دولت و مجلس در کنترل بازار صنایع زیرساختی چند گام به جلو رفته‌اند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 55529
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 14 آذر 1400 - 6:32 |
سیدجواد حسینی کیا، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت و مجلس در کنترل بازار صنایع زیرساختی چند گام به جلو رفته‌اند

سیدجواد حسینی کیا، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به عملکرد دولت در صد روز نخست کار رسمی و وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه اظهارکرد: دولت وارث مشکلات عدیده‌ای در حوزه اقتصادی بوده و ذخایر استراتژیک  و خزانه  عملاخالی بوده است.
دولت و مجلس در کنترل بازار صنایع زیرساختی چند گام به جلو رفته‌اند
گروه سیاسی
سیدجواد حسینی کیا، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به عملکرد دولت در صد روز نخست کار رسمی و وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه اظهارکرد: دولت وارث مشکلات عدیده‌ای در حوزه اقتصادی بوده و ذخایر استراتژیک  و خزانه  عملاخالی بوده است.وی افزود: بسیاری از بخش‌های مختلف دولت و کشور باید از ثباتی برخوردار می‌شد و تأمین کالاهای اساسی صورت می‌گرفت که رخ نداده بود. بنابراین به‌قدر ی ضروریات بر زمین‌مانده که دولت سیزدهم صرفا توانسته به این موارد برسد. حسینی کیا ادامه داد: لذا در این سطح نمی‌توان پرونده‌ای را درحوزه مسائل اقتصادی برای دولت ایجاد کرد. آن چیزی که باید گفت دولت موفق عمل کرده، اطمینان بخشی در حوزه ذخایر استراتژیک و ثبات در برخی از حوزه‌های معیشتی بوده است.

 دولت در بعضی از حوزه‌ها موفق و در برخی دیگر ناموفق عمل کرده است
او عنوان می‌کند: هرچند در بخش‌های مختلفی نیز التهاباتی وجود دارد و هنوز برطرف نشده  و به‌خوبی مدیریت نشده است و انتقادات به‌جای خود محفوظ است و تلاش خود را کرده است در حوزه اقتصادی ریل‌گذاری انجام دهد تا در آینده ثبات ایجاد کند.نایب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس در ادامه گفت: به‌طور مثال در روزهای ابتدایی دولت شاهد بودیم که هر کیسه سیمان تا حدود ۱۰۰ هزارتومان نیز رسید اما کمیسیون صنایع و دولت وقت گذاشتند و دست‌به‌دست یکدیگر دادیم و ریل‌گذاری صورت گرفت.حسینی کیا تصریح کرد: از ابتدای زنجیره تا زمانی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد تمام قیمت‌ها در سامانه ثبت می‌شود و با این روش گلوگاه‌های فساد پیدا می‌شود و از بین می‌رود. این کار صورت گرفت و به‌تدریج قیمت سیمان به نرخ‌های اولیه بازگشت.وی افزود: در سایر حوزه‌ها نیز این کار به‌صورت غیررسمی در حال انجام است مانند فولاد و پتروشیمی‌ها به ثبات خواهند رسید و زیرساخت‌هایی در قیمت‌ها ایجاد خواهد شد.  ازطرف دیگر شاهد کمبود مرغ در بازار بودیم اما اکنون تأمین مرغ کنترل‌شده و دروهله دوم باید قیمت‌ها کنترل شود. نایب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس درانتها ابرازکرد: درمجموع می‌توان گفت که دولت در برخی از حوزه‌ها موفق و در برخی از بخش‌ها نیز هنوز نتوانسته موفقیتی کسب کند و دلیلش مافیاهای قوی است. اما قطعا دولتمردان به دنبال پیش بردن بهتر امور هستند.
|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای دولت و مجلس در کنترل بازار صنایع زیرساختی چند گام به جلو رفته‌اند بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.