خدمات مجهزترین کلینیک دندانپزشکی در تبریز - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 81113
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷ |

خدمات مجهزترین کلینیک دندانپزشکی در تبریز

قطعا برای شما هم نیز پیش آمده که به دنبال مجهزترین دندانپزشکی در تبریز بگردین و به نتایجی نیز برسید، در این مقاله قصد داریم فاکتور هایی برای انتخاب کلینیک دندانپزشکی مناسب را پیدا کنید و در مورد خدماتی که یک کلینیک دندانپزشکی باید به شما ارائه دهد بحث کنیم.
خدمات مجهزترین کلینیک دندانپزشکی در تبریز

قطعا برای شما هم نیز پیش آمده که به دنبال مجهزترین دندانپزشکی در تبریز بگردین و به نتایجی نیز برسید، در این مقاله قصد داریم فاکتور هایی برای انتخاب کلینیک دندانپزشکی مناسب را پیدا کنید و در مورد خدماتی که یک کلینیک دندانپزشکی باید به شما ارائه دهد بحث کنیم.

همه افراد به دنبال زیبایی هستند و داشتن یک لبخند زیبا همراه با دندان های سالم قطعا به یک کلینیک دندانپزشکی نیاز دارد.

انواع خدمات کلینیک دندانپزشکی

در کلینیک های دندانپزشکی دو نوع خدمات کلی در مورد دندان به شما ارائه میشود.

خدمات ترمیمی

خدمات ترمیمی دندان

خدمات ترمیمی که در کلینیک های دندانپزشکی مجهز وجود دارد، خدمات بسیار کاملی میباشد و تمامی بخش های ترمیمی و جراحی دندان برای ترمیم را پوشش میدهد.

  1. معینات دندان پزشکی
  2. جرم گیری و تمیز کردن دندان ها
  3. پر کردن سوراخ و شکاف های بین دندان ها
  4. پر کردن دندان
  5. عصب کشی دندان
  6. کشیدن دندان
  7. رفع درد دندان
  8. باندینگ دندان ها
  9. روکش دندان
  10. تاج گذاشت دندان ها
  11. استفاده از دندان مصنوعی
  12. بریج دندان
  13. نصب محافظ های دهان
  14. درمان ارتودنسی
  15. پیوند لثه
  16. فلوراید تراپی
  17. جراحی فک

خدمات زیبایی

خدمات زیبایی دندان

با توجه به علاقه مندی مردم و مورد توجه قرار گرفتن زیبایی فردی دسته ای در بین خدمات دندان زشکی ها شکب گرفته با عنوان خدمات زیبایی دندان که در این بخش از کلینیک های دندان پزشکی خدماتی همچون منظم کردن دندان ها، بهبود خط لبخند، اصلاح خطوط لثه، سفید کردن دندان های زرد شده، لکه گیری، کاشت نگین دندان و.. استفاده میشود.

این خدمات و روش ها صرفا برای زیبایی استفاده میشود ولی برخی روش ها نیز وجود دارد که علاوه بر زیبایی جنبه درمانی نیز دارد مانند انواع روش های ارتودنسی، ایمپلنت، روکش دندان، جراحی فک و اصلاح خطوط لثه از جمله این موارد میباشد و از رایج ترین خدمات زیبایی میتوان به:

  1. میناکاری دندان
  2. سفید کردن دندان، وایتنینگ دندان
  3. باندینگ زیبایی دندان
  4. درمان ارتودنسی زیبایی
  5. روکش های زیبایی دندان
  6. کرادینگ دندان
  7. وردنچر دندان
  8. کامپوزیت دندان
  9. لکه گیری دندان
  10. اصلاح طرح لبخند

خدمات دندانپزشکی اطفال و کودکان

خدمات دندانپزشکی اطفال

کلینیک های مجهز دندانپزشکی بخش مختص به کودکان نیز دارند که و کادری مجرب مخصوص به کودکان، که کودکان احساس ترس نداشته باشند.

کلینیک دندانپزشکی صبا یکی از مجهز ترین کلینیک های دندانپزشکی در شهر تبریز میباشد که با داشتن کادری مجرب به یکی از بهترین کلینیک های دندانپزشکی تبدیل شده اند و به راحتی به شما و کودکان دلبند شما تمامی خدمات ترمیمی و زیبایی را ارائه میدهد.

هزینه خدمات کلینیک دندان پزشکی چگونه محاسبه میشود؟

قمت خدمات کلینیک های دندانپزشکی طبق نرخ مصوبی که در هر سال اعلام میشود محاسبه میشود ولی خدماتی که شما دریافت میکنید که بر اساس کیفیت نوع مواد و متریال استفاده شده باعث متمایز شدن قیمت های کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی با هم شوند.

به چه متخصصی مراجعه کنم؟

دندان درد

مانند سایر رشته ها و تخصص های پزشکی، حرفه دندانپزشکی نیز دارای تخصص های متفاوتی است. از دندانپزشکی عمومی گرفته تا ارتودنتیست، جراح دندان، اندودنتیست و متخصص ترمیم دندان، گزینه های زیادی وجود دارد که با توجه به نوع مشکل و درمان مورد نیاز باید به آنها مراجعه کرد. به عنوان مثال برای دریافت انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی برای کودکان و خردسالان باید به مطب دندانپزشکی کودکان مراجعه کنید.

چه زمانی باید به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

به طور کلی بهتر است قبل از شروع مشکلات دهان و دندان به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید و با انجام معاینات دوره ای از بروز مشکلات جدی تری پیشگیری کنید. اما در صورت بروز دندان درد، عفونت و خونریزی لثه و دندان، وجود زخم های غیرعادی در دهان، پوسیدگی شفاف دندان ها، به هم ریختگی دندان ها و مواردی از این دست، حتما باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

تاریخچه دندانپزشکی

دندانپزشکی از زمان های قدیم انجام می شده است. به عنوان مثال، جمجمه های مصری از ۲۹۰۰ تا ۲۷۵۰ قبل از میلاد حاوی شواهدی از سوراخ های کوچک در فک در نزدیکی ریشه دندان ها هستند.

اعتقاد بر این است که چنین سوراخ هایی برای تخلیه آبسه ایجاد شده است. علاوه بر این، گزارش‌هایی از درمان دندان در کتیبه‌های مصری به ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد. گمان می رود که مصریان احتمالاً در ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح جراحی دهان را انجام داده اند، اگرچه شواهدی برای این امر اندک است. اولین تلاش‌ها برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته به حدود ۶۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد، جایی که دندان‌های از دست رفته با دندان‌های حیوانی جایگزین شدند و با بند ناف در جای خود محکم شدند.

در دنیای شرق، دندانپزشکی تاریخچه ای کاملا متفاوت دارد. شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه چینی های اولیه در اوایل ۲۰۰ سال قبل از میلاد، دندانپزشکی ترمیمی را انجام می دادند و از آمالگام نقره به عنوان پرکننده استفاده می کردند. استفاده از داروهای خوراکی در سایر تمدن های اولیه آسیایی، مانند هند و ژاپن، بخشی از درمان و ترمیم دندان بود. بنابراین این علم و رشته قدمتی طولانی دارد و مردم از دیرباز به دنبال ترمیم دندان های پوسیده و درمان آن بوده اند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.