سفر به جنوب در تابستان چه مزایا و معایبی دارد؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 84374
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۰۷ |

سفر به جنوب در تابستان چه مزایا و معایبی دارد؟

اگر در تعطیلات نوروز و ایامی که سفر زیاد انجام می‌شود، به جنوب سفر کنید، احتمالا سفر پرهزینه‌ای خواهد شد. در این زمان هزینه مواردی چون بلیط هواپیما، اقامتگاه و گشت و گذار در سفر بیشتر می‌شود.
سفر به جنوب در تابستان چه مزایا و معایبی دارد؟

اگر در تعطیلات نوروز و ایامی که سفر زیاد انجام می‌شود، به جنوب سفر کنید، احتمالا سفر پرهزینه‌ای خواهد شد. در این زمان هزینه مواردی چون بلیط هواپیما، اقامتگاه و گشت و گذار در سفر بیشتر می‌شود. در صورتی که در فصل تابستان به جنوب کشور سفر کنید، احتمالا شرایط آب و هوایی چندان مطلوب نباشد. با این حال سفر در این بازه زمانی مزایای متعددی دارد. در این نوشته از سفرمارکت درباره مزایا و معایب سفر به جنوب در تابستان صحبت خواهیم کرد.

مزایای سفر به جنوب در تابستان

برخی از افراد اعتقاد دارند که سفر به جنوب کشور در ماه‌های گرم سال کار چندان منطقی نیست. به اعتقاد این افراد دمای هوا در مناطق جنوبی در تابستان بسیار بالاست. همین‌طور به دلیل شرجی بودن و گرم بودن هوا نمی‌توان فعالیت‌هایی مانند گشت و گذار در جاهای دیدنی را انجام داد. با این حال باید بگوییم که این تصور تاحدودی نادرست است. هر سال با شروع تابستان ورزش‌های آبی، سرگرمی‌های ساحلی، شنا و فعالیت‌های محبوب تابستانی در جزایر جنوب رونق می‌گیرد. مخصوصا برای افرادی که علاقه به شنا و تفریحات آبی دارند، تابستان بهترین موقعیت سفر به جنوب است. جشنواره‌ها، نمایش‌ها و کنسرت‌های ویژه‌ای در فصل تابستان مخصوصا در شب‌ها که هوا خنک‌تر است در شهرهای جنوبی برگزار می‌شود. هنرمندان گوناگون در جزایر کیش و قشم گردشگران را سرگرم می‌کنند. شما می‌توانید با خیال راحت در فصل تابستان به گشت و گذار بپردازید، چرا که بیشتر بازار و مراکز خرید سرپوشیده هستند. همچنین فروشگاه‌ها دارای تهویه مطبوع هستند و تخفیفات خوبی به گردشگران در این فصل ارائه می‌شود.

به هر حال مهم‌ترین مزیت سفر در تابستان به شهرهای جنوبی، ارزان تمام شدن این سفر است. هزینه بلیط کیش، تور قشم یا سایر مناطق جنوبی، هتل و سایر تفریحات در جنوب در تابستان کمتر است. در تابستان مسلما برای اقامت در هتل‌های لاکچری و ۵ ستاره در جنوب هزینه منصفانه‌تری پرداخت خواهید کرد.

Description: سفر به جنوب ایران - جاذبه های گردشگری جنوب ایران| ✔️ مجله سفربازی

سفر به شهرهای جنوبی در تابستان چه معایبی دارد؟

همه می‌دانند که آب و هوای مقصدی که به آن سفر می‌کنند، تاثیر به‌سزایی در کیفیت سفر می‌گذارد. به همین دلیل است که سفر به شهرهای جنوبی در تابستان به دلیل آب و هوای گرم و شرجی چندان طرفدار ندارد. مخصوصا افرادی که از هوای گرم تابستان تنفر دارند، سفر به جنوب در تابستان را از لیست سفرهای خود حذف کنند. البته اگر اتفاقی تصمیم به سفر گرفتید می توانید برای رفتن بلیط هواپیما لحظه آخری بخرید. در وسط روز در ایام تابستان آب و هوای جنوبی تا بالای ۵۰ درجه سانتیگراد نیز می‌رود. این موقع از روز هرگز برای گشت و گذار و مشاهده جاذبه‌های گردشگری مناسب نیست. بیرون رفتن در گرم‌ترین زمان‌ از روز ممکن است برخی از افراد را دچار گرمازدگی و آفتاب‌سوختگی کند. مگر اینکه افراد در هنگام عصر و شب به گشت و گذار در شهر بپردازند که هوا خنک‌تر و مناسب‌تر می‌شود.

