راهنمای خرید علف زن، چمن زن و شمشاد زن خوب و ارزان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 64030
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹ |

راهنمای خرید علف زن، چمن زن و شمشاد زن خوب و ارزان

کار باغ داری و باغبانی همیشه یکی از پر زحمت ترین و وقت گیرترین کارهای ممکن بوده است؛ که شاید همین امر موجب آن می شد که افراد کمتری سمت این کار پر دردسر بروند یا آن را رها کنند. اما امروزه به لطف طراحی، ساخت و تولید ابزار و تجهیزات مختلف کشاورزی، دردسرهای باغ داری و کشاورزی کمتر شده است.
راهنمای خرید علف زن، چمن زن و شمشاد زن خوب و ارزان

علف زن، شمشاد زن و چمن زن

کار باغ داری و باغبانی همیشه یکی از پر زحمت ترین و وقت گیرترین کارهای ممکن بوده است؛ که شاید همین امر موجب آن می شد که افراد کمتری سمت این کار پر دردسر بروند یا آن را رها کنند. اما امروزه به لطف طراحی، ساخت و تولید ابزار و تجهیزات مختلف کشاورزی، دردسرهای باغ داری و کشاورزی کمتر شده است. ابزارهای قدرتمند و مفیدی همچون دستگاه علف زن (دستگاه علفتراش) ، دستگاه شمشاد زن و دستگاه چمن زن از جمله مهمترین و پرکاربردترین دستگاه هایی هستند که به یک همراه و دستیار همیشگی باغبانان تبدیل شده اند.

دستگاه علف زن

دستگاه علفزن یا علف تراش در حقیقت دستگاهی جایگزین برای درو کردن علف های هرز و گیاهانی بلا استفاده است که بشکل نامرتب و نا زیبا در محدوده ای خاص رشد می کنند. از دستگاه های علف زن اغلب می توان برای از بین بردن و کوتاه کردن علف ها و خار و خاشاک روئیده در اندازه های کوتاه یا بلند و زمین های صاف یا نا هموار استفاده نمود.

ما در ادامه به معرفی انواع دستگاه علف زن یا علف تراش پرداخته و مطالب متعددی نظیر اینکه کدام علف زن بهتر است یا بهترین مارک علف زن چیست خواهیم پرداخت تا بتوانیم نهایتاً به خرید علف زن مناسب و کاربردی کمک نمائیم.

انواع دستگاه علف زن

بطور کلی باید گفت که دستگاه علف زن یا علف تراش به دو نوع علف تراش بنزینی و علف تراش برقی تقسیم می شود. در ادامه به بررسی هر یک از مدل ها خواهیم پرداخت:

علف زن بنزینی : همانطور که از نام این نوع علفتراش پیدا است، این دستگاه از بنزین به عنوان سوخت مورد نیاز خود استفاده می کند. دستگاه علف تراش بنزینی می تواند در ابعاد وسیع و گسترده استفاده شود و قدرت بالاتری در کار از خود نشان دهد. این دستگاه دارای سر و صدای نسبتاً بالایی در اطراف خود می باشد که ممکن است کار آن را در برخی اماکن که به صدای بالا حساس هستند، محدود نماید. برخی از مدل های این دستگاه دارای موتور ۲ زمانه بوده و برخی دارای حالت ۴ زمانه می باشند.

علف زن برقی : علف زن برقی نیز دستگاهی است که برای فعالیت خود به برق نیاز دارد. شاید بتوان گفت که مکان های استفاده از این نوع علف تراش در واقع محدود به مکان هایی است که از برق شهری برخوردار هستند.

علف زن

انواع دیگر دستگاه های علف تراش

علاوه بر دسته بندی کلی فوق، انواع دیگری از دستگاه های علف زن در بازار وجود دارند؛ مانند دستگاه علف زن چند کاره و علف زن کوله پشتی که در این بخش به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

دستگاه علف زن چند کاره

یک دستگاه علف زن چند کاره در واقع دستگاهی است که می تواند چندین کار را در کنار علف تراشی انجام دهد. برای مثال برخی از این دستگاه ها دارای سری های جداگانه برای کوتاه کردن چمن و شمشاد نیز می باشند که می توانند از نظر اقتصادی بسیار به صرفه تر از خرید ۳ یا ۴ دستگاه بصورت مجزا عمل کنند. قیمت علف زن چهار کاره براساس برند شرکت سازنده و ویژگی های دستگاه مشخص می شود.

علف زن کوله پشتی

 علف تراش پشتی در واقع نوعی از دستگاه علف زن است که دارای ظاهر و ساختاری است که کاربر می تواند به سادگی آن را روی دوش خود انداخته و کار علف تراشی را انجام دهد. این نوع علف تراش ها اغلب ۴ زمانه می باشند، به این معنا که مخزن بنزین و روغن در آنها بصورت جداگانه تعبیه شده است که همین امر می تواند موجب دود و بوی سوختگی روغن کمتر در آنها شود. قیمت علف زن پشتی در حال حاضر از ۲ میلیون تومان شروع شده و نسبت به برند و ویژگی های خود بالاتر می رود.

