زیرساخت ارتباط با بخش خصوصی خارجی تأمین گردد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 91390
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 21 شهریور 1402 - 9:01 |
هادی بیگی نژاد، نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

زیرساخت ارتباط با بخش خصوصی خارجی تأمین گردد

هادی بیگی نژاد، نماینده مردم ملایر و نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: ارتباطات بین‌المللی بستری همچون یک فرودگاه می‌باشد.در فرودگاه‌ها هواپیما کشورهای مختلف قادر به نشستن می‌باشند و توافق می‌کنند تا ارتباط فراگیری داشته باشند. 
زیرساخت ارتباط با بخش خصوصی خارجی تأمین گردد

هادی بیگی نژاد، نماینده مردم ملایر و نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: ارتباطات بین‌المللی بستری همچون یک فرودگاه می‌باشد. در فرودگاه‌ها هواپیما کشورهای مختلف قادر به نشستن می‌باشند و توافق می‌کنند تا ارتباط فراگیری داشته باشند. 

وی بابیان اینکه باید ضوابط اجرایی موردنیاز در ارتباط با کشورهای دوست و همسایه را فراهم‌سازیم، افزود: در فرآیند ارتباطات بین‌الملل تنها حضور کافی نیست و منجر به ارتباطات اقتصادی گسترده نخواهد شد. به‌منظور کسب بهره از روند تعاملات اقتصادی احتیاج است که از ظرفیت‌های مختلف بهره بگیریم و با مجموعه‌های مختلف کشورهای هم‌پیمان ارتباط داشته باشیم. در این میان گاه نیاز است تا خود را با شرایط کشور مقابل تطبیق دهیم؛ به طورمثال در برخی از کشورهای هم‌پیمان، نظام اقتصادی بخش خصوصی است و به همین خاطر می‌بایست زیرساخت ارتباط و همکاری با بخش خصوصی را فراهم‌سازیم.

بیگی نژاد با تأکید بر تبیین اهداف اقتصادی و تجاری در سطح بین‌المللی تصریح کرد: باید اهداف تجاری اقتصادی خود را تبیین سازیم و در ارتباط با کشورهای هم‌پیمان خود را با سازوکارهای تعریف‌شده‌شان تطبیق دهیم.
نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم فراهم‌سازی زیرساخت‌های موردنیاز اقتصادی همچنین خاطرنشان کرد: در ارتباطات بین‌المللی نیازمند تعریف و طراحی زیرساخت‌های موردنیاز می‌باشیم تا ارتباط شکل‌گرفته به نحو مطلوب پیش برود و اهداف موردنظر را محقق سازد. 

وی در پاسخ اینکه  برای مبرهن شدن نتیجه عضویت در پیمان‌های اقتصادی چه باید کرد،  متذکر شد: گاه ارتباطات بین‌المللی در سطح گفت‌وگو با سران و رئیس‌جمهور باقی می‌ماند و به گفت‌وگو با وزرای کشور نمی‌رسد. مطلوب این است که گفت‌وگوها شامل تمامی بخش‌ها شود و پس از وزرا، بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی کشور ورود پیدا کنند تا اهداف تعریف‌شده به نتیجه برسد.

او یادآور شد: اگر عضویت در پیمان‌های بزرگ اقتصادی را به معنای گسترش روابط اقتصادی می‌دانیم، می‌بایست بستر مناسب آن را نیز فراهم کنیم تا مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی امکان حضور و گفتمان پیدا کنند. 
بیگی‌نژاد در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: در روابط بین‌الملل و ارتباط با کشورهای هم‌پیمان، باید بکو‌شیم تا ضوابط اجرایی موردنیاز فراهم گردد و به‌درستی در مسیر اهداف تعریف‌شده قرار گیرد. 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای زیرساخت ارتباط با بخش خصوصی خارجی تأمین گردد بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.