درباره آربیتراژ و بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری برای کسب سود بیشتر چه می‌دانید؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 54150
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲ |

درباره آربیتراژ و بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری برای کسب سود بیشتر چه می‌دانید؟

روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در بازارهای مختلف وجود دارد. هر روش نیز دارای مزایا و معایب مختص به خود است. هر شخص می‌تواند بسته به مقدار سرمایه و سبک سرمایه گذاری خود، شیوه متفاوتی از آن را در پیش بگیرد.
درباره آربیتراژ و بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری برای کسب سود بیشتر چه می‌دانید؟

روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در بازارهای مختلف وجود دارد. هر روش نیز دارای مزایا و معایب مختص به خود است. هر شخص می‌تواند بسته به مقدار سرمایه و سبک سرمایه گذاری خود، شیوه متفاوتی از آن را در پیش بگیرد. بازار طلا یک بازار قدیمی و امن برای سرمایه گذاری است. در ادامه می‌خواهیم بدانیم که کدام نوع سرمایه گذاری در طلا می‌تواند برای ما بهتر باشد. همچنین به بررسی مفهوم معاملات آربیتراژ خواهیم پرداخت. اگر بتوان از آربیتراژ در معاملات طلا بهره برد، این مفهوم می‌تواند به معنای سودهای مستمر باشد. پس اگر شما نیز مایلید بدانید که بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری کدام است و آربیتراژ چیست و چطور می‌توان از آن استفاده کرد، با ما همراه شوید.

سرمایه گذاری در طلا چیست؟

طلا یک فلز گران‌بها است. گرانی طلا را می‌توان به ساختار محکم آن نسبت داد. این فلز در برخورد با هوا و دیگر واکنش‌های طبیعی، رنگ، ساختار و ظاهر خود را از دست نمی‌دهد. به همین خاطر این فلز از دیرباز مورد توجه افراد و حتی حکومت‌ها قرار گرفته است. در حال حاضر نیز سرمایه گذاری در طلا را می‌توان یکی از امن‌ترین نوع سرمایه گذاری در نظر گرفت. چراکه نوسانات داخلی بر قیمت آن تأثیر چندانی ندارد؛ در واقع قیمت طلا تحت تأثیر بازار جهانی تغییر می‌کند. سرمایه گذاری در طلا صورت‌های مختلفی دارد. اما یک سرمایه گذاری نسبتاً گران محسوب می‌شود. شما با حداقل سرمایه می‌توانید به بازارهایی چون بورس و کریپتو ورود کنید،‌ اما برای خرید حداقل طلا، به چند میلیون سرمایه اولیه نیاز خواهید داشت. بنابراین اگر آمادگی سرمایه گذاری در طلا را دارید و سرمایه کافی را به آن اختصاص داده‌اید، در ادامه بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری

شاید شما هم در پی بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری خود باشید. اما بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری به شرایط سرمایه گذاری شما بستگی دارد. پس در این قسمت توضیح مختصری در مورد هر روش سرمایه گذاری طلا را ارائه می‌کنیم. شما می‌توانید در این بین، بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری خود را بیابید:

  • سرمایه گذاری روی خرید سکه

سکه طلا دارای انواعی مختلفی هستند که هریک می‌توانند با هم اختلافات جزئي داشته باشند. سکه هیچ اجرت یا کارمزد ساختی ندارد. اگر به دنبال این هستید تا با خرید طلا، سرمایه خود را انباشت کنید، خرید سکه گزینه ایده‌آلی خواهد بود. شما هر زمان که بخواهید، می‌توانید سکه‌های خود را به قیمت روز بفروشید. اگر قیمت فروش شما از قیمت خریدتان بالاتر باشد، سود خوبی نصیب شما خواهد شد.

  • سرمایه گذاری روی طلای دست دوم

طلای دست دوم به طلاهایی گفته می‌شود که قبلاً استفاده شده‌اند و سپس مورد تعویض با طلاهای نو قرار گرفته‌اند. طلای دست دوم به دلیل اینکه قبلاً استفاده شده، اجرت ساخت به آن تعلق نمی‌گیرد. اگر شما به جلوه زینتی طلا اهمیت می‌دهید و می‌خواهید از طلای خود استفاده کنید اما نرخ و اجرت آن برای‌تان مهم است، خرید طلای دست دوم از یک فرد یا مرکز مطمئن می‌تواند برای شما بهتر باشد. البته باید به این نکته دقت داشته باشید که خرید طلاهای دست دوم از مکان‌های غیرمعتبر می‌تواند با خطر تقلب یا کم عیاری همراه باشد!!

