سرلشکر سلامی: شکوه خیزش ملت مشعل‌های فتنه‌ دشمن را خاموش کرد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 100984
  پرینتخانه » اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۳۹ |

سرلشکر سلامی: شکوه خیزش ملت مشعل‌های فتنه‌ دشمن را خاموش کرد

فرماند کل سپاه پاسداران گفت: من صمیمانه از همه مردم ایران که این روزها افتخاری جهانی خلق کردند تشکر می‌کنم،‌ شهادت این عزیزان به یک طرف، این شکوه خیزش ملت ما یک سوی دیگر،‌ شما دشمنان ما را نا امید کردید و آنها را به عقب راندید،‌ مشعل‌های فتنه‌هایشان را خاموش کردید.
سرلشکر سلامی: شکوه خیزش ملت مشعل‌های فتنه‌ دشمن را خاموش کرد
سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شهرر یواقع در حرم عبدالعظیم شهرری اظهار کرد: با شخصیت تعدادی از این عزیزان سالهاست آشنا هستم با خط سیر عمل آنها آشنا هستم و میدان تاثیر عمل آنها را می شناسم و این را میتوانم بگویم گلچین کرد. خداوند بخشنده ترین، ایثارگرترین انسانهای ما را به محضر خود دعوت کرد.وی گفت: ریاست جمهور محترم ما یک شخصیت آسمانی بود،‌ معیار یک رئیس جمهور کامل بود که در شبانه روز ساعت اندکی می‌خوابید؛ جلسات او تا نیمه‌های شب ادامه داشت و از ابتدای صبح وارد عرصه خدمت می‌شود. از ایک سرزمین به سرزمین دیگری حرارت و گرمای احساس او را مردم مستضعف در نقاط این سرزمین حس می‌کردند. لبخندهای مهربان،‌سعه صدر، دلسوزی کردن، حریص بودن بر مردم به عنوان یک صفت نبوی جزئی از ساختمان شخصیت این مرد بزگ را شکل میداد.سرلشکر سلامی بیان کرد: او در دوران کوتاه سه ساله ریاست جمهوری خود عرصه‌های وسیعی را از یک شخصیت ملی را برای ایران بزرگ ساخت. تلاش کرد کشور را از تاثیر تحریم‌ها نجات دهد،‌ و در این امر موفق بود،‌او استعداد های درونی ملت ما را شکوفا کرد. کارخانه های تعطیل شده را راه‌اندازی کرد،‌ او کسی بود که منزلت بین المللی نظام را رشد داد ملت ایران را رشید کرد.در دستگاه بین المللی اعتبار امروز ملت ایران به برکت هدایت‌های رهبری انقلاب اسلامی و میدان داری رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ما،‌ امروز یک اعتبار مثال زدنی است. اینکه می‌بینید ۶۳ هیئت عالی‌رتبه برای تجلیل این شهدا به ایران سفر می‌کنند نشانۀ تاثیر این انسان‌های بزرگ در عرصۀ بین‌الملل است.

شهید امیرعبداللهیان در تحقق وعده صادق خوش درخشید

فرمانده کل سپاه بیان کرد: آنها انسان های قوی، مردمی،‌ انقلابی و مومن بودند،‌ کسی که در کرملین در میان مذاکره نماز خواند تا کبریایی الهی را معیار حرکت قرار دهد. او آنجا خدا را عبادت کرد. کسی که از سفر خارجه می آمد به خانه نمی رفت به یک سفر داخلی دیگری می رفت به همراه اعضاء کابینه اش همه در تکاپوی رشد دادن ایران به عنوان قائمه امت اسلام بودند.وی در خصوص شهید امیرعبداللهیان گفت: آقای امیرعبدالهیان آن دکتر شهید،‌ آن دیپلمات نجیب،‌ که نه تنها در قامت ظاهی بلند بود بلکه وقتی به عنوان دستگاه دیپلماسی عمل می کرد نیز رشید بود. شجاع بود قاطع و قوی بود،‌ از هیچ کس جزء خداوند نمی‌ترسید، ما او را در صحنه های زیادی آزموده‌ایم. او در وعده صادق واقعا درخشید، در مقابل فشارهای سیاسی کشورها و قدرت های مقابل و متفاوتی ایستاد او یک فهم سیاسی بالا داد و یک تحرک سیاسی قوی در جهان،‌ به همه جهان سرمی‌کشید و مروج شکوه یک انقلاب بود.وی ادامه داد: سردار موسوی کسی بود که بارها در اجرای این ماموریت مجروح شد،‌ پایش شکست، بیمارستان را ترک کرد و با پای شکسته به میدان آمد،‌ عقب نمی‌نشست در تمام سفرها همراه رئیس جمهور محترم ما بود و با عشقی وصف ناپذیر کار می‌کرد به پاسداری خود واقعا ایمان داشت او یک نابغه بود یک جوان با رویاهایی بزرگ مثل همه اما در میدان جدی بود و عمل می‌کرد.
سرلشکر سلامی افزود: وقتی میان مردم می رفت چون رئیس جمهور ما مردمی بود دوست داشت میان امواج متلاطم جمعیت حرکت کند تا دست هایش با دست های مردم فقیر و مستضعف آشنا شود تا حرارت و گرمای محبت آنها را بچشد و با آنها هم کلام شود و این فشار مضاعفی را به این تیم محافظ فراهم می ساخت و سید مهدی نزدیک ترین کسی بود که رئیس جمهور را در میان حلقه مهر خود میگرفت،‌ هم امکان میداد با مردم در تماس باشد هم گاه دنده های سینه اش فشرده می شد و نفسش بند می آمد از بس فشار به او می آمد ولی او عبدا خسته نمی شد.فرمانده کل سپاه بیان کرد: من میدانم او بسیار کم به خانه می رفت،‌ آخرین کسی بود که نهاد ریاست جمهوری را ترک می کرد و اولین کسی بود که بامداد در نهاد ریاست جمهوری حاضر می شد. او در پذیرش خطر اولین بود در پیش گامی در میدان،‌ در مهرورزی به زیر دستانش اولین بود اما وقتی میدان را می‌خواست به سوی خانه ترک کند آخرین بود،‌ او آخرین کسی بود که متنعم می شد از هر امتیازی.سرلشکر سلامی گفت: سختی ها را به جان میخرید و گلایه هم نمیکرد،‌حداقل هفته ای یک بار که می‌‎دیدمش از سختی های کار میگفت اما کار را هر روز جدی تر از قبل می گرفت،‌هر روز احساس می کرد روز اولیست که این مسئولیت بر دوش او گذاشته شده است.وی ادامه داد: کار او فقط حفظ جان ریاست جمهوری نبود بلکه باید امنیت نهاد ریاست جمهوری،‌ سفر کلی هیئت دولت،‌ امنیت عمومی نقطه ای که می رفت، همه اینها را فراهم کند.

