رمز پیروزی فراموش نشود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 16012
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۸:۵۶ |
«رسالت» لزوم وحدت برای قوی‌شدن را بررسی می‌کند؛

رمز پیروزی فراموش نشود

مدتي در داخل کشور شاهد برخي حرکات فتنه برانگيز بوديم که سرچشمه همه آن‌ها از سوي نظام‌ سلطه بود. تحولات اخير داخلي و خارجي به‌ويژه اوج‌گيري خباثت‌هاي بيگانگان تنها نشان‌دهنده واقعيتي است که نظام سلطه در حال راه‌اندازي و عملياتي کردن جنگ تمام‌عيار و سازمان‌يافته عليه نظام جمهوري اسلامي است.
رمز پیروزی فراموش نشود

|راضيه فراهاني|
مدتي در داخل کشور شاهد برخي حرکات فتنه برانگيز بوديم که سرچشمه همه آن‌ها از سوي نظام‌ سلطه بود. تحولات اخير داخلي و خارجي به‌ويژه اوج‌گيري خباثت‌هاي بيگانگان تنها نشان‌دهنده واقعيتي است که نظام سلطه در حال راه‌اندازي و عملياتي کردن جنگ تمام‌عيار و سازمان‌يافته عليه نظام جمهوري اسلامي است. بارها مقامات عالي کشور به داشتن وحدت اشاره کردند چراکه نظام سلطه دائما به دنبال از بين بردن وحدت در ميان ملت ايران بوده است و اعتقاد داردباوجود اين وحدت بوده که تاکنون جمهوري اسلامي ايران توانسته پاسخ‌هاي دندان‌شکني به آن‌ها دهد.
امام راحل همچنين درباره وحدت فرمودند: «وحدت کلمه؛ رمز پيروزي جامعه اسلامي است.» به همين جهت روزنامه «رسالت» گفت‌وگويي با صاحب‌نظران عرصه سياست درباره چگونگي پايدار ماندن وحدت داشته که در ادامه مي‌خوانيد.
* دفاع از استقلال و منافع ملي راه نفوذ را بر دشمن مي‌بندد
عباس سليمي‌نمين کارشناس مسائل سياسي نيز دراين‌باره به «رسالت» گفت: «آمريکا و کشورهاي غربي عامل برهم زننده اتحاد هستند يعني اقداماتي انجام مي‌دهند تا اتحاد ملت ايران را مخدوش کنند. در طول تاريخ، تضعيف اتحاد جامعه از اقدامات قدرت‌هاي سلطه‌گر بوده که هميشه در دستور کار جدي‌شان قرار داده‌اند.»
وي با تأکيد بر اين‌که دفاع از استقلال و منافع ملي راه نفوذ را بر دشمن مي‌بندد، افزود: «دشمن طبيعي است سعي در ايجاد اختلاف در کشورمان داشته باشد. خوشبختانه عامل وحدت يعني اسلام و فرهنگ ملي رکني در جامعه ما است بنابراين ايجاد انشقاق کار را مقداري براي دشمن سخت‌تر مي‌کند اما درعين‌حال دشمن تلاش جدي دارد تا برخي از سلايق و نگاه‌هاي متفاوت در ارتباط بافرهنگ غرب را به خدمت بگيرد تا بتواند در جامعه انشقاق ايجاد کند، البته تاکنون نتوانسته توازن را در کشور برهم زند بنابراين طبيعي است تا ما در اين زمينه هوشمند عمل کرده و به دشمن اجازه نفوذ در مسائل داخلي را ندهيم.»