علف زن هیوندای

شرکت هیوندای یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماشین، خودرو و ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی و باغبانی می باشد که توانسته محصولات قدرتمند و کارآمدی را در صنایع مختلف و وابسته تولید نماید. یکی از محصولات محبوب و پرکاربرد این شرکت تولید دستگاه های علف زن یا علف تراش می باشد که توانسته به تسهیل امور باغبانی و کشاورزی کمک شایانی نماید. در حال حاضر قیمت علف زن هیوندای از ۲ میلیون تومان شروع و به ترتیب تا ۱۵ میلیون و بالاتر تخمین زده می شود.

علف زن هوندا

شرکت ژاپنی هوندا نیز یکی دیگر از شرکت های مطرح و معتبر در زمینه تولید و ساخت محصولات و ابزارآلات کشاورزی است که توانسته دستگاه های علف تراش مختلف و با کیفیتی را به بازار عرضه نماید و این دستگاه پر کاربرد را در مدل های مختلف تولید نماید؛ قطعاً می توان گفت که شرکت هوندا می تواند در لیست بهترین مارک علف زن بنزینی و برقی قرار بگیرد.

 

قیمت انواع علف زن

بطور کلی باید گفت که قیمت موتور علف زن در بازار امروز به عوامل متعددی از جمله برند تولید کننده دستگاه، ۲ زمانه یا ۴ زمانه بودن و بسیاری ویژگی دیگر تعیین و مشخص می شود و از ۲ میلیون تومان الی ۶۰ میلیون تومان در بازار معامله می شود.

دستگاه شمشاد زن

همیشه هرس کردن و کوتاه نمودن شاخ و برگ گیاهان محدود به فعالیت های باغداری و کشاورزی نمی باشد. برای مثال در یک شهر صنعتی و بزرگ نیز مجهز بودن به ابزار باغبانی می تواد یک مزیت و کمک بزرگ بشمار اید. هرس درختان در خیابان ها، بزرگراه ها، پارک ها، فضای سبز ساختمان ها و … نیز می توانند کاری دشوار و البته زمان بر بشمار بیایند. در چنین شرایطی استفاده از دستگاهی خاص مانند دستگاه شمشاد زن می تواند کاری عالی و کارامد بنظر برسد.

شمشاد زنانواع شمشاد زن

امروزه دیگر از شمشاد زن های دستی استفاده نمی شود و شمشاد زن های موتوری جای نمونه های قدیمی و قبلی را گرفته اند. در دسته بندی کلی شمشاد زن ها به دو نوع بنزینی و برقی تقسیم می شوند. مانند آنچه که که در بخش علف تراش ها به آن اشاره شد، شمشاد زن برقی نیز دقیقاً مانند علف تراش های برقی، برای فعالیت و کار خود به برق شهری نیاز دارد و در جاهایی که امکان دسترسی به برق وجود دارد استفاده می شود. قیمت شمشاد زن برقی نیز با توجه به برند و موارد دیگر متغیر خواهد بود. برخی از شمشاد زن های برقی نیز قابل شارز بوده و به کمک باتری های کار شده در آنها می توانند برای مدت محدود در بخش هایی که به برق دسترسی ندارند نیز استفاده شوند.

شمشاد زن موتوری بنزینی نیز نوع دیگری از شمشاد زن ها می باشد که با توجه به نام خود از بنزین برای کوتاه کردن شمشادها استفاده می کند. شمشادزن بنزینی می تواند در مناطق دور افتاده تر یا خاص تر که ممکن است به برق شهری دسترسی نداشته باشند مورد استفاده قرار بگیرند. از معروفترین برندهای شمشادزن می توان به شمشاد زن هیوندای اشاره کرد.

دستگاه چمن زن:

دستگاه چمن زن نوعی دستگاه است که از یک یا چند تیغه برای برش و کوتاه کردن سطح چمن به ارتفاع یکنواخت استفاده می شود. ارتفاع چمن کوتاه شده با طراحی این دستگاه ثابت می شود، اما عمدتاً توسط اپراتور می توان آن را با یک اهرم اصلی یا توسط یک اهرم شامل پیچ و مهره روی چرخ های هر دستگاه تنظیم نمود.

یک ماشین چمن زنی یا دستگاه چمن زنی در واقع به فرد این امکان را می دهد که چمن خود را در مدت زمان بسیار کمتری کوتاه کند. انواع مختلفی از دستگاه چمن زنی وجود دارد که به افراد در داشتن بهترین و زیباترین چمن کمک می کند. البته باید گفت که خرید نوع دستگاه چمن زنی به نیاز هر فرد بستگی خواهد داشت.

