دروغ بزرگ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 16777
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳ |
گزارشی از شیوه فعالیت انتخاباتی جریان اصلاحات؛

دروغ بزرگ

کمتر از دو هفته تا انتخابات مجلس شوراي اسلامي باقي مانده است و اين موضوع باعث شده تا جبهه اصلاحات دوباره با استفاده از ترفند قديمي خود يعني مظلوم‌نمايي، تخريب چهره‌هاي رقيب و زيرسؤال بردن عملکرد نهادهاي نظارتي بر انتخابات مجلس به ميدان آمده و در جهت جلب آراي مردم بکوشد.
دروغ بزرگ

‌|گروه سياسي‌|
کمتر از دو هفته تا انتخابات مجلس شوراي اسلامي باقي مانده است و اين موضوع باعث شده تا جبهه اصلاحات دوباره با استفاده از ترفند قديمي خود يعني مظلوم‌نمايي، تخريب چهره‌هاي رقيب و زيرسؤال بردن عملکرد نهادهاي نظارتي بر انتخابات مجلس به ميدان آمده و در جهت جلب آراي مردم بکوشد. بر اساس برخي نظرسنجي‌ها، جریان اصلاح‌طلب  نسبت به ساير گروه‌هاي شرکت‌کننده در انتخابات  ازپايين‌ترين رأي برخوردار است. جريان سياسي اصلاحات با توجه به  وضعيت فعلي که در جريان مبارزه انتخاباتي دارند خود را در يک بازي دوسر باخت مي‌بينند؛ به اين صورت که با توجه به عملکرد ضعيف و ناکارآمدي‌هايي که در دولت، مجلس و شوراي شهر طي سال‌هاي اخير داشتند اگر در انتخابات حضور يابند احتمال شکستشان بسيار بالا و اگر هم شرکت نکنند عرصه را به رقيب واگذار کرده و باز هم بازنده‌اند. طي ما‌ه‌هاي گذشته چهره‌هاي شاخص اين جريان سياسي با عنوان کردن مطالبي درباره ارائه يا عدم ارائه ليست انتخاباتي براي مجلس از جملاتي مانند «هنوز معلوم نيست»، «منتظر تأييد صلاحيت‌ها هستيم»و«اگر چنين شود، چنان تصميم مي‌گيريم» استفاده مي‌کردند. گويا اين جريان سياسي مانند گذشته نتوانسته با استفاده از اين جملات مردم را فريب داده و رأي کسب کند، بنابراين برخي ادعاها مبني بر آن است که اين جريان سياسي قصد ارائه ليست انتخاباتي نداشته و با مظلوم‌نمايي به دنبال کسب رأي است. محمد سالاري، قائم مقام حزب همبستگي ايران اسلامي دراين‌باره مي‌گويد: «با توجه به اينکه بخش عمده احزاب حاضر در شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان، هيچ نامزد تأييد صلاحيت شده‌اي براي انتخابات 
پيش روي مجلس شوراي اسلامي نداشتند، تصميم گرفته شد که براي تهران ليستي ارائه نشود.» اما در مقابل بسياري از فعالان سياسي معتقدند، اين جريان سياسي در نزديک‌ترين زمان‌ها به انتخابات هميشه چهره مظلومي به خود گرفته تا احساسات مردم را درگير کرده و مجدد آن‌ها را فريب دهد. مهدي محمدي، کارشناس و تحليلگر مسائل سياسي طي توئيتي نسبت به اين رويکرد اصلاحات نوشت: «انصراف رئيس دولت اصلاحات و اصلاح‌طلبان از ارائه ليست در تهران بسيار بيش از آن‌که مربوط به نداشتن کانديدا باشد، به دليل هراس از شکست است. آن‌ها انتخابات را به حسن روحاني باختند نه شوراي نگهبان.» وي در ادامه اين توئيت نوشت: «بااين‌حال جدي نگيريد، هم در پي توطئه هستند و هم ليست خواهند داد.» به دنبال اين موضوعات روزنامه «رسالت» گفت‌وگويي با چند فعال سياسي داشته که در ادامه مي‌خوانيد.
* دروغ، يکي از شيوه‌هاي اصلاحات براي پيروزي در انتخابات است
يک کارشناس و تحليلگر مسائل سياسي معتقد است: «شيوه‌هايي که اصلاحات در اکثر دوره‌هاي انتخابات چه رياست جمهوري، چه مجلس شوراي اسلامي حتي شوراي شهر استفاده مي‌کنند، نوعي روش خودکامه، هنجارشکنانه و طلبکارانه است.» سيد هادي سيدافقهي در ادامه به «رسالت» گفت: «اين جريان سياسي هرزماني که مديريت اجرايي يا مديريت قانون‌گذاري کشور را در دست دارد متأسفانه از شيوه‌هاي خودکامگي استفاده مي‌کند و اين موضوع براي مردم اصلا قابل‌قبول نيست. با توجه به اين‌که زمان؛ نشانگر عملکرد، ناتواني و ناکارآمدي اين جريان سياسي است ديگر قادر به اقناع مردم نخواهند بود، چراکه آن‌ها با توجه به لطمات و ضرباتي که به منافع و امنيت جمهوري اسلامي وارد کردند بعيد است در اين بازي برنده شوند.»وي افزود: «مقام معظم رهبري اخيرا در بياناتشان به بحث ناکارآمدي مجلس و رياست جمهوري اشاره و شگردهاي برخي افراد حاشيه‌سازي را نيز زير سؤال بردند و فرمودند، به حاشيه‌سازي نپردازيد و اجازه دهيد مردم انتخاب کنند. ايشان براي مردم توضيح دادند که براي انتخاب درست به دنبال شاخص‌ها بروند و تأکيد کردند که مردم، فريب حاشيه‌سازي‌ها را نخواهند خورد.»
* حيات اصلاحات با شايعه‌پراکني همراه است
همچنين سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري معتقد است: «باتوجه به سابقه‌اي که از اصلاحات در ذهن ملت ايران وجود دارد جريان سياسي اصلاحات از کوچک‌ترين فرصت‌ها براي مظلوم‌نمايي استفاده مي‌کند.»کمال سجادي در ادامه با تأکيد بر اين‌که دو هزار نفر مجددا براي شرکت در انتخابات پيش رو تأييد صلاحيت شدند به «رسالت» گفت: «اصلاح‌طلبان با گرفتن چهره‌اي مظلوم به دنبال جلب نظر مردم هستند. در مورد خبري هم که مبني بر عدم ليست‌دهي آن‌ها در انتخابات دست به دست شده بايد گفت، به دنبال شبهه افکني هستند تا اعلام کند جريان سياسي اصلاحات هيچ ليستي در اين انتخابات ارائه نمي دهد.»اين فعال سياسي با اشاره به اين‌که حيات اصلاحات با شايعه‌پراکني همراه است، افزود: «آن‌ها تنها به دنبال جلب نظر مردم هستند. اين جريان سياسي با توجه به اين‌که دائما به دنبال کسب قدرت است هيچ زماني با اراده خود از ساختار کنار نخواهد رفت. اگر کمي به مطالب تحليلي رسانه‌هاي وابسته به اين جريان سياسي توجه کنيد، متوجه موضوعاتي مي‌شويد که تنها به دنبال جلب نظر مردم در انتخابات هستند.» 
وي در پايان تأکيد کرد: «رسانه‌هاي حامي انقلاب اسلامي براي آگاه‌سازي مردم نسبت به ترفندهاي اصلاحات بايد به ميدان بيايند.»

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.