اين فعال سياسي تصريح کرد: «به‌هيچ‌وجه دشمن ملت ايران به دنبال دلسوزي براي ما نيست، افرادي که امروز بحث تأسف‌برانگيز حادثه سقوط هواپيما را بهانه کرده‌اند؛ چرا درزماني که هواپيماي مسافربري ايران را آمريکا هدف قرارداد، سکوت کرده و سخني نگفتند؟ چرا آمريکا در آن زمان حتي عذرخواهي نکرده و به فرمانده‌اش جايزه اعطا کرد؟ در مقابل اين جنايت چرا کشورهاي مدعي دفاع از ايران و ايراني سکوت کرده و لب به محکوميت آمريکا باز نکردند؟»
سليمي‌نمين افزود: «دشمنان جمهوري اسلامي ايران امروز براي اين که بتوانند وحدت ملت مان را مخدوش کنند در حال ريختن اشک تمساح هستند وگرنه در پرونده هيچ‌کدام از اين کشورهاي اروپايي هيچ نوع دفاعي از مردم ايران نبوده است، حتي افرادي که امروز شمع روشن کردند چرا آن روز دست به روشن کردن شمع نزدند و بحث‌هايي عليه آمريکا راه نينداختند حتي از آن دفاع کردند يعني سعي به مقصر نبودن آمريکا کردند. آن‌ها حتي در برخي قسمت‌ها سعي در جعل مسائل تاريخي کردند.»
وي افزود: «مسائل داخلي کشور را بايد به‌گونه‌اي دنبال کنيم تا وحدتمان مخدوش نشود چراکه در کارنامه دشمن حتي ذره‌اي دلسوزي براي ملت ايران نبوده بلکه همواره به دنبال تخريب بوده و تلاش کرده تا شأن ايران را چه با کودتا و چه با ايجاد نهادهاي سرکوبگر مانند ساواک له کند. آن‌ها هيچ زماني حاضر نبودند تا استقلال و شأن ملت ايران را به رسميت بشناسند، اين واقعيتي است که پيش روي ما است.»
سليمي‌نمين گفت: «تاريخ ثابت کرده است، هرزماني که وحدت خود را حفظ کرده‌ايم، توانسته‌ايم شأن خود را ارتقاء دهيم. کشوري که در گذشته تحت سلطه آمريکا بود، با وحدت از اين سلطه درآمده و براي اولين بار به ملت‌ها مدلي در استقلال ارائه داده است که حتي پذيرش اين موضوع براي آمريکايي‌ها سخت است که ايران با کمترين هزينه توانست آن را تخريب کند.»
اين کارشناس مسائل سياسي افزود: «امروز زماني که توانستيم باقدرت در دهان آمريکا بزنيم و جواب کار تروريستي آن‌ها را بدهيم که وحدت مان حاصل شد تا دشمن را کاملاً زمين‌گير و مرعوب کرديم. هنگامي‌که در مقابل شهادت سردار سليماني و يارانش به آمريکا جواب دندان‌شکني داديم هيچ تحرکي آن‌ها نتوانستند داشته باشند چراکه با ملتي داراي وحدت مواجه شد.»
وي افزود: «امروز نتايج وحدت را در اين مي‌بينيد که مي‌توانيد بزرگ‌ترين ضربه را به آمريکا وارد کرده، ضربه‌اي که تاکنون هيچ کسي نتوانسته بزند و آن‌ها هيچ واکنشي نتوانستند از خود نشان دهند. اين مسئله بسيار مهمي است که در تاريخ خواهد ماند و نقطه آغاز حرکات ملت‌ها عليه سلطه‌گري آمريکا خواهد بود. ضربه‌اي که ايران به آمريکا زد، ايران توانست افتخار زمين زدن آمريکا را از آن خود کند.»
*وحدت ميان طيف‌هاي انقلابي ضروري است
فرشاد مهدي‌پور، فعال سياسي دراين‌باره به «رسالت» گفت: «امام راحل دراين‌باره فرمايشي دارند مبني بر اين‌که رمز پيروي تنها وحدت کلمه است. دو هفته پيش نيز رهبر معظم انقلاب در ديدار با مردم قم با پرداختن به مسائل اخير کشور، وارد مباحث آينده شده و فرمودند، وظيفه ما حفظ وحدت ملي و وحدت ميان آحاد مردم براي حرکت به سمت قوي شدن است.»
