رئیس پلیس آگاهی فراجا: روند سرقت‌های خشن نزولی شد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 96981
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵ |

رئیس پلیس آگاهی فراجا: روند سرقت‌های خشن نزولی شد

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: سرقت خشن خط قرمز ماست و اقدامات ویژه‌ای برای برهم زدن فعالیت مجرمان این نوع جرم در حوزه‌های مختلف انجام شده و در حال حاضر روند انجام سرقت‌های خشن روند نزولی پیدا کرده است.
رئیس پلیس آگاهی فراجا: روند سرقت‌های خشن نزولی شد

سردار سرتیپ محمد قنبری در حاشیه همایش سراسری رؤسای ادارات مبارزه با سرقت، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سرقت خشن خط قرمز نیروی انتظامی است و اقدامات ویژه‌ای برای برهم زدن فعالیت مجرمان این نوع جرم در حوزه‌های مختلف انجام شده ‌و در حال حاضر روند انجام سرقت‌های خشن روند نزولی پیدا کرده است.

وی افزود: اولویت اصلی ما مبارزه با سرقت به ویژه جرایم خشن است و به صورت همه‌جانبه عزم جدی نیروی انتظامی مبارزه با سرقت است و در رأس مبارزه با جرم سرقت، پلیس آگاهی قرار دارد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: مقدمات اجرای طرح کنترل و پایش هوشمند مجرمان حرفه‌ای فراهم شده و طی امروز و فردا در تهران بزرگ و البرز آغاز می‌شود و تا آخر امسال در دیگر استان‌های کشور نیز اجرایی خواهد شد.

سردار قنبری ادامه داد: هدف این است که بتوانیم مجرمان را از اقدام به سرقت باز داریم و اگر قصد انجام اقداماتی داشته باشند که بخواهند باند تشکیل دهند بتوانیم در نطفه خفه کنیم. ضمن اینکه سامانه‌هایی نیز در کشور راه‌اندازی شده که با استفاده از آنها حرکات و رفتارهای این سارقان تحت نظارت قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: هماهنگی بسیار خوبی بین قوه قضاییه و فراجا انجام شده و بنابر این است که با اقدام پلیس آگاهی، تمام سارقانی که بیش از سه فقره سابقه محکومیت کیفری دارند و حرفه آنها سرقت است با اقدام قاطع تحت کنترل قرار گیرند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر برنامه‌های متنوعی داریم که از جمله آنها کنترل مجرمان، استفاده از کارآگاهان با تجربه، کارشناسی کارآگاهی کشف علمی جرم و افزایش ظرفیت‌ها با کمک مردم و پلیس است. البته برنامه‌هایی نیز در نظر داریم که اگر این سارقان از اقدامات خود پشیمان شدند و به آغوش جامعه بازگشتند انجام خواهیم داد.

سردار قنبری ادامه داد: فیلم‌هایی که در صحنه از سارقان گرفته می‌شود نیز از طریق پلیس به علاوه ۱۱۰ ساماندهی می‌‌شود تا بتوان بررسی صحنه جرم را به طور کلی و جامع تقویت کرد تا به شعار و هدف‌گذاری خود مبنی بر یافتن سارق و مجرم، در صحنه جرم دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: در خراسان رضوی نیز اقدامات پلیس آگاهی بسیار خوب بوده است و شاهد هستیم که جرایم مهم، در زمان کوتاهی کشف می‌شوند و در حوزه سرقت نیز بیش از ۲۰ درصد با کاهش روبه‌رو بوده‌ایم.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.