رأی سیاهپوستان آمریکا به چه کسی اختصاص می‌یابد؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 17115
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۸:۴۵ |

رأی سیاهپوستان آمریکا به چه کسی اختصاص می‌یابد؟

سیاهپوستان و اقلیت‌های نژادی در آمریکا، همچنان اصلی ترین قربانیان نژادپرستی سیستماتیک در این کشور هستند. در دوران ریاست جمهوری ترامپ نیز این سیاست‌های نژادپرستانه به صورتی آشکار علیه سیاهپوستان اعمال شد
رأی سیاهپوستان آمریکا به چه کسی اختصاص می‌یابد؟

سیاهپوستان و اقلیت‌های نژادی در آمریکا، همچنان اصلی ترین قربانیان نژادپرستی سیستماتیک در این کشور هستند. در دوران ریاست جمهوری ترامپ نیز این سیاست‌های نژادپرستانه به صورتی آشکار علیه سیاهپوستان اعمال شد. با این حال، سیاست‌های قبلی نامزدهای دموکرات نیز منجر به گردش آرای سیاهپوستان به سود آنها نشده است! به عبارت بهتر، رنگین پوستان آمریکا از هر دو حزب سنتی و اصلی این کشور خسته و درمانده به نظر می رسند.
مروری بر نوع نگاه رأی دهندگان سیاهپوست در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، نشان می دهد بسیاری از آن‌ها هنوز تصمیم نهایی خود را در این خصوص اتخاذ نکرده اند. جامعه سیاه‌پوستان آمریکایی حمایت چشمگیری از «کامالا هریس» و «کوری بوکر» دو کاندید حزب دموکرات کردند، اما هردوی آن‌ها از گردونه رقابت درون حزبی حذف شدند. با این‌که اکثر این اعطاکنندگان مالی سیاه‌پوست از حامیان «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سیاه‌پوست سابق آمریکاهستند، اما درخصوص کمک مالی به «جو بایدن» معاون اول اوباما متقاعد نشده‌اند. دیگر کاندیدها نظیر «پیت بوته‌جج» نیز نتوانسته‌اند نظر آن‌ها را جلب کنند.
چناچه پولیتیکو گزارش داده است، بر اساس مصاحبه‌هایی که با اهداکنندگان سیاه‌پوست انجام شده است، آن‌ها گفته‌اند کمپین‌های نامزدهای دموکرات نشان داده که از آمادگی لازم برای جلب رأی سیاه‌پوستان برخوردار نیستند. به‌ویژه آن‌ها بوته‌جج را به خاطر سیاست‌هایش در دوران شهرداری سرزنش می‌کنند. «مایکل بلومبرگ» نیز میراث نفرین‌شده‌ای درخصوص استقرار گشت‌های ایست و بازرسی در زمان شهرداری نیویورک را همچنان با خود می‌کشد. با این حال او تلاش می‌کند با جامعه سیاه‌پوست ارتباط برقرار کند و پیشنهادهای سیاسی خوبی را به آن‌ها ارائه کند که بعضا امیدوار کننده هستند.
همان گونه که در ابتدا اشاره شد، سیاهپوستان آمریکا از نوعی نژادپرستی سیستماتیک در این کشور رنج می برند. در کشور آمریکا به طور متوسط هر ۳۶ ساعت یک سیاهپوست به دست پلیس کشته می‌شود.تبعیض‌های نژادی در ایالات متحده آمریکا که با نظام برده‌داری در سده ۱۷ آغاز شد، همچنان تا عصر حاضر ادامه یافته ‌است. با گذشت سال‌ها از سخنرانی معروف«مارتین لوترکینگ» باعنوان«رویایی دارم»، سیاهپوستان آمریکا همچنان به دلیل سیاست‌های نژادپرستانه دولت این کشور، در محدودیت و محرومیت به سر می‌برند. آمارها حاکی از آن است که حدود یک میلیون نفر ازمجموع ۲ میلیون و۳۰۰ هزار نفر زندانی آمریکا را سیاهپوستان تشکیل می‌دهند و این در حالی است که شمار آمریکایی‌های سفیدپوستی که موادمخدر مصرف می‌کنند،۵برابربیشترازسیاهپوستان است. میانگین ثروت یک خانواده سفیدپوست ۲۰ برابر ثروت یک خانواده سیاهپوست است همچنین ازنظر امکانات مالی ورفاهی، سیاهان در شرایط بسیار پایین‌تری نسبت به سفید پوستان قراردارند.
در هر حال، جو بایدن معاون اوباما نیز سعی دارد در رأی بخش زیاد و تعیین کننده ای از سیاهپوستان را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص دهد. یکی از دستیاران سابق جو بایدن که در جمع‌آوری کمک‌های مالی با او همکاری دارد می‌گوید سوابق بایدن در ارتباط با جامعه سیاه‌پوستان پایگاه مستحکمی برای او ایجاد کرده است. این درحالی است که حامیان مالی سیاه‌پوست می‌گویند از زمانی که بایدن در رقابت درون حزبی عقب افتاده است، سیاه‌پوستان تمایل خود را برای هواداری از او از دست داده‌اند.برنی سندرز و الیزابت وارن نیز دو نامزد دیگری هستند که در بدنه رنگین پوستان از محبوبیت نسبی برخوردارند، اما نتوانسته اند نظر حامیان مالی و انتخاباتی سیاهپوستان آمریکا را نسبت به خود جلب کنند.
بر اساس نظرسنجی دانشگاه «کوئینی‌پیاک» در ماه اخیر، بایدن ۲۷ درصد از رأی سیاه پوستان آمریکایی را خواهد داشت. بلومبرگ با ۲۲ درصد و سندرز با ۱۹ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

| منبع خبر : پولیتیکو
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.