بهترین مکان‌ها برای گشت و گذار در روزهای تابستانی جنوبی مراکز تفریحی و خرید است که معمولا سرپوشیده هستند و سیستم تهویه مطبوع دارند. به این ترتیب اگر از آن دسته از افراد هستید که علاقه به پیاده‌روی و خیابان‌گردی در سفر دارید، در روزهای تابستان در جنوب به پیاده‌روی نروید. با این حال اگر به جشنوار‌ه‌های ویژه تابستانی و کنسرت‌های ویژه علاقه دارید و می‌خواهید در آن‌ها شرکت کنید، تابستان به جنوب سفر کنید.

برای سفر تابستانی به مناطق جنوبی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

اگر می‌خواهید در تابستان به جنوب کشور سفر کنید، باید با در نظر گرفتن اینکه به چه مقصدی می‌خواهید بروید، لوازم ضروری را تهیه کنید. مثلاً باید مطمئن شوید که می‌خواهید اقدام به رزرو هتل کنید یا در اقامتگاه‌های بوم‌گردی یا سنتی اقامت کنید. چنانچه قصد اقامت در هتل را داشته باشید، وسایلی مانند شامپو، صابون، دمپایی، حوله و مسواک و سایر لوازم بهداشتی ارائه می‌شود. با این حال اگر در هر کدام از شهرهای جنوبی بخواهید اقامت کنید باید این لوازمی که در ادامه توضیح می‌دهیم را همراه خود داشته باشید:

لباس و کفش مناسب: اگر در فصل تابستان بخواهید به مناطق جنوبی سفر کنید، لباس‌های نخی، نازک و بلند با رنگ‌های روشن بسیار مناسب هستند. این لباس‌ها از شما در مقابل هوای گرم و سوزان تابستانی در جنوب محافظت می‌کنند. اگر در تابستان به جنوب می‌روید، هرگز لباس‌های تنگ و چسبانی که از جنس پلاستیک و الیاف مصنوعی هستند،‌ نپوشید. لباس‌های جین مانند مانتو و شلوار جین نیز مناسب نیست. این جنس از لباس‌ها به سختی در مناطق شرجی خشک می‌شوند.

Description: دیدنی های جنوب ایران | با هم به جنوب ایران سفر کنیم | کوئیک تراول

در سفر به جنوب به کدام شهرها برویم؟

شما می‌توانید در سفر به جنوب کشور، به مناطقی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، سفر کنید:

جزیره کیش، جزیره قشم، جزیره هرمز،‌ جزیره هنگام، بندرعباس، بندر دیلم،‌ چابهار، آبادان، دزفول، اهواز، بوشهر، شوشتر و بندر گناوه سفر کنید. اگر در تابستان به هر کدام از مناطق جنوبی کشور بروید، هزینه‌های سفر شما بسیار کمتر می‌شود. برای مثلا برای رزرو هتل قشم دیگر لازم نیست قیمت گزافی بپردازید. همچنین در تابستان می‌توانید از ورزش‌های آبی جذاب جزیره کیش لذت ببرید و اوقات فوق‌العاده‌ای داشته باشید.

کلام آخر

جنوب ایران، مانند نقاط دیگر کشورمان، دارای جاذبه‌ها و جاهای دیدنی بسیاری است که نباید فرصت تماشای آن‌ها را از دست داد. دریای خلیج فارس به زیبایی هرچه تمام‌تر در جنوب کشور می‌درخشد و سفردوستان فراوانی را به خود جذب می‌کند. برخی از افراد به دلیل کم بودن هزینه‌ها و خلوت بودن مقاصد جنوب، تابستان را برای سفر انتخاب می‌کنند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.