درآمدهای حاصل از فروش نفت محقق نمی شود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 36021
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 04 دی 1399 - 7:48 |
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس:

درآمدهای حاصل از فروش نفت محقق نمی شود

نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت اصلاح لایحه بودجه 1400 در مجلس به «رسالت» می‌گوید: روند اصلاح لایحه بودجه مسیر خود را طی می‌کند و با توجه به نظرات و ابهاماتی که در مورد این مسئله وجود دارد، تعداد قابل‌توجهی از نمایندگان نظرشان بر رد لایحه است.
درآمدهای حاصل از فروش نفت محقق نمی شود

گروه سیاسی
نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس به «رسالت» می‌گوید: روند اصلاح لایحه بودجه مسیر خود را طی می‌کند و با توجه به نظرات و ابهاماتی که در مورد این مسئله وجود دارد، تعداد قابل‌توجهی از نمایندگان نظرشان بر رد لایحه است. ازآنجاکه ادله فراوانی برای رد لایحه بودجه وجود دارد که به بخشی از آن‌ها اشاره می‌کنم.وی ادامه داد: نخست کسری شدید فراز عملیاتی است. به این معنا که میزان کسری فراز عملیاتی بسیار بالاست و مشکلات زیادی را در اقتصاد ایجاد می‌کند.
  ۱۵۰ هزارمیلیاردتومان کسری بودجه فقط در ارتباط با فروش نفت
پژمانفر افزود: مسئله دوم میزان فروش نفت و درآمدهایی است که از محل فروش نفت پیش‌بینی‌شده است. این درآمد با سهم ۲۰ درصدی که برای صندوق توسعه در نظر می‌گیریم ۱۹۹ هزار میلیارد تومان است که معادل صادرات روزانه ۲٫۳ میلیون بشکه نفت است. این عدد اصلا قابل تحقق نیست  یعنی ۱۵۰ هزارمیلیاردتومان کسری بودجه فقط در ارتباط با فروش نفت وجود دارد. 
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس موضوع بعدی را فشار بی‌حد اوراق بدهی دانست که در این لایحه اوراق بدهی زیادی در نظر گرفته‌شده است.
او اشاره می‌کند: موضوع بعدی عدم تحقق فروش سهام شرکت‌هاست که طبق عملکرد گذشته و شرایط کشور این پیش‌بینی دولت را قابل تحقق نمی‌دانیم. تمام این‌ها مسائلی است که نیاز به اصلاح مفصل دارد و باید به آن‌ها بپردازیم. همچنین عدم تحقق برداشت از منابع صندوق نیز یکی از مسائل موجود در بودجه است. 
  لایحه بودجه ۱۴۰۰ باید رد شود
پژمانفر تأکید کرد: ما در کمیسیون اصل ۹۰ بررسی‌های خود را انجام داده‌ایم و نظرمان این است که لایحه بودجه ۱۴۰۰ در واقعیت عملیاتی نیست و باید رد شود.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در انتها ضمن اشاره به موضوعاتی که در دستور کار این کمیسیون است، گفت: ما در کمیسیون موضوعات و بحث‌های مختلفی داریم که در ۵ کمیته کمیسیون در حال بررسی هستند. ازجمله مسائل مهم کمیسیون اصل ۹۰، موضوعات اقتصادی مانند موضوع ارز، بورس، فولاد، نهاده‌های دامی و… هستند که ما به‌عنوان دستگاه نظارتی در حال پیگیری هستیم و مرتباً پرونده‌ها به‌روز می‌شوند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای درآمدهای حاصل از فروش نفت محقق نمی شود بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.