راه‌حلی برای پیگیری گذرنامه با کد ملی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 94859
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۵۵ |

راه‌حلی برای پیگیری گذرنامه با کد ملی

در ابتدا برای پیگیری گذرنامه با کد ملی، شما ناچار به مراجعه به دفاتر پلیس+10 بودید که از جمله مشکلات آن، صرف زمان‌ در صف‌هایی طولانی، قطعی سیستم هنگام مراجعه و معطل‌شدن در ترافیک‌های بین‌شهری بود.
راه‌حلی برای پیگیری گذرنامه با کد ملی

در ابتدا برای پیگیری گذرنامه با کد ملی، شما ناچار به مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ بودید که از جمله مشکلات آن، صرف زمان‌ در صف‌هایی طولانی، قطعی سیستم هنگام مراجعه و معطل‌شدن در ترافیک‌های بین‌شهری بود.

اما امروزه برای استعلام و پیگیری گذرنامه،‌ می‌توانید از روش‌های ساده‌تری اقدام کنید. اگر شما هم مانند خیلی از افراد دیگر با تاخیر در صدور گذرنامه و عدم دریافت آن مواجه هستید، مطالعه آنچه که در این مقاله گردآوری کرده‌ایم، قطعا می‌تواند برایتان مفید باشد.

دلایل پیگیری وضعیت گذرنامه

پاسپورت یا گذرنامه، یکی از مهم‌ترین مدارک شناسایی فرد است که درعین‌حال می‌تواند مجوزی برای ورود و خروج او به کشور باشد. بنابراین، جزء لاینفک مدارک افراد برای سفرهای خارجی محسوب می‌شود. به همین دلیل پیگیری گذرنامه با کد ملی، به‌منظور آگاهی از وضعیت المثنی، زمان صدور آن و ارسال پست، اهمیت دارد.

با این اوصاف، اگر گذرنامه ندارید، باید در اولین قدم به دفاتر پلیس ۱۱۰ مراجعه کنید و اگر برای دریافت آن تقاضا داده‌اید و هنوز مرسوله به دست‌تان نرسیده، لازم نیست جایی بروید؛ همین‌جا باشید تا شما را با روش‌های غیرحضوری برای استعلام و پیگیری این وضعیت آشنا کنیم.

روش‌های غیرحضوری برای استعلام و پیگیری گذرنامه با کد ملی

برای استعلام وضعیت گذرنامه خود، دیگر نیازی نیست به دفاتر پیشخوان مراجعه داشته باشید. امروز به‌دلیل رشد استفاده از اینترنت در کشور، ارائه و پیگیری بسیاری از خدمات به‌طور آنلاین امکان‌پذیر است. اگر شما با این سوال مواجه شده‌اید که پاسپورت‌تان چه زمانی قرار است به دست‌تان برسد، می‌توانید از روش‌های زیر برای آگاهی از جزئیات ماجرا استفاده کنید.

  • پیگیری گذرنامه از سامانه مرسولات پستی
  • پیگیری گذرنامه با سامانه‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌های موبایلی

مزیت پیگیری گذرنامه با کد ملی به‌صورت غیرحضوری

در گذشته‌هایی نه‌چندان دور، برای استعلام وضعیت گذرنامه، باید به اداره صدور گذرنامه مراجعه کرده و در صف‌هایی طولانی منتظر می‌ماندیم تا اپراتور به بررسی مدارک هویتی‌مان بپردازد و در نهایت ما به پاسخ سوال خود از این‌که چرا هنوز پاسپورت را دریافت نکرده‌ایم، برسیم.

امروز پیشرفت قابل توجه اینترنت، نیاز به پیگیری‌های حضوری را عملا از بین برده و شما تنها با داشتن یک کد ملی، می‌توانید نسبت به آخرعاقبت پاسپورت خود آگاهی یابید. به‌نظر می‌رسد که اپلیکیشن‌های موبایلی، می‌توانند انتخابی برتر در این زمینه باشند.

اما باز هم مهم‌ترین دغدغه افراد، انتخاب مرجعی است که امنیت و اعتبار لازم را برای پیگیری خدمات مد نظر آن‌ها دارا باشد تا اطلاعات کاربری و حریم شخصی‌شان در حفاظت قرار گیرد. آیا شما چنین اپلیکیشنی را سراغ دارید؟

تاپ، گزینه‌ای ایده‌آل برای پیگیری گذرنامه با کد ملی

نرسیدن گذرنامه یا تاخیر در آن می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. در این شرایط، تاپ امن‌ترین سامانه رهگیری خواهد بود که اطلاعات حقیقی را در مدت‌زمانی کم راجع‌به وضعیت گذرنامه شما ارائه می‌دهد.

با کمک این سوپراپلیکیشن قدرتمند و امن که ارائه‌دهنده بیش از ۱۰۰ سرویس کاربردی است، می‌توانید به‌طور آنی و آنلاین، وضعیت گذرنامه‌تان را پیگیری کنید. برای این امر فقط به یک شماره تلفن همراه و کد ملی نیاز خواهید داشت.

چگونگی پیگیری گذرنامه با کد ملی در اپلیکیشن تاپ

به شما حق می‌دهیم به‌عنوان شخصی که سفری به خارج از کشور در پیش رو دارید، نگران دیررسیدن گذرنامه‌تان باشید. اما با وجود اپلیکیشن تاپ و سرویس‌دهی‌های بهینه آن دیگر نیازی نیست استرس زیادی به خود وارد کنید چراکه می‌توانید از وضعیت پاسپورت به‌راحتی استعلام گرفته و درصورت وجود مشکل برای رفع آن اقدام کنید. کافی‌است به انجام مراحلی که در ادامه عنوان کرده‌ایم بپردازید تا دغدغه شما بابت این موضوع رفع شود.

  • وارد سوپر اپلیکیشن تاپ شده و به بخش خدمات پیشخوان مراجعه کنید.
  • کد ملی و شماره تلفن همراه‌تان را وارد کنید.
  • سپس روی گزینه پرداخت هزینه استعلام کلیک کنید.
  • هزینه ۵۲۰۰ تومانی استعلام را با کارت اعتباری یا تاپ کیف خود بپردازید.
  • بعد از پرداخت، آخرین نتیجه از وضعیت صدور گذرنامه برایتان نمایش داده می‌شود.
  • اگر قبلا هم اقدام به استعلام کرده‌اید، نتیجه و تاریخ دریافت آن، همچنان برایتان قابل نمایش و محفوظ خواهد بود.

پیگیری گذرنامه با کد ملی، یک مسئله فوق‌العاده مهم برای کسانی است که برای سفرهای خارج از کشور برنامه‌ریزی کرده‌ و درخواست گذرنامه داده‌اند اما با تاخیر دریافت آن مواجه هستند. اگر درخواست گذرنامه داده‌اید و هنوز به دست‌تان نرسیده، می‌توانید از طریق از اپلیکیشن تاپ و درگاه امن و پرسرعت آن برای پیگیری اقدام کنید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.