ستاره هتل ها برچه اساسی مشخص می شود؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 97841
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷ |

ستاره هتل ها برچه اساسی مشخص می شود؟

رزرو هتل، یکی از مهم ترین مراحل برنامه ریزی برای سفر است. انتخاب هتل مناسب، می تواند تجربه سفر شما را به طور کلی تحت تاثیر قرار دهد.
ستاره هتل ها برچه اساسی مشخص می شود؟

ستاره هتل ها برچه اساسی مشخص می شود؟

رزرو هتل، یکی از مهم ترین مراحل برنامه ریزی برای سفر است. انتخاب هتل مناسب، می تواند تجربه سفر شما را به طور کلی تحت تاثیر قرار دهد. خصوصا اگر هتل ۵ ستاره و لوکس باشد. اما قطعا شما هم در زمان رزرو هتل به این موضوع فکر کرده اید که ستاره های هتل بر چه اساس تعیین می شوند؟ مثلا چه چیزی هتل شایگان کیش که یک هتل ۵ ستاره است را از هتل سیمرغ کیش متمایز می کند؟ در ادامه این مطلب در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

مفهوم ستاره هتل ها چیست؟

C:\Users\Center\Pictures\ستاره هتل ها برچه اساسی مشخص می شود؟_files\images_1708431129_65d497193978a.jpg

ستاره هتل ها، معیاری برای رتبه بندی کیفیت خدمات و امکانات آنها است. این سیستم رتبه بندی، به طور جهانی پذیرفته شده و به مسافران در انتخاب هتل مناسب، کمک می کند. معیارهای مختلفی برای تعیین ستاره هتل ها وجود دارد که می توان آنها را به دو دسته کلی تقسیم کرد:

معیارهای عمومی

تعداد اتاق ها: هتل های بزرگتر، معمولاً ستاره های بیشتری دارند.

موقعیت مکانی: هتل هایی که در مناطق مرکزی شهر یا نزدیک جاذبه های گردشگری واقع شده اند، معمولاً ستاره های بیشتری دارند.

کیفیت و تنوع خدمات: هتل هایی که خدمات و امکانات متنوع تری ارائه می دهند، مانند رستوران، کافی شاپ، استخر، سالن ورزشی …، معمولاً ستاره های بیشتری دارند.

کیفیت و نظافت: هتل هایی که اتاق ها و محوطه عمومی آنها تمیزتر و مرتب تر هستند، معمولاً ستاره های بیشتری دارند.

کیفیت غذا: هتل هایی که رستوران آنها غذای با کیفیت تری ارائه می دهد، ستاره های بیشتری دارند.

رفتار و برخورد پرسنل: یکی دیگر از معیارهای تعیین کیفیت و ستاره هتل ها، رفتار و برخورد پرسنل است.  هتل هایی که پرسنل آنها برخورد مودبانه تر و حرفه ای تری با مسافران دارند، معمولاً ستاره های بیشتری دارند.

معیارهای اختصاصی تعیین ستاره های هتل

علاوه بر معیارهای عمومی، هر کشور یا سازمان رتبه بندی هتل ها، معیارهای اختصاصی خود را نیز دارد. برای مثال، در ایران، هتل ها بر اساس ۵ ستاره رتبه بندی می شوند و برای دریافت هر ستاره، باید حداقل امتیازات لازم را در معیارهای مختلف کسب کنند. برخی از این معیارها عبارتند از:

  • تعداد و نوع تخت خواب ها
  • مساحت اتاق ها
  • وجود حمام و سرویس بهداشتی در داخل اتاق
  • وجود سیستم تهویه مطبوع
  • وجود تلویزیون و یخچال
  • خدمات روم سرویس
  • خدمات خشکشویی
  • خدمات نگهداری از کودکان
  • امکانات ورزشی و تفریحی
  • پارکینگ

توجه داشته باشید که تعداد ستاره های هتل، همیشه نشان دهنده کیفیت آن نیست. گاهی اوقات، هتل های با ستاره کمتر، خدمات و امکانات بهتری نسبت به هتل های با ستاره بیشتر ارائه می دهند. بنابراین پیشنهاد می کنیم که قبل از رزرو هتل، حتماً نظرات مسافران دیگر را مطالعه کنید تا از کیفیت خدمات و امکانات هتل مطمئن شوید.

نکات مهم قبل از رزرو هتل

 اولین قدم برای رزرو هتل، تعیین بودجه شما است. هتل ها در قیمت های مختلفی وجود دارند، بنابراین شما باید هتلی را انتخاب کنید که با بودجه شما متناسب باشد. نکته دیگر این است که اگر می خواهید به جاذبه های گردشگری خاصی دسترسی داشته باشید، باید هتلی را انتخاب کنید که در نزدیکی آن جاذبه ها واقع شده باشد.

در نظر داشته باشید که هتل ها در انواع مختلفی مانند هتل های آپارتمان، هتل های ساحلی، هتل های کوهستانی و … وجود دارند. استخر، سالن ورزشی، رستوران، کافی شاپ و … از جمله خدماتی هستند که ممکن است در هتل ها ارائه شوند. همچنین بهتر است که قبل از رزرو هتل، حتماً نظرات مسافران دیگر را مطالعه کنید تا از کیفیت خدمات و امکانات هتل مطمئن شوید.

مزایای رزرو آنلاین هتل

صرفه جویی در زمان: رزرو آنلاین هتل، به شما امکان می دهد تا در زمان خود صرفه جویی کنید.

مقایسه قیمت ها: می توانید به راحتی قیمت هتل های مختلف را با هم مقایسه کنید و بهترین هتل را از نظر قیمت انتخاب کنید.

دسترسی به اطلاعات: می توانید اطلاعات کاملی درباره هتل ها، مانند تصاویر، خدمات و امکانات، نظرات مسافران و … را به دست آورید.

پیشنهادات و تخفیف ها: می توانید از پیشنهادات و تخفیف های ویژه وب سایت های رزرو هتل استفاده کنید.

رزرو ارزان هتل شایگان کیش در فلای تودی

فلای تودی یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت های ارائه دهنده خدمات گردشگری در ایران است. این شرکت تمام آنچه که برای داشتن یک سفر به آن نیاز دارید به شما ارائه می دهد، رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما، دریافت ویزا، خرید بلیط قطار از خدمات این شرکت هستند. آنچه که فلای تودی را به نسبت سایر شرکت های گردشگری متمایز کرده، قیمت خدمات است. می توانید قیمت هتل موردنظر خود را در زمانی که قصد سفر دارید در فلای تودی و سایر سایت ها بررسی کنید تا متوجه تفاوت قیمت ها شوید.

همچنین نکته دیگر نحوه پشتیبانی و خدمات ۲۴ ساعته فلای تودی است که آن را با سایر شرکت های گردشگری متمایز می کند. بعد از خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل یا خرید سایر خدمات، در صورت داشتن هر سوالی می توانید به صورت ۲۴ ساعته و در تمام روزهای هفته با کارشناسان پشتیبانی فلای تودی تماس بگیرید. برای رزرو هتل ۵ ستاره شایگان کیش وارد آدرس سایت فلای تودی شوید.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.