خرید بیمه عمر از کدام شرکت بیمه توصیه می شود؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 59722
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲ |

خرید بیمه عمر از کدام شرکت بیمه توصیه می شود؟

بیمه عمر یکی از بیمه های بسیار مفید برای اشخاص است که توصیه می شود حتما نسبت به خرید آن اقدام نمایید. از موارد مهمی که می تواند در سرمایه گذاری شما در بیمه عمر بسیار مهم باشد، شرکت بیمه گر است، به همین خاطر باید قبل از خرید بیمه عمر تمامی شرکت های بیمه ای را به طور دقیق بررسی نمایید تا بتوانید بهترین بیمه عمر را خریداری نمایید. در صورتی که نمی دانید بیمه عمر خود را باید از کدام شرکت تهیه کنید، حتما تا انتها این مقاله همراه ما باشید.
خرید بیمه عمر از کدام شرکت بیمه توصیه می شود؟

خرید بیمه عمر

بیمه عمر و سرمایه گذاری همان بیمه زندگی است که هر ساله توجه افراد زیادی از سراسر جهان را به خود جلب می کند، لذا خرید این بیمه می تواند در بسیاری از مواقع برای شما کاربردی باشد. در صورتی که تمایل به خرید بیمه عمر دارید باید شرکت های بیمه را بررسی کنید تا بتوانید بهترین بیمه را برای خود و خانواده خودتان تهیه کنید. در ادامه این گزارش از موارد مهمی که در خرید بیمه عمر باید به آن توجه داشته باشید عنوان شده است.

بررسی میانگین سود شرکت های بیمه گر

اگر می خواهید علاوه بر بهره مندی از پوشش های بیمه ای سرمایه گذاری مفیدی را تجربه کنید، باید به سود شرکت بیمه گر دقت فراوانی داشته باشید. شرکت های بیمه دارای دو نوع سود تضمینی و سود مشارکت می باشند.

سود تضمینی مقداری ثابت است که در انتها هر سال به سرمایه های شما واریز می شود، اما سود مشارکت هر ساله متفاوت است و با توجه به عملکرد شرکت بیمه گر در همان سال اعلام می شود. سود مشارکت تعیین کننده سرمایه گذاری شما در طولانی مدت است و به همین خاطر توصیه می شود به سمت شرکت هایی بروید که سود مشارکت در منافع بالاتری داشته باشند.

شرکت های بیمه سامان، بیمه ما، بیمه پارسیان و بیمه خاورمیانه دارای سود مشارکت در منافع بالاتری نسبت با سایر شرکت ها می باشند و به همین خاطر گزینه مناسب تری برای خرید بیمه عمر هستند.

میانگین سود شرکت های بیمه

پوشش های بیمه ای

بیمه عمر در واقع یک نوع بیمه برای اشخاص است که در ازای پرداخت حق بیمه مشخص، پوشش های بیمه ای متعددی با سقف های متغیر را به شما ارائه می دهد، پس باید به بخش بیمه ای بیمه های زندگی توجه داشته باشید.

از نظر پوشش های بیمه ای شرکت هایی برای خرید بیمه عمر پیشنهاد می شوند که تمامی پوشش های بیمه ای را به بیمه گذاران خود با سقف های بالا ارائه دهند. با بررسی های انجام شده، این نتیجه حاصل شد که شرکت های بیمه ما، بیمه سامان، بیمه پاسارگاد از شرکت هایی هستند که پوشش های بیمه ای قابل قبولی را به بیمه گذاران خود ارائه می کنند.

