راهنمای خرید شارژر اصلی موبایل - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 73597
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ |

راهنمای خرید شارژر اصلی موبایل

خرید شارژر اصلی موبایل،‌ یکی از چالش‌هایی است که کاربران گوشی‌های هوشمند با آن مواجه هستند. برخی از شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند، به تازگی و در سیاست‌های جدید خود، شارژر را در جعبه خرید گوشی قرار نمی‌دهند و افراد باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنند؛ بنابراین روش‌های شناخت یک شارژر خوب، اولین قدم در هنگام خرید شارژر است.
راهنمای خرید شارژر اصلی موبایل

خرید شارژر اصلی موبایل،‌ یکی از چالش‌هایی است که کاربران گوشی‌های هوشمند با آن مواجه هستند. برخی از شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند، به تازگی و در سیاست‌های جدید خود، شارژر را در جعبه خرید گوشی قرار نمی‌دهند و افراد باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنند؛ بنابراین روش‌های شناخت یک شارژر خوب، اولین قدم در هنگام خرید شارژر است. در این مطلب، از اهمیت خرید شارژر اصلی می‌گوییم و به بررسی شارژر‌های تقلبی و اصل و روش‌های تشخیص آن‌ها از یکدیگر می‌پردازیم.

برای خرید یک شارژر اصلی موبایل خوب و باکیفیت، باید به نکات متعددی توجه داشته باشید تا بتوانید انتخاب مناسبی را انجام دهید. روش‌هایی که برای تشخیص اصلی و تقلبی بودن شارژرهای موبایل وجود دارد، ممکن است همیشه درست نباشد و برخی از سازنده‌های شارژر تقلبی، بتوانند به صورت ظاهری تمام مشخصات یک شارژر موبایل را روی شارژرهای خود اعمال کنند. با توجه به روش‌ها و راهنمایی خرید که در این مطلب برای شما فراهم شده است، شما می‌توانید حداقل مشخصات یک شارژر اصلی را بشناسید آن را خریداری کنید.

اهمیت خرید شارژر اصلی برای موبایل

خرید شارژر اصلی برای گوشی موبایل، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با توجه به این که به تازگی برخی از شرکت‌ها مانند اپل، شارژر را از جعبه خرید گوشی‌های خود حذف کرده‌اند؛ بنابراین نیاز به خرید شارژر اصلی برای این کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است.

متاسفانه، در بازار لوازم گوشی موبایل و دیگر لوازم الکترونیکی، تقریبا برای هر قطعه، یک مورد تقلبی نیز وجود دارد که با قیمتی کمتر به فروش می‌رسد. افراد در ابتدا گمان می‌کنند که با خرید این موارد، می‌توانند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند؛ اما باید در نظر داشت که امکان آسیب رساندن این شارژرها در بلند مدت و حتی کوتاه مدت بسیار زیاد است و هزینه‌های بسیار بیشتر را برای این افراد خواهد داشت.

دوام و عمر باتری گوشی موبایل، به نحوه استفاده از آن و همچنین نوع شارژر مورد استفاده نیز بستگی دارد. با استفاده از شارژرهای تقلبی، آسیبی جدی به باتری موبایل شما وارد خواهد شد.

روش‌های تشخیص شارژی اصلی و تقلبی

برای شناسایی شارژرهای اصلی و تقلبی باید در این زمینه شارژرهای زیادی را دیده باشید تا بتوانید به طور دقیق تفاوت‌های آن‌ها را تشخیص دهید؛ اما در برخی از موارد، این نکات واضح هستند و با کمی دقت می‌توانید به تقلبی بودن یا اصلی بودن شارژر مورد نظر پی ببرید. شارژرهای آیفون، سامسونگ و شیائومی از برخی المان‌ها و ویژگی‌های برخوردار هستند که می‌توان از طریق‌ آن‌ها، انواع اصلی و تقلبی را تشخیص داد.

توجه به لوگو روی شارژر برای تشخیص شارژر تقلبی

یکی از مواردی که در شارژرهای تقلبی زیاد دیده می‌شود، استفاده از لوگو و یا نام برند به صورت اشباه است. در تمام محصولات تقلبی، اولین مورد در تشخیص توجه به نوع لوگو و نام برند محصول مورد نظر است. در این رابطه، باید با شکل و مشخصات لوگوی شرکت اصلی کاملا آشنایی داشته باشید تا بتوانید به درستی تشخیص دهید که شارژر مورد نظر اصلی یا تقلبی است. در مواردی، ممکن است که نام یا لوگو به درستی بر روی شارژر چاپ شده باشد؛ اما در این مورد باز هم با استفاده از تجربه می‌توانید شارژر اصلی را شناسایی کنید. برای مثال، برای خرید شارژر سامسونگ باید توجه کنید که شارژر اصلی آن ساخت چین است و شارژرهای ساخت تایوان فیک و تقلبی هستند.

توجه به رنگ شارژر در تشخیص شارژرهای تقلبی و اصلی

یکی دیگر از مواردی که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی شارژرهای اصلی را از تقلبی متمایز کنید، توجه به رنگ شارژر است. رنگ شارژر اصلی، سفید یخچالی است؛ در حالی که شارژرهای تقلبی رنگی سفید متمایل به زرد خواهد داشت. در این زمینه، باید دقت زیادی بکنید و در یک محیط با نر مناسب اقدام به مقایسه رنگ شارژرها کنید تا بتوانید تشخیص درستی بدهید.

