راهنمای خرید لنت ترمز اسپورتیج و سانتافه - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 76051
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳ |

راهنمای خرید لنت ترمز اسپورتیج و سانتافه

لنت ترمز، یکی از اصلی‌ترین اجزا سیستم ترمز هر خودرویی است که وظیفه کاهش سرعت و در عین حال، حفظ امنیت خودرو و سرنشینان را به عهده دارد؛ اما نکته مهم این است که لنت ترمز همانند هر محصول دیگری، یک طول عمر مشخص دارد و با تمام شدن آن، باید قطعه را تعویض کنید.
راهنمای خرید لنت ترمز اسپورتیج و سانتافه

راهنمای خرید لنت ترمز اسپورتیج و سانتافه

لنت ترمز، یکی از اصلی‌ترین اجزا سیستم ترمز هر خودرویی است که وظیفه کاهش سرعت و در عین حال، حفظ امنیت خودرو و سرنشینان را به عهده دارد؛ اما نکته مهم این است که لنت ترمز همانند هر محصول دیگری، یک طول عمر مشخص دارد و با تمام شدن آن، باید قطعه را تعویض کنید. اما چه نوع لنتی بخریم؟ تنوع لنت‌­های ترمز موجود در بازار، به اندازه تنوع خودروها بسیار زیاد است؛ اما شما باید بدانید کدام یک از آن‌ها را بخرید تا مناسب خودرو شما باشد و خودروی شما، ترمزگیری خوبی داشته باشد. برای اینکه بتوانید بهترین لنت ترمز هیوندا سانتافه و کیا اسپورتیج را خریداری کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

توصیه هایی برای خرید لنت ترمز هیوندا سانتافه و اسپورتیج

همواره انتخاب بهترین لنت ترمز، یکی از دغدغه‌های مالکان خودرو بوده است ؛ اما برای اینکه بتوانید بهترین نوع لنت را برای خودروی خود انتخاب کنید، باید به یک سری نکات توجه کنید که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

از لنت­‌های مخصوص به همان خودرو استفاده کنید.

این خط قرمزی است که نباید از آن رد شوید. هر لنتی برای خودرو یا خودروهای مشخصی تولید می­‌شود. قطعا لنت ترمز هیوندا سانتافه با لنت سمند یا پراید فرق می‌­کنند و شما نمی‌­توانید لنت یک خودرو با کد فنی خاصی را برای خودرویی دیگر با کد فنی متفاوت، استفاده کنید.

به مدل خودرو توجه کنید.

تنوع در مدل خودروها، سبب تنوع در طراحی و ساختار لنت­‌ها شده است. به عنوان مثال لنتی که برای هیوندا سانتافه ۲۷۰۰سی‌سی استفاده می­شود، نمی‌­تواند برای هیوندا سانتافه ۳۵۰۰ سی‌سی مناسب باشد. هرچند که هردوی آن‌ها یک خودرو با نام مشترک و از یک کمپانی خودروسازی هستند! همچنین لنت ترمز سانتافه مدل ۲۰۱۴ با سانتافه مدل ۲۰۱۷ نیز متفاوت است. این مطلب در مورد لنت ترمز کیا اسپورتیج نیز مصداق دارد. چراکه لنت ترمز نسل‌های مختلف اسپورتیج با یکدیگر متفاوت است. در برخی دیگر از خودروها، این موضوع فراتر رفته و تنها براساس شماره شاسی خودرو، لنت یا قطعه صحیح قابل شناسایی است. بنابراین دقت داشته باشید که لنت ترمز مناسب را متناسب با مدل خودرو و باکمک افراد کارشناس و صاحب‌نظر در این زمینه انتخاب کنید.

مقاوم در برابر حرارت باشد

زمانی که خودرو با سرعت بالایی از حرکت می‌­ایستد، گرمای زیادی در سیستم ترمز ایجاد می‌­شود. هرچه در شرایط آب و هوایی گرم‌تری باشید، این حرارت بیشتر خواهد بود. لنت ترمز در این شرایط باید بتواند این گرما را از سیستم ترمز خارج کند. در نتیجه به سراغ لنتی بروید که قدرت تحمل دمای بالایی داشته باشد.

قیمت مناسب

درست است که در زمان خرید لنت خودرو، قیمت لنت اسپورتیج با لنت پورشه فرق خواهد داشت؛ اما شما باید به سراغ محصولی بروید که با توجه به کیفیت و مواد اولیه آن، قیمت مناسبی هم داشته‌باشد. همیشه گران بودن لنت ترمز، به معنی کیفیت بالا نیست. اگر در زمان خرید لنت ترمز کمی تحقیق کنید؛ متوجه می‌شوید که بازه قیمت لنت‌های نیمه‌فلزی و لنت‌های سرامیکی چقدر است. در‌این‌صورت دیگر یک لنت ترمز نیمه فلزی از یک برند معتبر را با قیمت بالا و یا هم قیمت با لنت ترمز سرامیکی معتبر خریداری نمی‌کنید.

انواع لنت ترمز

تا به حال به این فکر کرده‌­اید که چند مدل لنت ترمز در بازار وجود دارد؟ تا چندی پیش از آزبست برای ساخت لنت استفاده می­شد، اما با توجه به آلودگی­‌های زیست محیطی که به همراه داشت، امروزه مواد جدیدی جایگزین آن شده‌­اند. به صورت کلی انواع لنت ترمز عبارت‌اند از:

لنت ترمز ارگانیک

در ساخت این نوع از لنت، مواد فلزی بسیار ناچیزی استفاده شده‌اند و محصول نهایی، متشکل از الیاف آرامید، فایبرگلاس، کولار و کربن است. از مهم­ترین ویژگی‌­هایی که این نوع لنت دارد، نرم بودن آن است که سبب می‌شود در زمان فشردن پدال ترمز حرکت نرم روی دیسک داشته و صدای اضافه هم ایجاد نکند. دوام بالای این لنت در کنار قیمت مناسبی که دارد، سبب شده به یکی از پرفروش‌ترین‌ها تبدیل شود.