پوشش هایی که باید شرکت بیمه مورد نظر حتما به شما ارائه دهد:

  1. سرمایه فوت عادی
  2. سرمایه فوت ناشی از حادثه
  3. غرامت نقص عضو و از کارافتادگی ناشی از حادثه
  4. معافیت از پرداخت حق بیمه به علت از کارافتادگی ناشی از حادثه
  5. دریافت مستمری ناشی از از کارافتادگی
  6. امراض خاص
  7. پوشش هزینه های پزشکی

این هفت مورد تمامی پوشش های بیمه عمر و سرمایه گذاری می باشد که باید شرکت بیمه گر حتما تمامی این پوشش ها را به شما ارائه دهد. البته سقف این پوشش های متغیر است و با توجه به حق بیمه پرداختی شما تعیین خواهد شد.

پوشش های بیمه عمر و سرمایه گذاری

توانگری مالی

توانگری مالی یکی از موارد بسیار مهم در خرید بیمه عمر می باشد که باید به آن توجه داشته باشید. توانگری مالی هر ساله توسط بیمه مرکزی در پنج سطح اعلام می شود که سطح یک بهترین و سطح پنج ضعیف ترین توانگری می باشد.

توانگری مالی به معنی توانایی یک شرکت بیمه در پرداخت خسارت های وارد شده به بیمه گذاران می باشد. بنابراین توانگری مالی شرکت های بیمه هرچه بالاتر باشد، آن شرکت توانایی بیشتری در پرداخت خسارت های وارد شده به بیمه گذاران خود دارد. برای مشاهده توانگری مالی می توانید به وب سایت رسمی بیمه مرکزی مراجعه کنید.

تعداد بیمه گذاران

تعداد بیمه گذاران از دیگر مواردی است که می توانید برای خرید بیمه عمر به آن دقت داشته باشید. طبق آمار و ارقام، شرکت های بیمه پاسارگاد و بیمه ایران دو شرکت بیمه گری هستند که بیشترین تعداد بیمه عمر صادر شده را دارند، اما واقعا این موضوع به معنی برتری این شرکت ها نسبت به سایر بیمه گران می باشد؟ خیر، این طور نیست، نباید به این موضوع خیلی دقت کنید، زیرا دیده شده شرکت هایی با بیمه گذاران به مراتب کمتر، دارای خدمات بسیار بهتری می باشند.

حق بیمه بالاتر

روشن است هر چه شما حق بیمه بالاتری در بیمه عمر خود پرداخت کنید، سرمایه گذاری پر سود تری را تجربه خواهید کرد، پس باید بررسی کنید تا شرکت های بیمه امکان پرداخت حق بیمه تا چه سقفی را به شما می دهند. اگر می توانید حق بیمه های بالا را پرداخت کنید، بیمه عمر خود را از شرکت هایی تهیه کنید که سقف بالاتری در حق بیمه دارند.

از کدام شرکت بیمه عمر بخریم؟

با این موارد گفته شده و بررسی هایی که توسط ما انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که شرکت بیمه ما به علت داشتن توانگری بالا، سقف پوشش های بالاتر نسبت به سایر شرکت ها، میانگین سود مشارکت قابل قبول یکی از بهترین شرکت های بیمه گر برای خرید بیمه عمر می باشد، بنابراین اگر قصد خرید بیمه عمر از شرکت بیمه ما را دارید، به آدرس زیر مراجعه فرمایید.

https://bimeh-ma.com/life-insurance/

 

توصیه های مهم در بیمه های زندگی

قبل تر نکات مهمی برای انتخاب شرکت بیمه گر بیان شد، اما در صورتی که شما بیمه عمر را خریداری کرده باشید، می توانید با رعایت این موارد که در ادامه گفته خواهد شد، بیمه نامه بهتری داشته باشید.

پرداخت حق بیمه های بالاتر

اگر می خواهید حداکثر استفاده را از پوشش های بیمه ای و اندوخته سازی را ببرید، باید حق بیمه بالایی را پرداخت نمایید. به طور کلی اگر قصد پرداخت حق بیمه کمتر از ۵ میلیون در سال را دارید، خرید بیمه عمر برای شما اصلا پیشنهاد نمی شود.
زیرا در این حق بیمه ها سقف پوشش های بیمه ای ارائه شده به شما بسیار پایین خواهد بود، از طرفی در آینده سرمایه های قابل توجهی را نمی توانید از بیمه زندگی خود برداشت کنید.

