حکومت نظامی در فیلادلفیا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 32434
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 10 آبان 1399 - 8:02 |
آمریکا ناآرام است؛

حکومت نظامی در فیلادلفیا

  خشم شهروندان آمریکایی نسبت به عملکرد پلیس و سیاستمداران نژادپرست این کشور در قبال سیاهپوستان همچنان گسترده تر می شود. در حالی که مقامات آمریکایی در ماه های گذشته و پس از قتل جرج فلوید در ایالت مینه سوتا مدعی پایان نژادپرستی پلیس و تصادفی بودن آن شده بودند، بروز دوباره خشونت های پلیس علیه سیاهپوستان در ایالت ویسکانسین و اکنون پنسیلوانیا( شهر فیلادلفیا) نشان داد که نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا چگونه تبلور کامل و مطلق یافته است. 
حکومت نظامی در فیلادلفیا

گروه بین الملل 
  خشم شهروندان آمریکایی نسبت به عملکرد پلیس و سیاستمداران نژادپرست این کشور در قبال سیاهپوستان همچنان گسترده تر می شود. در حالی که مقامات آمریکایی در ماه های گذشته و پس از قتل جرج فلوید در ایالت مینه سوتا مدعی پایان نژادپرستی پلیس و تصادفی بودن آن شده بودند، بروز دوباره خشونت های پلیس علیه سیاهپوستان در ایالت ویسکانسین و اکنون پنسیلوانیا( شهر فیلادلفیا) نشان داد که نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا چگونه تبلور کامل و مطلق یافته است. 
 تظاهرات گسترده در فیلادلفیا
تظاهرات  در «فیلادلفیا» در اعتراض به قتل «والتر والس» جوان ۲۷ ساله سیاهپوست آمریکایی به ضرب گلوله افسر پلیس، در حالی وارد پنجمین شب شده است  که نیروهای امنیتی یک خودرو وَن حامل مواد منفجره در محل اعتراضات پیدا کردند.علی‌رغم محدودیت‌های رفت و آمد، معترضان مجدداً برای پنجمین شب پیاپی به خیابان‌ها آمدند و علیه رفتارهای تبعیض‌آمیز و خشونت‌بار پلیس آمریکا با اقلیت‌ها بویژه سیاهپوستان تظاهرات برپا کردند و شعار سردادند.اعتراضات در خیابان‌های فیلادلفیا،  هفته گذشته دوشنبه شب پس از قتل والس که پلیس مدعی است مسلح به چاقو بوده، آغاز شد و در حالی که این اعتراضات در ابتدا مسالمت‌آمیز بود، با ورود نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.علی‌رغم آنکه پلیس مدعی شده که به دلیل آنکه والس حاضر به تسلیم چاقوی خود نشده، به وی شلیک کرده‌ است، اما خانواده این جوان سیاهپوست می‌گویند که وی دچار اختلال دوقطبی بوده و همسرش قبل از شلیک پلیس، این موضوع را به مأموران اعلام کرده بوده است.
 حکومت نظامی در فیلادلفیا
طبق گزارش راشاتودی، قوانین منع آمد و شد در فیلادلفیا از ساعت ۲۱:۰۰ شب آغاز شده و تا ۰۶:۰۰ صبح ادامه دارد.این روند همچنان ادامه دارد. روز سه‌شنبه هفته گذشته،  «تام ولف» فرماندار پنسیلوانیا دستور داد تا چند صد نفر از مأموران گارد ملی برای سرکوب اعتراضات در شهر مستقر شوند.بسیاری از تظاهر کنندگان در فیلادلفیا طی روزهای اخیر توسط پلیس مجروح و صدها نفر نیز دستگیر شده اند. طبق گفته مقام‌های محلی، دستکم ۵۳ افسر پلیس در درگیری با معترضان زخمی شدند و۲۸ خودروی پلیس و خودروی آتش‌نشانی نیز در جریان اعتراضات ضدنژادپرستی در فیلادلفیا به آتش کشیده شد. در حالی‌که اعتراضات در فیلادلفیا به صورت آرام آغاز شد اما بتدریج برخی در این میان از فرصت سوء استفاده کرده و به دستگاه های «ای تی ام» حمله کردند و فروشگاهها را به غارت بردند.
 فاجعه ای که ادامه دارد 