  • سرمایه گذاری روی طلای کم اجرت

اگر خرید طلای دست دوم شما را می‌ترساند و نمی‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید؛ اما همچنان به جلوه زینتی طلا علاقه دارید، بهتر است روی طلاهای کم اجرت سرمایه گذاری کنید. برخی از طلاها مانند دستبند، گوشواره و… اجرت ساخت نسبتاً بالایی دارند. اما در این بین، النگوی طلا از کمترین اجرت ساخت بهره‌مند است. برخی از آویزهای گردنی طلا نیز اجرت کمی دارند. شما می‌توانید به‌جای طلای دست روم، روی خرید این نوع طلا حساب کنید. در این صورت، هم از زیبایی آن‌ها بهره خواهید گرفت و هم در هنگام فروش می‌توانید آن را بهتر نقد کنید. اگر قیمت فروش از قیمت خرید شما بالاتر باشد، سود خوبی هم نصیب‌تان خواهد شد.

  • سرمایه گذاری روی طلای نو

سرمایه گذاری روی طلای نو برای افرادی مناسب است که به استفاده از طلا علاقه دارند. این افراد به اجرت طلا توجهی ندارند، بلکه صرفاً می‌خواهند طلای زیبایی را طبق سلیقه خود انتخاب کنند. طلای نو همیشه با اجرت همراه است. یعنی اگر طلای نو را همین امروز از طلافروشی خریداری کنید و در همان لحظه دوباره بخواهید بفروشید، چون در هنگام فروش، اجرت آن لحاظ نمی‌شود، شما در دم ضرر خواهید کرد. اما نگهداری طلای نو برای بلندمدت می‌تواند سودمند باشد. افرادی که سرمایه گذاری روی طلای نو را انتخاب می‌کنند، صرفاً می‌خواهند از این طریق سرمایه خود را حفظ کنند. در واقع طلا یک فلز گران‌بها است که ضمن استفاده می‌تواند یک سرمایه برای شما تلقی شود!

  • سرمایه گذاری روی طلای آب شده

طلای آب شده، همان طلاهای دست دومی هستند که خریداری شده و سپس در کوره‌های مخصوص آب می‌شوند. این طلاها هیچ شکل خاصی ندارند. افراد می‌توانند با خرید تکه‌هایی از طلای آب شده، یک سرمایه گذاری کم ریسک و بدون اجرت داشته باشند. اما این نوع سرمایه گذاری صرفاً در کشور ما اعتبار دارد. شما نمی‌توانید طلای آب شده را در دیگر نقاط جهان به فروش برسانید؛ چراکه طلای آب شده نمی‌تواند استانداردهای جهانی طلا را کسب کند. به‌هرحال این نوع سرمایه گذاری با هر نوسان طلا می‌تواند سود خوبی برای سرمایه گذاران در پی داشته باشد. اما باید به عیار طلای آب شده‌ی خود دقت داشته باشید؛ چراکه امکان تقلب در این نوع سرمایه گذاری نیز وجود دارد. شما باید در هنگام خرید طلای آب شده از یک فرد کاربلد بخواهید که طلای آب شده را قیچی بزند و از کامل بودن عیار آن اطمینان حاصل نماید!

  • سرمایه گذاری روی صندوق‌های طلا

صندوق‌های سرمایه گذری طلا، جدیدترین شیوه سرمایه گذاری در طلا است. در این روش، شما به‌صورت مستقیم به طلا دسترسی ندارید؛ بلکه از طریق پنل بورس خود برای خرید سهام صندوق‌های طلا اقدام می‌نمایید. این مورد یک روش غیرمستقیم برای سرمایه گذاری در طلا است. تفاوت این روش با روش‌های قبلی این است که شما با حداقل مقدار سرمایه (زیر یک میلیون تومان) می‌توانید به آن ورود کنید. اما لازمه‌ی کسب سود از این نوع سرمایه گذاری، آشنایی با شیوه‌های تحلیلی در بازارهای مالی است.

