خانم مرکل! از خون حاج قاسم نمی‌گذریم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 17967
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲:۰۵ |
حنیف غفاری

خانم مرکل! از خون حاج قاسم نمی‌گذریم

شکایت هشت تن از نمایندگان پارلمان آلمان(Bundestag)از آنگلا مرکل صدراعظم این کشور بابت مشارکت وی در ترور شهید سردار سلیمانی، بار دیگر پرده از چهره واقعی دولت پرادعای آلمان و مقامات این کشور برداشته است.
خانم مرکل! از خون حاج قاسم نمی‌گذریم

| حنیف غفاری |
شکایت هشت تن از نمایندگان پارلمان آلمان(Bundestag)از آنگلا مرکل صدراعظم این کشور بابت مشارکت وی در ترور شهید سردار سلیمانی، بار دیگر پرده از چهره واقعی دولت پرادعای آلمان و مقامات این کشور برداشته است. مرکل متهم است که بدون اطلاع‌رسانی به پارلمان این کشور ، دستور همکاری اطلاعاتی برلین –واشنگتن را در عملیات ترور شهید سلیمانی صادر کرده است.بر این اساس آمریکایی‌ها بنا به دستور آگاهانه صدراعظم آلمان، از پایگاه «رامشتاین » برای عملیات ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی استفاده کرده‌اند.
مرور بر بیانیه هشت نماینده شکایت‌کننده ازمرکل در نوع خود قابل‌تأمل است:
« ما نمی‌توانیم بپذیریم که دولت فدرال آلمان از جنگ پهپاد‌های آمریکا حمایت کند و اجازه آن را بدهد. این جنگ با حقوق بین‌الملل تناقض دارد و نقض قوانین بین‌المللی نیز است.دستورات این حمله پهپادی از یک پایگاه نظامی در خاک آلمان یعنی پایگاه هوایی آمریکایی رامشتاین در جنوب غربی آلمان منتقل‌شده است.»
نکته حائز اهمیت این است ‌که شکایت نمایندگان پارلمان آلمان، محدود به شخص آنگلا مرکل نمی‌شود!در این پرونده شکایت، نام هایکو ماس وزیر امور خارجه ، آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر وزیر دفاع و هورست سیهوفر، وزیر کشور آلمان نیز مطرح‌شده است.به عبارت بهتر،سوسیال‌دموکرات‌ها و دموکرات مسیحی‌های آلمان که هم‌اکنون دولت ائتلافی این کشور را تشکیل می‌دهند و هر دو در ظاهر از اتخاذ رویکرد دیپلماتیک در قبال کشورمان دفاع می‌کنند، در پشت پرده ماجرای ترور سردار شهید سلیمانی ایفای نقش کرده‌اند. قدرمتقن این ماجرا، آگاهی قبلی مقامات آلمانی از نقشه ترور شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همراهان این دو شهید بزرگوار بوده است.
پرونده همکاری امنیتی و عملیاتی دولت آلمان و نهادهای جاسوسی و امنیتی این کشور با کاخ سفید و پنتاگون در ترور شهید سلیمانی، موضوعی نیست که کسی بتواند از آن بگذرد. بدون شک درصورتی‌که این موضوع به اثبات برسد، صدراعظم سرزمین ژرمن‌ها به‌مثابه یکی از قاتلان سردار سلیمانی مورد شناسایی نظام و ملت ایران قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر، تاکنون پرونده‌های اطلاعاتی و جاسوسی زیادی در آلمان مفتوح شده است که هر یک از آن‌ها، با مدیریت پشت پرده مرکل مختومه شده و یا گردش کاری در خصوص آن‌ها صورت نگرفته است. اما صدراعظم آلمان باید بداند که این بار طرف مقابل و شاکی این پرونده، نه هشت نماینده پارلمان آلمان، بلکه ده‌ها میلیون ایرانی هستند که همچنان در سوگ سردار شهید خود به سر می‌برند. مرکل باید به‌صورت مشخص در خصوص نقش پایگاه رامشتاین در شهادت سردار سلیمانی به‌مانند یک«متهم»توضیحات لازم را ارائه دهد. پایگاه هوایی رامشتاین (Ramstein) پایگاه نیروی هوایی ایالات‌متحده و نیروهای ناتو در خاک آلمان است که برای فرماندهی حمله هوایی به کشورهای منطقه غرب آسیا مورداستفاده قرار می‌گیرد.حال باید نقش این پایگاه در عملیات فرودگاه بغداد به‌صورت رسمی، علنی و شفاف مشخص شود. درصورتی‌که توضیحات مرکل ناقص بوده یا قانع‌کننده نباشد، او باید در انتظار مجازات سخت خود و همراهانش که در این عملیات تروریستی دست داشته‌اند، بماند. مرکل دیگر باید به‌وضوح این نکته را درک کرده باشد که ملت ایران از خون سردار سلیمانی نخواهد گذشت….

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.