دولت به دنبال ملموس کردن یارانه‌ها ست - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 66148
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 29 اردیبهشت 1401 - 6:01 |
اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

دولت به دنبال ملموس کردن یارانه‌ها ست

اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» در خصوص اصلاح اقتصادی از سوی دولت اظهار کرد: اصلاح ارز ترجیحی با نگاه کارشناسی تبیین نشده بود و به دلیل عدم نظارت دولت گذشته، شامل کالاهای بسیاری می‌شد.
دولت به دنبال ملموس کردن یارانه‌ها ست

گروه سیاسی
اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» در خصوص اصلاح اقتصادی از سوی دولت اظهار کرد: اصلاح ارز ترجیحی با نگاه کارشناسی تبیین نشده بود و به دلیل عدم نظارت دولت گذشته، شامل کالاهای بسیاری می‌شد. وی افزود: به‌موجب عدم نظارت کالاهایی که با اختصاص ارز ترجیحی وارد کشور می‌شد، به‌صورت آزاد د‌ر اختیار مردم قرار می‌گرفت. این بدان معنا بود که ارز ترجیحی تنها در اختصاص عده‌ای خاص و به دست مردم و سفره‌هایشان نمی‌رسد. در این راستا ضرورت داشت تا راهکارهای لازم برای اصلاح ارز اتخاذ شود و مردم نیز از آن بهره ببرند. سلیمی تصریح کرد: به طورحتم مجلس شورای اسلامی از حذف ارز ترجیحی و هدفمندی یارانه‌ها به‌صورت تمام‌قد از دولت حمایت می‌کند، اما باید اقداماتی صورت بگیرد  تا مردم دچار مشکل نشوند. در صورتی که اصلاح اقتصادی انجام شود مسائل و مشکلات برطرف خواهد شد و پس‌ازآن خدمات در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا شرایط بهتر از گذشته شود.
جراحی اقتصادی دولت به‌منظور بهبود معیشت مردم است
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: ارز ترجیحی به دلیل آنکه فضای رانت و مشکلات اقتصادی را پدید آورده بود، ضرورت داشت دچار اصلاح و بازنگری شود. 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس متذکر شد: دولت سیزدهم به‌منظور برقراری تغییرات ، اصلاحاتی را در مسائل اقتصادی خود به‌ویژه ارز ترجیحی به وجود می‌آورد. دراین‌باره ضرورت دارد همسوی دولت برای بهبود وضعیت مردم گام برداریم. او در پایان این گفت‌وگو اضافه کرد: باید تدابیری اندیشیده شود که اصلاحات ارز ترجیحی دچار مشکل و فشار زیادی به مردم وارد نشود. مابه‌التفاوت اصلاح ارز  به‌صورت کالابرگ یا پول نقدی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. بنابراین به مردم نوید می‌دهیم جراحی اقتصادی دولت به نفعشان و توأم با نظارت هرچه‌تمام‌تر به‌منظور‌ بهبود معیشت است. 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای دولت به دنبال ملموس کردن یارانه‌ها ست بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.