راهنمای انتخاب بهترین نوع درب اتاقی شیشه خور - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 83580
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶ |

راهنمای انتخاب بهترین نوع درب اتاقی شیشه خور

یکی از پرطرفدارترین متریال‌های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی خانه، چوب است که از اجزای اصلی درب اتاق خواب شیشه خور به‌شمار می‌رود. استفاده از این ماده به شکل‌های مختلف در ساخت درب‌های چوبی ممکن است برای شما گران تمام شود، اما زیبایی و حس طبیعی‌ بی‌حدوحصرش در ترکیب با شیشه قطعاً ارزش هزینه‌کردن را دارد. در این مقاله دربارهٔ درب‌ اتاق شیشه خور اتاق خواب صحبت خواهیم کرد و توضیحاتی درمورد متریال مورد استفاده در آن‌ها ارائه خواهیم داد.
راهنمای انتخاب بهترین نوع درب اتاقی شیشه خور

انواع درب چوبی شیشه خور

چوب‌های مختلفی در ساخت انواع درب اتاق خواب شیشه خور مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین در برخی موارد برای ساخت درب‌های چوبی ارزان‌تر از روکش‌های مختلفی استفاده می‌شود. از طرفی آنچه که تجربه نشان داده‌است، این است که در شرایط مختلف دمایی، درب چوبی می‌تواند خود را با شرایط وفق دهد و با تغییر دما منبسط و منقبض شود.

  • درب‌های تمام چوب شیشه خور

ساختار این درب‌ها تماماً چوب بوده و در بخش‌هایی از آن به‌عنوان تزئین یا اهداف دیگر از شیشه استفاده شده‌است. این درب‌ها با وجود استفاده از شیشه، در قسمت‌هایی از آن‌ها بازهم تمام چوب به‌شمار می‌روند، زیرا از چوب خالص ساخته شده‌اند.

سبک درب‌های تمام چوب شیشه خور

سبک درب‌های تمام چوب به نحوهٔ اتصال ماستیف‌ها به هم گفته می‌شود. ماستیف تکه‌های چوبی هستند که به هم متصل شده و درب تمام چوب را می‌سازند. سبک رایج درب‌های تمام چوب شامل دو مورد زیر است:

  1. درب پانلی که از پانل‌های متصل به قاب پایه‌های افقی و ریل‌های عمودی ساخته می‌شوند.
  2. درب‌ لوور که از طریق نصب نوارهای عمودی در پایه‌های افقی ساخته می‌شوند.

انواع چوب مورد استفاده در درب‌های تمام چوب شیشه خور

انواع مختلفی از چوب در ساخت این نوع درب‌ها به‌کار می‌رود. مانند کاج، بلوط سفید، بلوط قرمز، توسکا، ساج، بامبو، زیان گنجشگ، صنوبر، راش، افرا و گردو. در بین این نوع چوب‌ها صنوبر، توسکا و کاج به‌دلیل ارزان‌تر بودن و این‌که عایق خوبی در برابر صدا هستند، بیشترین طرفدار را دارند. درب با چوب گردو از گران‌ترین انواع درب چوبی است که رنگ قهوه‌ای براق و زیبا و بافت متراکمی دارد.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\راهنمای انتخاب بهترین نوع درب اتاقی شیشه خور_files\images_1678042994_6404e7729c8cd.jpg

  • درب‌های هسته چوبی شیشه خور

این نوع درب‌ها از داخل با مواد کامپوزیت چوب مانند ام‌دی‌اف پر شده‌اند و دارای یک سطح بیرونی از جنس چوب هستند. این درب‌ها در حد وسط بین درب‌های چوبی و درب‌های توخالی قرار می‌گیرند و نسبت‌به درب‌های تمام چوب قیمت پایین‌تری دارند. این نوع درب‌ها با وجود این‌که تمام چوب نیستند، اما ظاهر و حس یک درب تمام چوب را به ما القا می‌کنند. آن‌ها علاوه‌بر استفاده در اتاق خواب، در بسیاری از جاهای دیگر مانند اتاق ادارات نیز کاربرد دارند.

درب‌های تمام چوب شیشه خور اغلب سنگین‌تر از درب‌های چوبی هستند و عایق صوتی بهتری نسبت‌ به درب‌های تمام چوب هستند، اما با تغییرات دما دچار انبساط و انقباض نشده و شکل خود را حفظ می‌کنند.

