راه حل های پیش بینی شده برای کنترل قیمت مقاطع فولادی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 56725
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷ |

راه حل های پیش بینی شده برای کنترل قیمت مقاطع فولادی

کسانی که مشتری مقاطع فولادی از آهن‌ البرز، هستند، به‌خوبی می‌ دانند که این روزها قیمت آهن‌ آلات یکی از پرنوسان‌ ترین دوران خویش را پشت سر می‌ گذارد
راه حل های پیش بینی شده برای کنترل قیمت مقاطع فولادی

کسانی که مشتری مقاطع فولادی از آهن‌ البرز، هستند، به‌خوبی می‌ دانند که این روزها قیمت آهن‌ آلات یکی از پرنوسان‌ ترین دوران خویش را پشت سر می‌ گذارد. عوامل متعددی هستند که بر قیمت نهایی مقاطع فولادی تأثیر می‌ گذارند و همین نوسان قیمت و بی‌ ثباتی بازار

کسانی که مشتری مقاطع فولادی از آهن‌ البرز، هستند، به‌خوبی می‌ دانند که این روزها قیمت آهن‌ آلات یکی از پرنوسان‌ ترین دوران خویش را پشت سر می‌ گذارد. عوامل متعددی هستند که بر قیمت نهایی مقاطع فولادی تأثیر می‌ گذارند و همین نوسان قیمت و بی‌ ثباتی بازار، گاها موجبات سودجویی برخی فروشندگان را فراهم می‌ کند. ما در این مطلب قصد داریم تا راه‌حل‌ هایی را ارائه کنیم که صاحبان صنایع بدانند چگونه قیمت آهن‌ آلات را می‌ توان کنترل کرد.

البته ناگفته نماند که برای استعلام قیمت روز انواع مقاطع فولادی می‌ توانید به وب‌ سایت آهن‌ البرز به آدرس https://www.ahanalborz.com مراجعه کنید و ضمن اطلاع از آخرین قیمت میلگرد، تیرآهن، قوطی و پروفیل، ناودانی و لوله و دریافت راهنمایی‌ های بیشتر از کارشناسان این مجموعه، محصولات مورد نظر خود را سفارش داده و در اقصی نقاط  کشور دریافت کنید.

قیمت روز آهن الات

چرا بررسی قیمت لحظه‌ ای مقاطع فولادی اهمیت دارد؟

صنایع بسیار زیادی هستند که وابسته به آهن‌ آلات‌اند. از سویی به سبب اعمال تحریم‌ های ظالمانه، پاندمی کرونا،  تحولات سیاسی در کشورهایی که غول‌ های اقتصادی دنیا محسوب می‌ شوند،  وضع تعرفه‌ های گمرکی، نوسان شاخص بورس شرکت‌ های تولید کننده فولاد یا ذوب آهن و به‌طور کلی نوسان بازار سرمایه، قیمت نهایی مقاطع فولادی را تحت تأثیر قرار می‌ دهد.

به همین دلیل کارشناسان آهن‌ آلات البرز، به‌صورت آنی و لحظه‌ای قیمت محصولات را به اطلاع مشتریان می‌ رسانند تا بتوانند تصمیمات دقیقی برای کسب و کار خود بگیرند. نکته دیگری که بر قیمت نهایی مقاطع فولادی اثر می‌گذارد و نباید از قلم بیفتد، میزان تقاضای مشتری در بازار است، اما رشد قیمت آهن‌ آلات وقتی برای بازه‌ای مستمر تداوم داشته باشد، در نهایت به رکود بازار آهن می‌ انجامد.

به هرحال، عده زیادی منتظر هستند تا نتیجه مذاکرات برای رفع تحریم‌ها مشخص شود و بتوان با دید بازتری درباره این صنعت اظهار نظر کرد. اما نباید فراموش کرد که حتی اگر تحریم‌ها به‌طور کامل برداشته شود هم باز هم عوامل متعددی وجود دارند که بتوانند بر قیمت مقاطع فولادی اثر بگذارند و قیمت آهن‌آلات را با رشد چشمگیر یا رکود سنگین متوجه کنند.

پیش‌بینی قیمت مقاطع فولادی

همانطور که پیشتر نیز گفته شد، صنایع بسیاری هستند که حیات آن‌ها به مقاطع فولادی گره خورده است. بسیاری از این صنعتگران، مواد لازم خود را از آهن‌ البرز، خریداری می‌ کنند و به‌صورت لحظه‌ای در حال رصد اوضاع قیمت‌ها هستند.

هیچکس نیست که از استراتژیک بودن آهن در صنایع مادر اطلاعی نداشته باشد. بنابراین حتی اگر صنعتی به‌طور مستقیم با آهن در ارتباط نباشد هم باز می‌تواند از نوسان قیمت آهن تأثیر بگیرد. به‌ عنوان مثال امکان ندارد با افزایش قیمت، بازار مسکن تحت تأثیر قرار نگیرد. دلیل این مسأله هم مشخص است. کافی است به این سؤال پاسخ دهید که اسکلت اصلی یک ساختمان از چیست؟ قطعا در پاسخ خواهید گفت: تیرآهن.

همین پاسخ به‌راحتی اثبات می‌کند که افزایش قیمت تیرآهن، قیمت تمام شده یک ساختمان را بیشتر می‌ کند. در نهایت خرید مسکن و حتی قیمت اجاره‌ها افزایش خواهد یافت و از آنجایی که بازار مسکن در کشور ما کاملاً بی‌ ضابطه و نظارت پیش می‌ رود، اوضاع اقتصادی مردم به هم خواهد ریخت.

