سفر به تهران و اقامت در هتل های آن - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 94756
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷ |

سفر به تهران و اقامت در هتل های آن

سفر به پایتخت و اقامت در هتل تهران بدون شک می‌تواند کمی عجیب، دلهره‌آور و شگفت‌انگیز باشد. تهران بزرگ، عمیق و مملو از جاذبه‌ها و دیدنی‌هایی است که شاید حتی فکر وجود آن‌ها نیز به ذهن شما خطور نکند.
سفر به تهران و اقامت در هتل های آن

سفر به تهران و اقامت در هتل های آن

هتل های تهران

سفر به پایتخت و اقامت در هتل تهران بدون شک می‌تواند کمی عجیب، دلهره‌آور و شگفت‌انگیز باشد. تهران بزرگ، عمیق و مملو از جاذبه‌ها و دیدنی‌هایی است که شاید حتی فکر وجود آن‌ها نیز به ذهن شما خطور نکند. شاید باور نکنید که تهران بیست و پنجمین شهر شلوغ و پرجمعیت دنیا به‌حساب می‌آید که از سمت شمال با رشته کوه دماوند و از سمت جنوب با کوه‌های ری و منطقه کویری همسایه است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شهر تهران در گذشته یکی از روستاهای توابع ری بوده است و ری در زمان قدیم مرکز بازرگانی و سیاسی به‌حساب می‌آمد. در ادامه بیشتر شما را با پایتخت ایران آشنا خواهیم کرد.

آب و هوای تهران و بهترین فصل سفر به آن

رزرو هتل های اصفهان

آب‌وهوای شهر تهران ۴ فصل است و همین موضوع سبب شده که بیش از پیش جذاب باشد. به لحاظ دمایی در فصول سرد سال با دمایی کمتر از ۵ درجه سانتیگراد پذیرای مسافران و گردشگران است. ضمن اینکه در فصل تابستان دمای این شهر به بیشتر از ۳۸ درجه سانتیگراد هم می‌رسد. شهر تهران معمولاً زمستان‌هایی برفی و سرد دارد که به علت وارونگی هوا در بیشتر اوقات آلودگی آن چندین برابر می‌شود.

بر همین اساس بهترین زمان برای سفر به شهر تهران، فصل بهار تا انتهای تابستان است. فصل زمستان خصوصاً ماه‌های بهمن و اسفند به هیچ عنوان برای گردشگران و مسافران در تهران جذاب نیستند. البته ناگفته نماند که بهار و پاییز تهران وصف نشدنی و مثال زدنی هستند. در این دو فصل آب‌و‌هوا به‌شدت معتدل و ملایم بوده و باران‌های گاه و بیگاه لطافت هوا را هزار برابر می‌کنند.

دیدنی‌ها و جاذبه‌های شهر باشکوه تهران

همان‌طور که گفتیم شهر تهران یک کلان شهر است و مملو از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری، بوستان‌های کتاب و اماکن مذهبی، تاریخی، تفریحی، تجاری و ورزشی است که همگی از جاذبه‌های بی‌نظیر تهران به‌حساب می‌آیند که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

  • اماکن مذهبی شهر تهران شامل امامزاده قاسم در شمیران، امامزاده صالح در تجریش، آتشکده زرتشتیان آدریان، حرم شاه عبدالعظیم حسنی در ری، مسجد مصلی، امامزاده عین علی و زین علی و امامزاده داوود تهران است.
  • اماکن تفریحی شهر تهران شامل بوستان آب و آتش، پل طبیعت، بوستان باغ ایرانی، دریاچه شهدای خلیج فارس، برج میلاد، دربند، درکه، آبنما و آبشار تهران، فشم، جنگل لویزان تهران، بام تهران، مجموعه بام لند تهران و غیره است.
  • اماکن تاریخی شهر تهران شامل موزه آبگینه، موزه کاخ سعدآباد، موزه فرش، موزه ملک، موزه پست، موزه جواهرات ملی ایران، باغ موزه سینمای تهران، موزه مسعودی تهران، کاخ گلستان، باغ فردوس، برج آزادی، میدان حسن آباد، سردر باغ ملی، کاخ نیاوران و غیره است.
  • اماکن ورزشی تهران شامل تله کابین توچال، مجموعه ورزشی انقلاب و پیست اسکی شمشک است.
  • و در نهایت اماکن فرهنگی شهر تهران شامل شهرک سینمایی غزالی، باغ کتاب تهران، تالار وحدت، پارک ژوراسیک، فرهنگسرای اشراق، نگارخانه کمال الملک، سرای محله، باغ فردوس، مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، فرهنگسرای انقلاب و غیره است.