لنت کم فلز

مدل low metal یا کم متال در ساختار خود فلزاتی همچون مس و آهن دارد. البته الیاف نیز در ساخت این نوع لنت ترمز استفاده شده‌است. توان ترمزی این لنت‌­ها یا همان قدرت بازدارندگی که دارند، بسیار زیاد است؛ اما در کنار این قدرت بالا، صدای زیادی هم تولید می‌کنند.

لنت نیمه متالیک یا نیمه فلزی

یکی دیگر از انواع لنت ترمز، نوع نیمه متالیک بوده که جزء پرمصرف‌ترین نمونه‌های آن است. در ساختار لنت ترمز نیمه فلزی، درصد چشمگیری فلز وجود دارد که ذراتی از جنس آهن و استیل نیز در آن جای گرفته‌اند. انتقال حرارت لنت متالیک بیشتر از مدل‌­های قبل بوده و به همین خاطر، دوام بیشتری دارند. لنت ترمز نیمه فلزی به دلیل داشتن فراوانی بالا و قیمت مناسب، یکی از پرفروش‌ترین نوع لنت در بازار لوازم یدکی می‌باشد.

لنت سرامیکی

آخرین نوع لنت که باید با آن آشنا شوید، مدل سرامیکی است که حجم کم و طول عمر زیاد دارد. پودر سرامیک و الیاف، مواد اصلی سازنده لنت سرامیکی هستند. البته برخی از مدل­‌های آن، مقدار کمی مس و برنج دارند. این لنت‌­ها، قیمت بالاتری دارند و برای خودروهای لوکس و خارجی مناسب‌اند. با خرید لنت ترمز سرامیکی از برندهای معتبر، اطمینان داشته باشید که بهترین ترمزگیری را خواهیدداشت.

چه زمانی لنت ترمز خودرو را تعوض کنیم؟

شما در زمان خرابی و تمام شدن لنت خودرو، نیاز به خرید لنت ترمز جدید و تعویض آن خواهید داشت؛ اما سؤال مهمی که مطرح می‌­شود، این است که چه زمانی لنت تمام می‌­شود چگونه متوجه تمام شدن لنت ترمز شویم؟ برای اینکه بتوانید خرابی لنت را تشخیص دهید، باید حواستان را جمع کنید و به علائم آن توجه نمایید. این علائم عبارت‌اند از:

لرزیدن پدال

اولین و رایج‌­ترین علائم تمام شدن لنت ترمز، لرزش پدال ترمز است که به شما خبر می­‌دهد باید به فکر یک لنت جدید باشید. به این شکل که هر بار که پدال را فشار می­‌دهید، لرزشی در پایتان احساس خواهید کرد.

تنظیم نشدن فرمان

از دیگر علائم خرابی لنت که نشانی از نیاز به تعویض آن دارد، نامیزان بودن فرمان ماشین است. زمانی که ترمز می­‌گیرید، فرمان به سمت خاصی متمایل شده و به همان سمت هم کشش دارد.

صدای غیرطبیعی

یک راننده حرف‌ه­ای باید گوش­‌های تیزی داشته باشد تا ایرادات ماشین را بشنود و متوجه شود. زمانی که ترمز می‌­گیرید و یک صدای آزاردهنده و غیرطبیعی به گوشتان می‌­رسد، این موضوع نشان می­‌دهد که لنت ترمز به بازدید و احتمالا تعویض نیاز دارد.

برندهای معتبر لنت ترمز اسپورتیج و لنت ترمز هیوندا سانتافه

در بازار فعلی امروز برندهای متنوعی به تولید و عرضه لنت ترمز خودروها خارجی پرداخته‌‌اند. از این برندها می‌توان به پارس‌لنت، فریکسا، های کیو، ام‌بی‌کوریا و NHC اشاره کرد. هر کدام از این برندها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که باعث افزایش طول عمر لنت، کارایی و رضایت خریدار می‌شوند. برای خرید لنت ترمز اسپورتیج یا لنت ترمز هیوندا سانتافه از برندهای معتبر کافی است که به فروشگاه‌های معتبر در بستر اینترنت مانند سایت lent.ir مراجعه کنید.

خرید لنت اسپورتیج و لنت ترمز هیوندا سانتافه

عوض کردن زودهنگام لنت ترمز خودرو، چیزی جز اتلاف وقت و بودجه برایتان نخواهد داشت. بهتر است تا زمانی که علائم تمام شدن لنت ترمز را مشاهده نکرده‌اید، برای تعویض آن اقدام نکنید؛ اما هنگامی که علائم آن آشکار شدند، هرچه سریع‌تر آن را تعویض نمایید. شما می­‌توانید برای تهیه انواع لنت خودرو خارجی از برترین برندها، به فروشگاه lent.ir مراجعه کنید. امکان خرید به صورت اینترنتی و آنلاین هم برایتان وجود دارد. فروشگاه لنت ترمز علاوه بر عرضه لنت ترمز باکیفیت، به شما در خرید لنت ترمز کمک زیادی می‌کند. شما با مراجعه به فروشگاه اینترنتی لنت ترمز، قادر خواهیدبود تا مناسب‌ترین لنت ترمز را برای خودروی خود خریداری نمایید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.