خرید تایمر آبیاری برای سفر ! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 84632
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱ |

خرید تایمر آبیاری برای سفر !

یکی از دغدغه‌های اصلی مردم در زمان مسافرت نگرانی برای آبیاری گیاهان و گلدان‌های موجود در منزل است. در گذشته مردم قبل از مسافرت کلید منزل خود را به یکی از اقوام، دوستان یا همسایه‌ها می‌دادند تا در نبود آن‌ها هر چند روز یکبار به گل‌ها و گیاهان آب بدهند‌؛ اما امروزه با ورود دستگاهی به نام تایمر آبیاری به بازار دیگر کسی دغدغه بی آب ماندن گل‌ها و گیاهان موجود در باغچه خود را در زمان مسافرت ندارد.
خرید تایمر آبیاری برای سفر !

یکی از دغدغه‌های اصلی مردم در زمان مسافرت نگرانی برای آبیاری گیاهان و گلدان‌های موجود در منزل است. در گذشته مردم قبل از مسافرت کلید منزل خود را به یکی از اقوام، دوستان یا همسایه‌ها می‌دادند تا در نبود آن‌ها هر چند روز یکبار به گل‌ها و گیاهان آب بدهند‌؛ اما امروزه با ورود دستگاهی به نام تایمر آبیاری به بازار دیگر کسی دغدغه بی آب ماندن گل‌ها و گیاهان موجود در باغچه خود را در زمان مسافرت ندارد. با تنظیم این دستگاه گل‌ها و گیاهان هر چند روز یک بار به مدت چند دقیقه آبیاری می‌شوند و دیگر کسی در زمان سفر نگران خشک شدن گل‌ها و گیاهان خود در اثر بی‌آبی نیست. در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی‌ها، طرز استفاده، مزایا و نحوه خرید تایمر آبیاری صحبت کنیم.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\خرید تایمر آبیاری برای سفر !_files\images_1680717888_642db8405ef2b.jpg

تایمر آبیاری از چه اجزایی تشکیل شده است و چگونه تنظیم می‌شود؟

تایمر آبیاری دستگاهی است که عملیات آبرسانی به گل‌ها و گیاهان را به صورت کاملا اتوماتیک، دقیق و برنامه‌ریزی شده انجام می‌دهد. در واقع این دستگاه به عنوان دستیار در غیاب افراد موظف است که در ساعات مشخصی از روز به صورت منظم به آبیاری گلدان‌ها یا باغچه‌ها بپردازد. استفاده از این دستگاه باعث کاهش مصرف انرژی، کاهش مصرف آب، رشد بهتر و شاداب‌تر شدن گل‌ها و گیاهان می‌شود. اجزای تشکیل‌دهنده تایمر عبارت‌اند از: بخش الکترونیکی دستگاه، محل تعبیه باتری، شیر سولنوئیدی، بدنه دستگاه و دکمه‌های تنظیمات دستگاه. تنظیم این دستگاه کار بسیار راحتی است و به مهارت خاصی نیاز ندارد. بعد از قرار دادن باتری در محل خود، با کمک دکمه‌های تعبیه شده در بدنه تایمر می‌توان ساعت آبیاری و دفعات آن را تنظیم کرد. بعد از ثبت تنظیمات روی تایمر در زمان تعیین شده شیر سولنوئیدی توسط قسمت الکترونیکی باز و بعد از اتمام آبیاری دوباره بسته می‌شود.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\خرید تایمر آبیاری برای سفر !_files\images_1680717827_642db80333798.jpg

استفاده از تایمر آبیاری چه مزایایی دارد؟

خرید تایمر آبیاری مزایای مختلفی به همراه دارد که در ادامه به معرفی این مزایا خواهیم پرداخت.

آبیاری منظم و دقیق گل‌ها و گیاهان هنگام مسافرت و عدم حضور در منزل

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید تایمر آبیاری این است که در هنگام مسافرت و عدم حضور در منزل به صورت اتوماتیک در زمان تعیین شده گل‌ها و گیاهان را آبیاری می‌کند. دیگر نیاز نیست که قبل از سفر نگران خشک شدن گل‌های موجود در گلدان‌ها و باغچه‌های خود باشید یا از کسی بخواهید که در نبود شما آن‌ها را آبیاری کند. گل‌ها و گیاهان آپارتمانی از حساسیت زیادی برخوردار هستند و عدم توجه به آبیاری منظم و دقیق موجب خشک شدن آن‌ها می‌شود.

افزایش میزان اکسیژن‌رسانی به ریشه‌ گل و گیاه

یکی دیگر از مزایای استفاده از دستگاه تایمر افزایش میزان اکسیژن‌رسانی به ریشه گل و گیاه است.‌ عدم توجه به آبیاری دقیق و منظم گیاهان و آبدهی بیش از حد به آن‌ها سبب می‌شود که منافذ موجود در خاک به طور کامل بسته شوند. بسته شدن منافذ خاک میزان اکسیژن‌رسانی به ریشه گیاهان را کاهش می‌دهد. کاهش اکسیژن‌رسانی رفته رفته باعث از دست رفتن طراوت و شادابی گیاهان می‌شود. استفاده از تایمر با تنظیم آبیاری از بسته شدن منافذ خاک جلوگیری می‌کند و رشد گیاهان را بهبود می‌بخشد. این دستگاه از ایجاد تنش‌های آبی در گیاهان جلوگیری می‌کند.