وي ادامه داد: «کمتر از دو ماه تا انتخابات مجلس شوراي اسلامي باقي مانده است و حفظ وحدت براي پيروزي در اين انتخابات به‌منزله سامانه‌اي که مي‌تواند قوي شدن مردم را در حوزه‌هاي سياست، اقتصاد، فرهنگ و معيشت به وجود بياورد براي تمام مردم اهميت دارد. جريان‌هاي مختلفي که ادعاي انقلابي بودن يا هواداري انقلابي‌ها را دارند در اين مرحله بايد به سمت وحدت حرکت کنند.»
اين فعال سياسي با تأکيد بر اين‌که رسيدن به وحدت کامل ميان تمام طيف‌هاي جريان انقلابي، ضروري است، افزود: «در صورت تأمين وحدت کامل ميان جريان‌هاي انقلابي، اعتماد ميان رأي‌دهنده‌ها افزايش يافته و به اين نقطه مي‌رسند که همه در کنار يکديگر مي‌توانند مسائل کشور را حل کنند و اين موضوع باعث جلوگيري از اختلاف و شکاف در جامعه مي‌شود.»
مهدي‌پور تصريح کرد: «وحدت کامل ميان افرادي که در فرآيند انتخابات مجلس حضور دارند بسيار ضروري است چراکه در صورت عدم تأمين وحدت کامل در انتخابات به معناي آن است که جريان انقلابي با چند نوع نگاه شرکت مي‌کند و اين موضوع خلاف نظر مقام معظم رهبري است. بخشي از جريانات با شعارهاي مبنايي و اصول‌گرايانه نبايد باعث شکاف، شکسته شدن و فروپاشي ائتلاف در وحدت اين جريان سياسي شود.»
* برخي در داخل کشور، هم‌نواي دشمن هستند
همچنين کمال سجادي، سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري در ادامه به «رسالت» گفت:
«پيش از شهادت حاج قاسم سليماني و يارانش حالتي از تفرقه و تشتت در جامعه وجود داشت اما پس از شهادت ايشان و يارانشان و تشييع ميليوني‌شان در جاي‌جاي ايران، کشورمان با همدلي و انسجام ملي و اسلامي روبه‌رو شد. اين همدلي‌ همچنان ادامه دارد هرچند برخي قصد داشتند تا از برخي اتفاقات مانند سقوط هواپيماي اوکرايني و ديگر اتفاقات سوءاستفاده و دست به تفرقه‌افکني بزنند اما مقام معظم رهبري در خطبه نماز جمعه بر نکات اساسي تأکيد کردند که خون شهدا برکتي براي ايجاد انسجام، وحدت ملي و قلبي ميان مردم بوده است.»‌
وي افزود: «استکبار جهاني با رهبري آمريکا و کشورهاي حريص غربي همواره درصدد هستند تا از برخي پياده‌نظام‌هاي داخلي خود جهت تفرقه‌افکني ميان ملت ايران استفاده کنند. در حال حاضر ملت ايران در حال آماده شدن براي انتخابات مجلس هستند. اين انتخابات قرار است تا در زمان حساسي برگزار شود لذا دشمنان نظام درصدد ايجاد تفرقه و مخدوش کردن انسجام مردم و تزريق بدبيني و عدم اتحاد به آن‌ها هستند. متأسفانه برخي در داخل کشور در حال هم‌نوايي با آن‌ها هستند.»
اين فعال سياسي تصريح کرد: «حضور حداکثري و انسجام مردم در انتخابات و افق روشني را براي آينده کشور ترسيم مي‌کند چراکه اين انسجام مي‌تواند منجر به اتحاد و وحدت بيشتري در ميان ملت ايران شود.»

نویسنده : راضيه فراهاني |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.