خب! در این شرایط چاره چیست؟ منطقی‌ ترین راه‌حل، بررسی روزانه قیمت مقاطع فولادی است.

مقاطع فولادی

تکنیک پیش بینی قیمت آهن‌ آلات

تکنیک پیش‌‌ بینی قیمت آهن‌ آلات به صاحبان صنایع کمک می‌ کند تا برنامه‌ریزی دقیقی برای آینده کاری خود داشته باشند. صاحبان صنایع معمولاً از دو طریق تلاش می‌ کنند قیمت مقاطع فولادی را پیش‌ بینی کنند.

  • بررسی اخبار و رویدادها

یکبار از طریق رصد رویدادهای سیاسی و اقتصادی و عواملی که بر بازار آهن تأثیر می‌ گذارد. مانند همین مورد که بسیاری از صاحبان صنایع در انتظار فرجام مذاکرات ایران برای رفع تحریم‌ ها هستند.

  • تحلیل تکنیکال

اگرچه صنعتگران می‌ توانند نرخ روز مقاطع فولادی را از وب‌ سایت آهن‌ البرز و دیگر مراجع معتبر دریافت کنند، اما علاوه‌ بر تکیه بر اخبار و رویدادهای جهان، تحلیل تکنیکال هم می‌ تواند راه‌ گشا باشد. یعنی تحلیل‌ گر بتواند بر اساس الگوهای قیمتی روند بازار را پیش‌ بینی کند و برنامه‌ های کوتاه‌ مدت، میان‌ مدت و بلند مدت پیشنهاد کند. البته تحلیل تکنیکال قدری تک بعدی است و تأثیرات سیاسی و اقتصادی بر قیمت‌ ها را به کل نادیده می‌ گیرد، اما با این وجود در نظر گرفتن ضریبی از اعتماد برای تحلیل تکنیکال قیمت آهن‌آلات،  بهتر از کنار گذاشتن کامل آن است.

  • نقش بودجه عمرانی کشور در تعیین قیمت آهن‌آلات

به‌طور کلی باید دانست که بودجه عمرانی کشور، بازار آهن را تحت‌ تأثیر قرار می‌ دهد. ممکن است با خودتان بگویید چه ربطی دارد؟! در پاسخ باید گفت که وقتی دولت قرار باشد پروژه‌ های عمرانی اجرا کند، ناگزیر است تا از مقاطع فولادی استفاده نماید. در نتیجه تقاضا در بازار زیاد می‌ شود.

حال که در ماه‌های آخر سال ۱۴۰۰ هستیم می‌ توانید قیمت روز آهن را همین امروز در فروشگاه مذکور تماشا کنید، در سررسیدتان ثبت نمایید و پس از اعلام بودجه عمرانی کشور در سال ۱۴۰۱ و مقایسه این بودجه با سال جاری، قیمت آهن‌ آلات را قیاس کنید. البته عوامل و پارامترهای دیگری هم دخیل هستند. مثلاً قیمت سنگ آهن، قیمت ذغال سنگ، مصوبات وزارت صنعت، معدن و تجارت و اوضاع و احوال بازار سرمایه و شاخص‌ های بورس هم  باید به دقت بررسی شوند تا بتوان قیمت میلگرد و تیرآهن و پروفیل را به درستی پیش‌ بینی کرد.

میلگرد و تیرآهن و پروفیل

بهترین مرجع برای دریافت قیمت آهن‌ آلات و مقاطع فولادی

فروشگاه آهن البرز، بیش از یک دهه است که فعالیت خود را در راستای تأمین مقاطع فولادی مورد نیاز صنایع آغاز کرده است و امروز ارسال محصولات آهنی و فولادی به سرتاسر کشور را در دستور کار دارد.

مشتریان این مجموعه، ضمن اینکه می‌ توانند از دانش فنی کارشناسان این مجموعه پیش از خرید، مشاوره‌ های لازم و ضروری را کسب کنند، در فضایی حرفه‌ای و مدرن قادرند تا مشخصات انواع محصولات را بررسی کرده، قیمت‌ ها را با سایر مراکز مقایسه کنند و در نهایت محصولی باکیفیت را خریداری کنند. ارائه فاکتور رسمی، تضمین بهترین قیمت، کیفیت استاندارد و ارائه جداول وزنی از جمله خدماتی است که این شرکت برای صنعتگران در نظر گرفته است.

قیمت روز آهن الات در اهن البرز

کلام آخر

عواملی که بر فعالیت‌ های اقتصادی در کشور ما تأثیر می‌ گذارند، هم حقیقی هستند و هم روانی! بنابراین نمی‌ توان تک‌ بعدی و تک علتی، قیمت‌ ها و نوسانات را پیش‌ بینی کرد، اما قطعاً دریافت اطلاعات درست می‌ تواند به گرفتن تصمیمات درست بیانجامد.  اگر صاحب یکی از صنایعی هستید که به میلگرد، تیرآهن، قوطی و پروفیل، نبشی، ناودانی و لوله برای کار خود نیازمندید، قیمت روز آهن‌آلات را انلاین بررسی کنید.

کافی است به آدرس اینترنتی www.ahanalborz.com مراجعه کنید و از قیمت‌ها مطلع شوید. حتی می‌توانید محصولات مورد نظر خود را پس از دریافت مشاوره رایگان، به‌صورت آنلاین سفارش دهید و با دریافت فاکتور رسمی در هر نقطه از ایران که هستید سفارش خود را تحویل بگیرید. این فروشگاه مقاطع فولادی؛ با تضمین بهترین قیمت و کیفیت استاندارد آمادگی دارد تا آنچه که برای صنعت خود نیاز دارید را در اختیار شما بگذارد.

 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.