دارد. درگذشته پاسخ به حملات به‌صورت ضمنی یا غیرعلنی انجام می‌شد یا اینکه طرف‌های رسمی، واکنش سیاسی نشان می‌دادند. در لبنان فقط حزب‌الله پاسخ می‌داد، اما امروز در سوریه شاهد آن هستیم که همه محور مقاومت، به حملات در سوریه پاسخ می‌دهد. اهمیت راهبردی این حمله مربوط به همین مسئله است. ما درباره یک نبرد متوازن سخن می‌گوییم که در آن هر حمله‌ای با حمله متقابل و پیش از آنکه خون‌ها روی زمین خشک شود، پاسخ داده می‌شود. آمریکایی‌ها به‌سادگی می‌توانند پیام این حمله را دریافت کنند.
 اولتیماتوم دولت سوریه به آمریکا
فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگویی با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ما بر این باوریم که خروج تحقیرآمیز آمریکایی‌ها  و متحدانش از افغانستان به آن‌ها درس خوبی داده که چطور از منظر بین‌المللی و در داخل سوریه رفتار کنند.
وی افزود: آنچه اکنون در داخل سوریه به آن نیاز داریم این است که دولت ترکیه را مجبور کنیم تا به حضور نظامی غیرقانونی‌اش در سوریه و قلمروهای کشور پایان دهد و آمریکا نیز سوریه را ترک کند. در غیر این صورت آن‌ها با نتایج مشابهی که در افغانستان روبه‌رو بودند، مواجه خواهند شد.مقداد ادامه داد: آمریکا باید حمایت از گروه‌های تروریستی و مداخله در امور داخلی سوریه را متوقف کند و به وضع تحریم‌ها نپردازد چون تحریم‌ها علیه مردم بی‌گناه است.
واقعیت امر این است که حمله التنف نشان داد که این اولتیماتوم و موارد مشابه، بسیار جدی است و اگر اشغالگران آمریکایی هر چه سریع‌تر خاک سوریه را ترک نکنند، با عواقب و تبعات سخت‌تری  دراین کشور روبه‌رو خواهند شد. دولت بایدن مهم‌ترین ابزار در راستای رسیدن به این طرح یا هدف خطرناک را ناامن‌سازی منطقه می‌داند. به عبارت بهتر، بایدن روی مفهومی به نام منطقه ناامن تکیه کرده تا از این مجرا به تجزیه منطقه برسد.از همان ابتدا مشخص بود دموکرات‌ها پس از حضور مستقیم در کاخ‌سفید قصد داشتند عوامل ناامن کننده در عراق و منطقه را به صورتی شدیدتر تقویت کنند.بااین‌حال، واکنش جبهه مقاومت به اقدامات بی‌ثبات کننده آمریکا در التنف نشان داد که واشنگتن راهی جز ترک سوریه و دیگر کشورهای منطقه ندارد. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای سکته امنیتی آمریکا در التنف بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.