اقامتگاه‌ها و هتل‌های شهر تهران

شهر تهران هم مانند سایر شهرهای ایران هتل‌ها، اقامتگاه‌ها، مسافرخانه‌ها و هتل آپارتمان‌های متعدد و متنوعی دارد. شاید ندانید که تهران در یک کفه ترازو مملو از هتل‌های لوکس و منحصربه‌فرد است و در کفه دیگر با هتل‌هایی معمولی اما باکیفیت، اقامتی جذاب را برای مسافران و گردشگران خود رقم می‌زند.

از جمله بهترین هتل‌های تهران می‌توان به هتل پرشین پلازا تهران، هتل پامچال تهران، هتل آرامیس تهران، هتل توچال تهران، هتل ارم تهران، هتل جهان تهران، هتل هویزه تهران، هتل المپیک تهران، هتل هما تهران، هتل آسار تهران، هتل پارسیان اوین تهران، هتل اسکان الوند تهران، هتل سیمرغ تهران، هتل پارسیان انقلاب تهران، هتل پارسیان استقلال تهران، هتل شهر تهران، هتل رامتین تهران، هتل بزرگ تهران، هتل پارسیان آزادی تهران، هتل بین‌المللی بزرگ فردوسی، هتل آپارتمان تاج محل، هتل اسپیناس پالاس تهران، هتل لاله تهران، هتل ویستریا تهران و غیره اشاره کرد.

غذاهای جذاب شهر تهران

شاید تصور کنید که شهر تهران غذاهای محلی و بومی ندارد. اما باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. شهر تهران هم مانند تمام شهرهای ایران غذاهای جذاب و متنوعی دارد که اگر به این شهر سفر کردید توصیه می‌کنیم که حتماً آن‌ها را امتحان کنید. ضمن اینکه در این شهر رستوران‌های متعدد و متنوعی هم وجود دارند که غذاهای مختلف شهرهای ایران در آن‌ها تهیه و سرو می‌شوند.

از جمله غذاهای جذاب و خوشمزه تهران که در دسته غذاهای محلی این شهر محسوب می‌شوند می‌توان ته چین فیروزکوه، وا لک پلو، آش شله قلمکار، اشکنه اسفناج، دمپختک، کله گنجشکی و دمی بلغور جو را نام برد.

سوغاتی‌های خاص شهر تهران

رزرو هتل

شهر تهران مجموعه‌ای کامل از کشور ایران است. در این شهر به واسطه حضور افراد مختلف از سراسر کشور، شما با مجموعه‌ای کامل از جاذبه‌های فرهنگی و جذاب سراسر ایران روبرو هستید. خوراکی‌ها، صنایع دستی، شیرینی‌ها و آجیل، غذاها و میوه‌ها و اقلامی که برگزیده‌ای از تمام ایران هستند را می‌توانید در پایتخت مشاهده کنید.

اما در عین حال سوغاتی‌های منحصربه‌فرد و خاصی هم دارد. حالا اگر به تهران سفر کردید کشمش شهریار، دوغ آبعلی، سوهان ری، سیب دماوند، طراحی و چاپ بر روی پارچه یا باتیک، لواشک‌های دربند، آلوچه‌های ترش و ملس و تهیه قهوه از قهوه فروشی‌های متعدد و متنوع تهران را حتماً در لیست خرید سوغاتی‌های خود از این شهر قرار دهید.

سفر به تهران و تماشای تمام ایران

این مطلب را به تماشای تهران و سفر به آن اختصاص دادیم. همانطور که گفتیم تهران شهر شلوغی است و روزانه جمعیت زیادی از سراسر ایران به آن سفر می‌کنند. البته تعداد هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و مسافرخانه‌ها در شهر تهران زیاد است؛ اما با این حال ما به شما توصیه می‌کنیم قبل از انجام سفر به این شهر هتل و بلیط هواپیمای خود را رزرو کنید.

خصوصاً اگر در ایام تعطیل طبق تقویم و تعطیلات آخر هفته عازم شهر تهران می‌شوید. در همین راستا ما به شما توصیه می‌کنیم که از مجموعه‌های خوشنام و مشهوری مانند اسنپ تریپ کمک گرفته و تمام امور سفر خود را به آن‌ها بسپارید. چرا که تجربه این مجموعه‌ها در سفرهای متعدد، قطعا برای شما راهگشا خواهد بود.

مرجع محتوا: https://www.snapptrip.com/

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.