در ۶ ماه گذشته و بعد از قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۷ ساله سیاهپوست آمریکایی زیر زانوی افسر پلیس شهر «مینیاپولیس» ایالت مینه‌سوتا در پنجم خردادماه ۹۹ ، تظاهرات‌ و تجمعات مشابهی علیه نژادپرستی و خشونت و وحشیگری پلیس آمریکا در سراسر این کشور و حتی دیگر کشورهای جهان برگزار شده است.از زمان قتل فلوید تاکنون، ویدئوهای مختلفی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان را به نمایش می‌گذارد با این حال، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بدون محکوم کردن این رفتارهای خشونت‌آمیز، همچنان در مناسبات مختلف تأکید کرده که از پلیس و اقدامات آنها پشتیبانی می‌کند.نژادپرستی در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا تنها با خشونت و وحشیگری پلیس ضد رنگین پوستان در کل و به ویژه سیاهپوستان پایان نمی‌یابد بلکه از نگاه عدد و رقم، خشونت و وحشیگری پلیس در واقع کوچکترین بخش از نژادپرستی نظام‌مند است و نژادپرستی را کم و بیش می‌توان در همه اجزای زندگی آمریکایی آشکارا دید.
 نژادپرستی در آمریکا مربوط به همه دولت هاست
آری ملبر مجری شبکه‌ ام اس ان بی سی، در گزارش ویژه‌ای درباره‌ نژادپرستی در دوران ریاست جمهوری ترامپ می‌گوید: در حالی که پخش تصاویر خشونت و وحشیگری پلیس، نیاز به نظارت و بررسی پی در پی را دوچندان می‌کند، اما در حقیقت، اگر از نگاه آماری به موضوع بپردازیم، خشونت و وحشیگری پلیس، کوچکترین بخش از نژادپرستی نظام‌مند در آمریکا به شمار می‌آید.به گفته‌ ملبر، شواهد بی شماری وجود دارد که نشان می‌دهد نژادپرستی عملا در کلیه‌ شئون زندگی آمریکایی‌ها آشکارا به چشم می‌خورد.ملبر گفت: «اعتراضات در سال جاری سبب شد شمار بیشتری از مردم آمریکا با حقایق روبه رو شوند و با چشم خود بینند که این موارد نژادپرستی تنها به چند نمونه‌ استثنایی ختم نمی‌شود.سال جاری، به آمریکایی‌ها یادآوری شد که افراد دیگری هم هستند که جان شان ارزش دارد  سیاهپوستان بی گناهی که به دست پلیس کشته می‌شوند. والتر اسکات از پشت هدف اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت. لاکوآن مک دونالد ۱۷ سالهبه علت اصابت ۱۶ گلوله‌ پلیس کشته شد. فردی پس از آن که در خودروی ون پلیس از ناحیه‌ گردن آسیب دید در راه بیمارستان جان داد. اریک گارنر، پدری سیاهپوست بود که در روز روشن او را خفه کردند. قتل عجیب و غریب او پیش از انتشار تصاویر قتل جورج فلوید به دست پلیس اتفاق افتاد؛ تصاویری که بسیاری از مردم آمریکا را در غم و اندوه فرو برد.لینوود لمبرت، فردی که پلیس به او دستبند زده بود و می‌خواست او را برای درمان به بیمارستان منتقل کند، اما پلیس نه تنها وی را به بیمارستان نبرد بلکه بیش از ۲۰ بار با سلاح لیزری او را هدف قرار داد و در بازداشت پلیس جان سپرد.زندگی هر یک از این افراد داستانی ویژه دارد که فراتر از آمار و ارقام است. اما همین آمار و ارقام روایتی یکسان را بازگو می‌کند و آن اینکه پلیس آمریکا هر ساله نزدیک به یک هزار نفر را به قتل می‌رساند و این آدمکشی با شتابی یکسان در سال جاری هم ادامه پیدا کرده است.به گزارش روزنامه واشنگتن پست، آمارها  نشان می‌دهد از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ هر سال به ترتیب ۹۹۴، ۹۶۲، ۹۸۶، ۹۹۰ و ۹۹۹ نفر به دست پلیس آمریکا کشته شده اند. این رقم در سال جاری (۲۰۲۰) تاکنون ۸۰۴ نفر گزارش شده است. پیش از سال ۲۰۱۶، برخلاف آنکه پلیس هزاران بی گناه را کشته بود حتی در یک مورد هم متهم به قتل نشد. اما در مواردی که قتل بسیار گستاخانه و در بی رحمی کامل اتفاق افتاده و تنها در سال‌های اخیر تنها یکی دو مورد که اقدام به قتل به تصویر کشیده شده بود یک افسر پلیس در ۵ سال گذشته مجرم شناخته شد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای حکومت نظامی در فیلادلفیا بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.