سبک درب‌های هسته چوبی شیشه‌ خور

این نوع درب‌ها در سبک‌های متفاوتی از درب‌های پانلی و درب‌های تخته‌ای ساخته می‌شوند و ظاهر آن‌ها را هم می‌توان با رنگ و روکش شخصی‌سازی کرد.

  • درب چوبی هسته توخالی شیشه خور

این نوع درب‌ها در انواع سبک‌های اسلب یا پانل‌دار از طریق قالب‌گیری ساخته می‌شوند. در سبک‌های مختلف دکوراسیون می‌شود آن‌ها را به‌کار برد و با رنگ‌ها و روکش‌های مختلف می‌توان آن‌ها را با هر سبک سلیقه‌ای هماهنگ کرد.

  • درب فریم لس

همان‌طور که از نامشان پیداست، این نوع درب‌ها درب‌هایی هستند بدون قاب و چهارچوب. نام دیگر این درب‌ها به علت نامعلوم‌بودن چهارچوبشان مخفی است و اصطلاحاً به آن‌ها درب مخفی می‌گویند. درب فریم لس مانند سایر درب‌ها می‌تواند از چوب یا شیشه ساخته شود و اگر چوبی باشد، می‌تواند تمام چوب، هسته چوب و هسته خالی باشد و از روکش‌هایی مانند پی‌وی‌سی، شیشه، آینه، چوب راش، چوب گردو، چوب بلوط، ماهاگونی و … در ساخت آن‌ها استفاده شده باشد.

یکی از ویژگی‌های این درب‌ها این است که روکش آن‌ها می‌تواند همسطح با دیوارشان باشد و حتی می‌توان روی آن‌ها قرنیزهای سنگی و چوبی نصب کرد.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\راهنمای انتخاب بهترین نوع درب اتاقی شیشه خور_files\images_1678043101_6404e7dd4587d.jpg

  • درب‌های ریلی شیشه خور

درب‌های ریلی می‌توانند به شکل چوبی یا شیشه‌ای باشند که به‌صورت ریلی باز و بسته می‌شوند. اگر چوبی باشند، در بخش‌هایی از آن‌ها شیشه کار شده‌است. درب تمام چوب، درب هسته چوب، درب هسته توخالی و حتی درب‌های مخفی چوبی شیشه خور همه می‌توانند از نوع ریلی ساخته شوند.

مزایا و معایب درب اتاق خواب شیشه خور

با توجه به مطالبی که گفتیم، درهای شیشه خور انواع مختلفی دارند و اغلب از چوب ساخته شده‌اند. این نوع درها مزایا و معایب خودشان را دارند:

مزایا

  • زیبایی: استفاده از درب‌های چوبی شیشه‌خور در اتاق خواب زیبایی خاصی دارد. ترکیب بافت زیبای چوب با شیشه حس خوب و گرمی را به ما القا می‌کنند.
  • دوام: درب‌های چوب تمام چوب و هسته چوبی شیشه خور با ترکیب چوب و شیشه‌های بسیار مقاوم ساخته می‌شوند که اگر به‌صورت صحیح نگه‌داری شوند، سال‌ها دوام خواهند آورد.
  • انعطاف‌پذیری: درب‌ اتاق خواب شیشه خور با انواع سبک دکوراسیون مدرن و سنتی سازگار است و انعطاف زیادی در ساخت آن‌ها می‌توان به‌کار برد.

معایب

  • نیاز به تعمیر و نگه‌داری: درب اتاق خواب شیشه خور به‌دلیل استفاده از چوب در، به‌عنوان متریال اصلی ممکن است دچار خرابی شود و با گذشت زمان نیاز به رنگ‌آمیزی و لکه‌گیری خواهد داشت.
  • هزینهٔ بالا: درب اتاق خوابی که از ترکیب چوب خالص و یا هسته چوبی با شیشه نشکن ساخته شده‌است، از گران‌ترین انواع درب‌های بازار هستند.

جمع‌بندی

انواع مختلف درب شیشه خور در بازار وجود دارد که از چوب به‌عنوان متریال اصلی در آن استفاده می‌شود. قیمت این نوع درب‌ها با توجه به نوع و میزان چوب مصرفی و همین‌طور جنس شیشهٔ موردنظر متفاوت خواهد بود. استفاده از این نوع درب‌ها برای اتاق خواب در جدیدترین سبک‌های دکوراسیون منزل متدوال شده‌است. درب تمام چوب شیشه خور، درب هسته چوبی و هسته خالی و همین‌طور درب‌های مخفی و ریلی تمام شیشه یا ساخته‌شده از ترکیب چوب و شیشه انواع مختلف درب اتاق خواب شیشه خور هستند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.