رئیس پلیس راهور:جان‌باختن ۱۹ هزار نفر در تصادفات/ در بحث ایمنی خودروها دچار مشکل هستیم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 85866
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۳۵ |

رئیس پلیس راهور:جان‌باختن ۱۹ هزار نفر در تصادفات/ در بحث ایمنی خودروها دچار مشکل هستیم

رئیس پلیس راهور کشور از افزایش آمار جان‌باختگان و مصدومان حوادث ترافیکی خبر داد و گفت: متاسفانه در سال گذشته بیش از ۱۹ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند.
رئیس پلیس راهور:جان‌باختن ۱۹ هزار نفر در تصادفات/ در بحث ایمنی خودروها دچار مشکل هستیم

سردار سیدکمال هادیان‌فر رییس پلیس راهور کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه به اقدامات و تشریح عملکرد پلیس راهور اشاره و تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد کاربران ترافیکی قانونمند هستند که از همین جا از آنها تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ۳۲ دستگاه در پیشگیری از حوادث ترافیکی نقش دارند،گفت: در طول ۲۹۷ هزار کیلومتر راه‌های کشور ماموران پلیس راهور حضور داشته و بالغ بر ۵۱ میلیون گواهینامه در کشور داریم و در مرز ۴۰ میلیون وسیله نقلیه هستیم.

رئیس پلیس راهور کشور افزود: به ازای هر دو نفر یک وسیله نقلیه داریم.

رئیس پلیس راهور کشور از تشکیل چندین جلسه شورای عالی ترافیک در سال گذشته خبر داد و افزود: یک جلسه با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

وی گفت: هنوز در بحث ایمنی خودروها دچار مشکل و در تصادفات شاهد حریق، قفل شدن دربها و … هستیم.

رئیس پلیس راهور کشور در ادامه به آمار افزایشی تصادفات اشاره و اعلام کرد: در سال گذشته ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر در تصادفات جان باختند که نسبت به ۸_۷ سال گذشته روند افزایشی داشتیم؛ همچنین ۳۶۹ هزار نفر در تصادفات مجروح و معلول شدند.

وی ادامه داد: عاجزانه از رسانه ها و دولت و مجلس خواهش داریم در زمینه تصادفات وارد شده و در روند کاهشی تصادفات عمل کنند؛ در غیر اینصورت پیش بینی می شود آمار کشته‌‌های تصادفات به ۲۰_۲۱ هزار نفر  برسد چرا که تصادف تعطیل بردار نیست؛ تا وقتی که خودرو ناایمن، جاده ناایمن و راننده بی توجه است، باید نگران تصادفات بود.

رئیس پلیس راهور کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه ۵۷ تا ۵۸ درصد تصادفات در استان‌های فارس، کرمان،اصفهان، آذربایجان شرقی، مرکزی، مازندران، تهران بزرگ، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی رخ می دهد.

سردار هادیان فر به وقوع یک میلیون و یکصد هزار فقره تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: برای ۵۷۲ هزار فقره تصادف کروکی کشیده شد که بیانگر  افزایش ۲۸ درصدی است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.