احتمالاً تا به اینجا متوجه شده‌اید که بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری شما کدام است. البته ممکن است بین انتخاب چند روش دچار تردید شده باشید. هر روشی که از نظر شما جذاب‌تر است، در مورد آن تحقیقات بیشتری انجام دهید. سعی کنید تا با اطلاعات کافی وارد این نوع سرمایه گذاری شوید. اگر بتوانید در سرمایه گذاری روی هر نوع طلا تبحر کسب کنید، سودهای بالایی برای شما رقم خواهد خورد. مقدار کسب سود از این بازار به تجربه شما بستگی خواهد داشت.

آربیتراژ چیست؟

آربیتراژ «Arbitrage» به یک استراتژی خرید و فروش اشاره دارد که در آن می‌توان از اختلاف قیمت بازارهای مختلف سود بدست آورد. آربیتراژ می‌تواند در هر نوع بازاری وجود داشته باشد. حتی در بازارهای ارز دیجیتال هم می‌توان از این روش استفاده کرد. به طوری که از اختلاف نرخ رمزارزها در صرافی‌های مختلف سود بدست می‌آید. اما در بازارهای آنلاین، نرخ سود آربیتراژ بسیار کمتر از بازارهای آفلاین است. چراکه در بازارهای آنلاین، قیمت‌ها به‌صورت لحظه‌ای به‌روز می‌شوند. بنابراین گاهاً قیمت یک دارایی خاص در تمام بازارها یکسان است و نمی‌توان از اختلاف قیمت‌های آن‌ها سودی بدست آورد. حالا که می‌دانید آربیتراژ چیست، باید به این موضوع دقت کنید که آربیتراژ می‌تواند در بازار طلا نیز وجود داشته باشد.

آربیتراژ در بازار طلا

 معاملات آربیتراژ در بازار طلا به نسبت سایر بازارها با تراکم و جدیت بیشتری دنبال می‌شود. چراکه نرخ طلا در بسیاری از بازارها با هم تفاوت دارد. مدت‌هاست که بسیاری از معامله‌گران حوزه طلا، طلاهای خود را از کشور هنگ‌کنگ خریداری کرده و در سایر کشورها به فروش می‌رسانند. نرخ طلا در کشور هنگ‌کنگ کمتر از تمام کشورهای ارائه کننده طلا است. اما با توجه به محدودیت‌هایی که در واردات طلا به کشور وجود دارد، این روش به سرمایه هنگفت و مجوز نیاز دارد. اما شما می‌توانید در ابعاد کوچک‌تر از اختلاف قیمت در بازارهای داخلی طلا نیز از این روش بهره بگیرید.

آموزش سرمایه گذاری طلا در «دلفین وست»

راهکارهای بیان شده برای سرمایه گذاری در طلا به دانش و تجربه نیاز دارد. ممکن است که شما بدون دانش خاصی، صرفاً با خرید طلا بتوانید از این بازار سود بگیرید؛ اما اگر سرمایه گذاری شما با دانش و تجربه همراه باشد، سود شما چند برابر خواهد بود. پس اگر به سرمایه گذاری در طلا علاقه دارید، پیشنهاد ما به شما این است که به‌صورت اصولی وارد این حرفه شوید. وب سایت آموزشی «دلفین وست» می‌تواند بهترین منبع فارسی برای این آموزش باشد.

سرمایه گذاری در طلا یک روش امن و کم ریسک

سرمایه گذاری در طلا یک سرمایه گذاری امن به نسبت دیگر روش‌های سرمایه گذاری است. پس حتماً بخشی از سرمایه خود را به خرید طلا اختصاص دهید تا از نوسانات پی‌در‌پی دیگر دارایی‌های مالی در امان بمانید. انواع روش‌های سرمایه گذاری در طلا را عنوان کردیم. همچنین به شما گفتیم که آربیتراژ چیست. حالا انتخاب با شماست که بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری خود را قطعی کنید. اگر هنوز تردید دارید، آموزش‌های دلفین وست می‌تواند برای شما کمک کننده باشد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.