مشروعیت بخشی به وعده صادق توسط دیپلماسی کشور قوی بود

سرلشکر سلامی افزود: ما امروز به برکت این شخصیت های بزرگ در یک تراز و ارتفاع رفیع از یک شخصیت ملی و بین المللی هستیم،‌ بیشتر از همیشه مردم ما به نظا ممعتقدتر هستند،‌به رهبری معظم انقلاب اسلامی متکی تر و دلبسته تر و دلداده‌تر هستند. مردم ما امروز بیش از هر زمان دیگری دوست و دشمن را تشخیص می‌دهند. شخصیت جهانی ما در سطح یک قدرت بزرگ رشد یافته است ما در قدرت دفاعی قادر شده‌ایم به قلب سیاسی استکبار حمله کنیم آقای رئیس جمهور شهید در وعده صادق از خود شجاعت سیاسی زائد الوصفی نشان داد او رئیس شورای عالی امنیت ملی بود و می بایست همه مخاطرات در این ماجرا را تحلیل کند و تشخصی دهد.فرمانده کل سپاه بیان کرد: آنقدر مشروعیت بخشی به وعده صادق توسط دیپلماسی کشور قوی بود که حتی متحدان رژیم صهیونیستی به آقای امیرعبداللهیان پیام میدادند که شما حق زدن دارید اما آرام بزنید و تخفیف بدهید. این کار بزرگی بود.وی افزود: مسائل کشور ما در مسیر حل شدن بود و همه چیز سرجای خودش بود و کشور در مسیر پیشرفت بود البته با شهادت این عزیزان هیچ چیز تغییر نکرده است آن حرکت و پیشرفت به برکت حضور رهبری ادامه خواهد داشت.سرلشکر سلامی بیان کرد: دشمن همه ابزارهای رسانه ای خود را برای ایجاد تردید و فشار و حصر اقتصادی به کار گرفته است تمام قدرت جنگ اطلاعاتی و نظامی و دفاعی خود را به کار گفته است اما این دشمن در تمام عرصه ها ناکام و ناامید بوده است.
وی گفت:‌ خلبانان شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران که در این ماجرا جان خویش را برکف دست نهادند آنها سالهای سال مقامات کشور را از این سرزمین به سرزمین دیگر می بردند پرواز همیشه با مخاطره همراه است و خانواده ها نجیب و صبور بودند. در دیداری که با خانواده‌های آنها داشتم آنها را راضی از این شهادت دیدیم. این شهیدان تندیس های زنده غیرت و جوانمردی و عظمت ایمان و شکوه جهاد بودند.فرمانده کل سپاه گفت: شما ملت ایران افتخار بزرگی آفریدید،‌ من دوست دارم به عنوان خادم و سرباز کوچک شما کف پای همه شما را و قدم های شما را وقتی به تشییع این عزیزان می روید ببوسم،‌ کف پای شما بوسیدنی است. هیچ ملتی در عالم این اندازه وفادار،‌ مهربان و پر احساس نیست. شما مردم هستید که ما هستیم،‌ روح زندگی ما شما هستید و دوست داریم در راه شما فدا شویم. این واقعیت وجود ما است هیچ چیزی جزء فدا شدن ما پاسخی به مهر و محبت شما نیست.وی افزود: من صمیمانه از همه مردم ایران که این روزها افتخاری جهانی خلق کردند تشکر می‌کنم،‌ شهادت این عزیزان به یک طرف، این شکوه خیزش ملت ما یک سوی دیگر،‌ شما دشمنان ما را نا امید کردید و آنها را به عقب راندید،‌ مشعل‌های فتنه‌هایشان را خاموش کردید. شما بهترین بندگان خدا هستید.
|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.