دلیل علاقه ایرانیان برای مهاجرت به ترکیه - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 78841
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۹:۳۲ |

دلیل علاقه ایرانیان برای مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه موضوعی است که اخیرا ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. در حقیقت باید گفت که مهاجرت به این کشور از زمان های خیلی دور وجود داشته است و به دلیل نزدیک بودن به کشور ایران، ایرانیان بسیاری به این کشور مهاجرت کرده اند.
دلیل علاقه ایرانیان برای مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه موضوعی است که اخیرا ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. در حقیقت باید گفت که مهاجرت به این کشور از زمان های خیلی دور وجود داشته است و به دلیل نزدیک بودن به کشور ایران، ایرانیان بسیاری به این کشور مهاجرت کرده اند.

به جرات میتوان گفت که ترکیه سرزمینی برای مهاجران است و افرادی که به این کشور مهاجرت می کنند آینده ای روشن را برای خود می بینند. اما سوال اینجاست که دلیل علاقه ایرانیان برای مهاجرت به ترکیه چیست؟ از این رو، ما در ادامه این مطلب به دلایل انتخاب ترکیه از سوی ایرانیان پرداخته ایم.

ترکیه سرزمینی مهاجرپذیر

کشور ترکیه جزو بیست کشور ثروتمند جهان است که به نوعی دروازه ورود به اروپا محسوب می شود. تحصیل در این کشور از جایگاه و اعتبار بالایی برخوردار است و مدارک ارائه شده دانشگاه ها منطبق با تائیدیه اروپا می باشد.

این کشور مهاجران را به راحتی و بدون نیاز به ویزا پذیرش می کند و به دلیل اقتصاد پویایی که دارد افراد برای یافتن یک شغل مناسب بدان سفر می کنند. با این وجود، می توان گفت که ایرانیان علاقه بسیاری به مهاجرت این کشور دارند. البته طبق بررسی ها اخیرا افراد بسیاری به دلیل مهاجرت تحصیلی و یافتن شغل بدان جا سفر کرده اند که ایرانیان نیز مستثنی نیستند.

دانشگاه ایدین استانبول

یکی از رایج ترین دلایل علاقه ایرانیان به مهاجرت ترکیه این است که زندگی در ترکیه ارزان تر از ایران است. البته این نکته را باید لحاظ کنید که این امر بسته به شرایط مالی هر فرد نیز متفاوت است اما به طور کلی هزینه زندگی در ترکیه به مراتب از کشورهای اروپایی و آمریکایی کمتر است. همچنین دانشگاه ها و مدارس عالیه این کشور وسوسه مهاجرت را برای افراد فراهم کرده است. این کشور دانشگاه های بین المللی و ممتازی چون: دانشگاه آیدین، دانشگاه اطلس، دانشگاه ایستینیه، دانشگاه بیکنت، دانشگاه باهچه شهیر، دانشگاه مدیپل، دانشگاه ینی یوزییل را داراست که دانشجویان با اتمام تحصیل خود در آنها می توانند به کشورهای آمریکایی و اروپایی مهاجرت کنند زیرا مدرک تحصیلی معتبر در دستشان است و می توانند برای خود یک زندگی رویایی را رقم بزنند.

https://file.tesmino.ir/images/2022/12/images_1671625733.jpg

دلایل دیگر علاقه ایرانیان برای مهاجرت به ترکیه

کشور ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد و سهولت در رفت و آمد موجب است تا ایرانیان این کشور را مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنند.

نزدیکی فرهنگ مردمان این کشور از لحاظ اجتماعی و فیزیکی نیز بی تاثیر نیست زیرا ایرانیان احساس راحتی بیشتری در آن می کنند. با تمامی موارد ذکر شده؛ آب و هوای مطلوب را نیز باید در راس دلایل دانست زیرا از کیفیت بالایی برخوردار است و در مسیر باد و بارش های فراوان قرار گرفته است زیرا موقعیت آن در نوار ساحلی می باشد.

در نهایت، یکی دیگر از دلایل علاقه ایرانیان به مهاجرت ترکیه این است که شرایط اخذ اقامت و پاسپورت در این کشور راحت است. قانونی که در این کشور پابرجاست این گونه می باشد که افرادی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی، اشتغال و سرمایه گذاری در ترکیه شوند می توانند پس از گذشت ۵-۸ سال زندگی پاسپورت این کشور را دریافت کنند. پس بدیهی است که ایرانیان بسیاری نسبت به این امر اشتیاق نشان داده و قصد مهاجرت کنند.

اگر شما نیز علاقه مند به مهاجرت به ترکیه هستیدمیتوانید برای سهولت در انجام کارها با مشاورین موئسسه مهاجرتی ترکیه تماس بگیرید و از مشاوره رایگان این موئسسه استفاده کنید.

منبع: یوس مگ

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.