کمک به کاهش مصرف آب و انرژی

با استفاده از دستگاه تایمر آبیاری، تعیین زمان و مقدار آب برای گل‌ها و گیاهان حتی یک قطره آب هم هدر نمی‌رود. در واقع تا زمانی که خاک به میزان کافی رطوبت دارد، آبیاری صورت نخواهد گرفت. کاهش مصرف آب و صرفه‌جویی در هزینه‌ها یکی دیگر از مزایای استفاده از این دستگاه به شمار می‌رود. همانطور که در بخش‌های قبلی مقاله هم اشاره کردیم، منبع تامین انرژی مورد نیاز تایمر باتری دستگاه است. در مناطقی که به برق دسترسی وجود ندارد، به راحتی می‌توان از این دستگاه استفاده کرد. البته تا قبل از اتمام کامل شارژ باتری باید برای تعویض باتری اقدام شود.

بهینه‌سازی سیستم آبیاری با حذف کامل خطای انسانی

برخی از افراد تصور می‌کنند که در آبیاری گل‌ها و گیاهان خود عملکرد بدون خطا، دقیق و منظمی دارند؛ این تفکر کاملا اشتباه است. در آبیاری توسط هر فردی احتمال خطا وجود دارد. تنها با استفاده از تایمر آبیاری می‌توانیم خطای انسانی را به صفر برسانیم و سیستم آبیاری را بهینه‌سازی کنیم. به عنوان مثال بعضی از افراد هنگام آبیاری باغچه‌ها فراموش می‌کنند که شیر آب را ببیند و آب گاهی چند ساعت هدر می‌رود. با وجود تایمر دیگر خبری از این اتفاق‌ها نیست؛ زیرا این دستگاه به صورت اتوماتیک جریان آب را قطع می‌کند.

در زمان استفاده از تایمر آبیاری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در صورت ضعیف شدن باتری تایمر بلافاصله باید برای تعویض آن اقدام کنید. در فصل زمستان نمی‌توان از این دستگاه استفاده کرد؛ زیرا آب در پشت آن راکد می‌ماند و یخ می‌زند. یخ زدن آب به قطعات داخلی تایمر آبیاری آسیب خواهد زد‌. دمای آب ورودی به داخل تایمر نباید از صفر درجه کمتر و از چهل درجه بیشتر باشد. از خیس شدن تایمر جلوگیری کنید؛ زیرا امکان آسیب دیدن مدارهای داخلی آن وجود دارد. شیر آب متصل شده به تایمر همواره باید باز باشد. فشار آب داخل تایمر را به خوبی تنظیم کنید تا آب کافی به گل‌ها و گیاهان برسد. در تنظیم ساعت آبیاری دقت کنید. گزینهAM نشان‌دهنده ساعات قبل از ظهر و گزینه PM نشان‌دهنده ساعات بعد از ظهر است.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\خرید تایمر آبیاری برای سفر !_files\images_1680717784_642db7d878094.jpg

آبپاش هانتر چیست و چه کاربردی دارد؟

آبپاش هانتر یک نوع آبپاش آبیاری پرطرفدار است که در باغچه‌ منازل، پروژه‌های صنعتی، پارک‌ها، باغ‌ها و چمن‌زارها کاربرد دارد و توسط برند معروف آبپاش هانتر تولید می‌شود. اجزای تشکیل‌دهنده آبپاش شامل لوله‌ها، بدنه ظریف و باریک، اسپری و نازل برای پاشیدن آب، رایزر مخفی شونده و فیلترهاست. این نوع آبپاش دارای قابلیت مخفی‌شوندگی است و می‌توان جهت کمان پاشش آب را در آن تنظیم کرد. از مهم‌ترین مزایای این نوع آبپاش می‌توان به مواردی مانند امکان دیده نشدن و مخفی شدن آبپاش، قابلیت کنترل و تنظیم جهش پاشش آب، کمک به صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش هزینه‌های آبیاری و … اشاره کرد.

جمع‌بندی

در این مقاله راجع به لزوم استفاده از تایمر آبیاری در هنگام مسافرت، نحوه عملکرد و مزایای استفاده از این دستگاه توضیح دادیم‌. برای خرید آنلاین تایمر آبیاری و آبپاش Hunter بهتر است به یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مراجعه کنید. فروشگاه‌های اینترنتی معتبر باکیفیت‌ترین انواع این محصولات را با قیمتی مناسب و مقرون‌به‌صرفه به همراه تضمین کیفیت کالا در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

 

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.