بسته بندی شارژر و همچنین پلاستیک شارژر

در هنگام خرید شارژر، شارژرهای تقلبی در بسته‌ بندی‌های بی‌کیفیت و یا بدون بسته بندی ارائه می‌شوند که. از طرف دیگر، کیفیت ساخت خود شارژر نیز قابل توجه است. درز شارژرهای اصلی به صورت کامل پوشیده شده است و یا پلاستیک روی دوشاخه‌های آن برآمدگی دارند؛ در حالی که در شارژرهای تقلبی، با توجه به کیفیت پایین ساخت، این موارد مشاهده نمی‌شود. درز این شارژرها گاهی باز است و قطعات آن به خوبی روی هم قرار نگرفته‌اند. در هنگام خرید کابل شارژر آیفون، به این نکات توجه کنید و دقت داشته باشید که سوکت آن باید به درستی و به صورت منظم روکش شده باشد.

نداشتن گواهی‌نامه‌های معتبر روی شارژر و عملکرد آن

مورد دیگری که با استفاده از آن می‌توانید تشخیص دهید که یک شارژر اصلی است یا تقلبی، توجه به موارد چاپ شده روی شارژر است. روی شارژرها، معمولا علائمی چاپ می‌شود که نشان‌دهنده سلامت شارژر و استفاده از گواهی‌نامه‌های ایمنی و بین المللی است. در شارژرهای تقلبی، چنین علائمی یا چاپ نمی‌شوند و یا با کمی دست‌کاری قرار می‌گیرند.

از طرف دیگر، به دلیل این که این شارژرها به صورت اصولی و با کیفیت ساخته نشده‌اند، عملکرد مناسبی از خود نشان نمی‌‌دهند. این مورد، احتمال آسیب به گوشی و باتری آن را بسیار بالا می‌برد و ممکن است که باتری گوشی شما برای همیشه ضعیف شده و عملکرد سابق را نشان ندهد. به عنوان نمونه، در هنگام خرید شارژرهای شیائومی، باید دقت داشته باشید که این شارژرها قابلیت فست شارژر دارند. نوع تقلبی آن‌ها ممکن است تنها علامت آن را داشته باشد؛ ولی گوشی شما را دیر شارژ کند.

اندازه مناسب کابل شارژر در انتخاب شارژر اصلی و تقلبی

کابل شارژر که یکی از مهم‌ترین اجزای شارژر به شمار می‌رود، باید اندازه مناسبی داشته باشد. سری کابل که وارد گوشی شده و آن را شارژر می‌کند، باید فیت بوده و در داخل گوشی لق نزند. در این مورد، برخی از کابل‌ها به صورت کامل وارد گوشی نشده و ممکن است در بلند مدت آسیب ببینند؛ در این صورت باید مجددا هزینه کرده و یک کابل دیگر برای گوشی خود تهیه کنید تا آسیب بیشتری به سوکت شارژ گوشی شما وارد نشود.

در خرید شارژر اصلی گوشی، نکات دیگری نیز وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید؛ هرچند که برخی از شرکت‌های تولید کننده شارژرهای تقلبی، ممکن است ظاهر شارژر را به اندازه کافی مشابه با شارژر اصلی تولید کنند تا شما به سختی متوجه این توفات‌ها بشوید. برای اطمینان بیشتر از خرید خود و استفاده از یک شارژر مطلوب، بهتر است که از طریق یک فروشگاه معتبر خرید کنید.

بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید شارژر اصلی

خرید شارژر اصلی گوشب اهمیت بالایی برای کاربران خواهد داشت. در صورت استفاده از شارژر تقلبی، باتری آسیب دیده و یا در برخی موارد، به دلیل کیفیت ساخت پایین احتمال اتصال کوتاه و انفجار نیز وجود دارد. در این مطلب، مواردی را بررسی کردیم تا با استفاده آن‌ها بتوانید شارژر اصلی و با کیفیتی را خریداری کنید. موارد گفته شده در صورتی قابل اتکا هستند که شما در این زمینه خبره بوده و با انواع زیادی از شارژرها سر و کار داشته باشید. در زمینه خرید شارژر، بهترین کار این است که از طریق یک فروشگاه معبتر اقدام کنید.

در میان فروشگاه‌های اینترنتی، فروشگاه موبایل بابافون یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات موبایلی و فروش ابزار و لوازم جانبی گوشی موبایل است. در این فروشگاه، شارژر انواع مختلف گوشی‌های موبایل از جمله آیفون، سامسونگ، شیائومی، سونی و غیره وجود دارد و شما می‌توانید شارژر و کابل شارژر اصلی را از این فروشگاه خریداری کنید. همچنین، انواع مختلف لوازم جانبی از جمله هندزفری، کیف و کاور و غیره نیز در این فروشگاه اینترنتی ارائه می‌شوند. شما می‌توانید با ورود به وبسایت babaphone.ir و مشاهده محصولات آن‌ها، اقدام به انتخاب محصول مورد نظر خود بکنید و اطمینان داشته باشید که محصول اصل را خریداری می‌کنید. این فروشگاه، امکان ارسال به سرتاسر ایران را دارد و شما از هر شهری که باشید می‌توانید از فروشگاه بابافون خرید کنید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.