چمن زن هیوندای

مزایای دستگاه چمن زنی

استفاده از دستگاه چمن زنی مزایای متعددی دارد. در ادامه نگاهی به برخی از مزایای اصلی این دستگاه خواهیم انداخت:

دستگاه چمن زن همه کاره : یک دستگاه چمن زن به راحتی با چندین تیغه سازگار می شود و به کاربر این امکان را می دهد تا بتواند از ابزار در چندین حالت استفاده نماید.

بسیار بادوام: تیغه فلزی سنگین آن برای استفاده طولانی مدت البته در صورت نگهداری درست و صحیح ساخته شده است. در اکثر موارد، می توان از یک دستگاه چمنزن برای چندین سال استفاده نمود. برای افزایش طول عمر دستگاه بهتر است در فواصل منظم، تیغه و قسمت های مختلف آن را چک کرده و در صورت نیاز دستگاه را سرویس نمود. یک تیغه کند و خراب می تواند برای دستگاه مشکل ایجاد کرده یا آن را از بین ببرد.

قدرت: این دستگا ها به گونه ای قدرتمند طراحی شده اند که یک علف یا چمن با ساقه چوبی که بیش از حد رشد کرده را که معمولاً یک ماشین برش علف سنتی نمی تواند از عهده آن برآید، می زند. با استفاده از چندین گزینه تیغه، می توان به راحتی از این دستگاه در مناطق کم جا و بدجا استفاده کرد و بهترین نتیجه را دریافت نمود.

استفاده ساده و راحت: استفاده از دستگاه چمن زن بسیار راحت است زیرا با ویژگی هایی مانند محور مستقیم همراه با فناوری ضد لرزش برای کاهش سختی هنگام کار طراحی شده اند.

انواع دستگاه چمن زن

دستگاه های چمن زنی بطور کلی به دو شکل مختلف دسته بندی می شوند؛ این دستگاه از لحاظ استفاده از سوخت به دو نوع برقی و بنزینی دسته بندی می شوند و از نظر نوع حرکت به دو مدل چمن زن دستی و چمن زن موتوری تقسیم می شوند که در ادامه به معرفی هر یک از آنها خواهیم پرداخت:

چمن زن موتوری : نسل قدیم چمن زن ها به چمن زن های دستی یا اصطلاحاً هلی محدود می شد که قطعاً کار با آنها بسیار سخت و نفس گیر و بسیار زمان بر بود. اما امروزه چمن زن های موتوری که به چمن زن های خودگردان نیز معروف هستند، کار را برای افراد و باغداران ساده تر کرده و در زمان کمتری نیز وظیفه خود را انجام می دهند. ماشین چمن زنی موتوری در دو نوع دارای ۲ چرخ و دارای ۴ چرخ در بازار موجود می باشد.

چمن زن برقی : چمن زن برقی در واقع دستگاه چمن زنی است که از برق برای انجام کار خود استفاده می کند. این نوع چمن زن می تواند از برق بصورت مستقیم استفاده کرده و در قسمت ها و اماکنی که به برق شهری دسترسی دارند کاربرد دارد و یا توسط یک باتری کوچک و کم حجم بصورت شارژی به فعالیت خود ادامه دهد. قیمت چمن زن برقی با توجه به شرکت سازنده و ویژگی ها و ابعاد دستگاه تعیین می شود.

دستگاه چمن زن بنزینی : همانطور که از نام این مدل پیدا است، دستگاه چمن زن بنزینی از بنزین به عنوان سوخت مورد نیاز فعالیت خود استفاده می نماید. این مدل دستگاه چمن زن دارای انواع دو زمانه و چهار زمانه می باشد که می تواند در وسعت بزرگ و وسیع مورد استفاده قرار بگیرد. لازم به ذکر است که این نوع چمن زن با توجه به سوخت آن دارای آلودگی صوتی بوده و ممکن است در برخی موارد قابل استفاده نباشد. قیمت چمن زن بنزینی با توجه برند تولید کرده و ویژگی های آن متغیر خواهد بود.

قیمت ماشین چمن زنی

همانطور که در بخش های قبلی به آن اشاره شد، قیمت دستگاه چمن زن با توجه به شرکت سازنده، نوع و مدل آن و ویژگی های موجود در دستگاه تعیین می شود. اما بازه قیمت چمن زن دستی ارزان از ۱ میلیون تومان برای مدل های موتوری تا ۱۲ میلیون و در برخی موارد بالاتر برآورد می شود.

خرید چمن زن

اخیرا وجود برندهای متفرقه و بی کیفیت خرید چنین تجهیزاتی را سخت و پر ریسک کرده. بازرگانی تاج (موتور برق شاپ) نماینده رسمی بهترین برندهای چمن زن از جمله چمن زن هیوندای ، علف زن و شمشاد زن را در ایران دارد. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی این شرکت، و تماس با مشاورین آن ضمن برخورداری از مشاوره رایگان، با گارانتی فنی و رسمی یکساله هر کدام از محصولات فوق را انتخاب و با تضمین پایین ترین قیمت خریداری نمایید.

https://motorbargh.shop

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.