افزایش حق بیمه سالیانه

شما امکان افزایش حق بیمه سالیانه خود را در بیمه عمر دارید، لذا حتما هر ساله مقدار حق بیمه پرداختی خود را افزایش دهید تا در انتها قرار داد ارزش سرمایه شما از بین نرود. به طور مثال تصور کنید شما امسال حق بیمه ۳۰ میلیون تومان در سال را پرداخت می کنید و ۲۰ سال دیگر همچنان حق بیمه پرداختی شما ۳۰ میلیون تومان می باشد، روشن است در این صورت به هیچ عنوان بیمه عمر شما کاربردی نخواد بود.

در شرکت های بیمه گر شما این امکان را دارید که هر ساله ۵ الی ۲۰ درصد حق بیمه پرداختی خود را افزایش دهید. این مورد تنها به خاطر هماهنگی با تورم و کاهش ریسک بی ارزش شدن سرمایه در نظر گرفته شده است.

افزایش حق بیمه سالیانه

عدم دریافت بیش از اندازه وام

در بیمه های زندگی معمولا شما از سال دوم قرار داد به بعد می توانید از سبد اندوخته خود بدون نیاز به چک و سفته وام دریافت کنید. اما دریافت وام بیش از اندازه و به مراتب زیاد باعث بی ارزش شدن سرمایه های شما خواهد شد. دقت کنید این موضوع به این معنی نیست که شما اصلا از بیمه نامه خود وام دریافت نکنید، دریافت وام ۲ الی ۳ بار در صورتی که زود تسویه شود، ضرر و زیانی به اندوخته شما نخواهد رساند.

عدم فسخ قرارداد در مدت زمان کوتاه

بیمه عمر یک بیمه طولانی مدت است و هرچه مدت زمان آن طولانی تر باشد، سبد اندوخته شما رشد بیشتری خواهد داشت، لذا در سال های اولیه به هیچ عنوان نسبت به فسخ قرارداد و دریافت سرمایه های خود اقدام نکنید.

همیشه بیمه عمر خود را ۳۰ ساله خریداری کنید، زیرا شما می توانید زود تر از موعد نسبت به فسخ بیمه نامه اقدام نمایید اما اگر تمایل به ادامه بیمه عمر داشته باشید، امکان افزایش مدت بیمه نامه نیست.

انتخاب تمامی پوشش ها

برخی از افراد به خاطر آنکه بتوانند سرمایه گذاری بهتری داشته باشند، پوشش های بیمه عمر خود را غیر فعال می کنند در حالی که این کار بسیار اشتباه است، زیرا بیمه عمر در واقع یک نوع بیمه برای اشخاص است و نباید از ماهیت بیمه ای آن فاصله گرفت و آنرا فراموش کرد. پس حتما تمامی پوشش های بیمه ای را انتخاب کنید تا بتوانید در زمان وقوع حادثه، از بیمه زندگی خود خسارت دریافت نمایید.

پرداخت به موقع حق بیمه

دقت کنید تا همیشه به موقع حق بیمه های خود را پرداخت نمایید. زیرا در صورتی که هیمشه دیر تر موعد نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام نمایید، قطعا این کار در سرمایه گذاری شما تاثیرات منفی خواهد داشت.

 

کلام پایانی

بیمه عمر و سرمایه گذاری از بهترین بیمه ها برای بهره مندی از پوشش های بیمه ای در کنار سرمایه گذاری می باشد بنابراین باید در خرید آن دقت بالایی داشته باشید، در این مقاله به طور کامل تمامی مواردی که در خرید بیمه عمر باید به آن دقت کنید بیان شد، لذا شما می توانید با در نظر گرفتن این موارد بهترین بیمه را که مطابق با نیاز های خودتان باشد خریداری کنید.

 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.