حمایت سازمان یافته آمریکا از تروریسم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 36228
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 08 دی 1399 - 7:03 |
چرا ترامپ تروریست‌های «بلک واتر» را عفو کرد؟

حمایت سازمان یافته آمریکا از تروریسم

 سرانجام همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، قاتلین و تروریست‌هایی که رسما در کشتار ملت عراق طی سال‌های گذشته و اخیر دست داشته‌اند، رسما موردحمایت کاخ سفید و نهادهای امنیتی و قضائی ایالات‌متحده قرار گرفتند. عفو تروریست‌های بلک واتر توسط ترامپ، پرده دیگری از حمایت رسمی واشنگتن از تروریسم محسوب می‌شود. تروریسمی که اساسا ساخته‌وپرداخته دست خود آمریکاست. 
حمایت سازمان یافته آمریکا از تروریسم

 گروه  بین‌الملل 
 سرانجام همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، قاتلین و تروریست‌هایی که رسما در کشتار ملت عراق طی سال‌های گذشته و اخیر دست داشته‌اند، رسما موردحمایت کاخ سفید و نهادهای امنیتی و قضائی ایالات‌متحده قرار گرفتند. عفو تروریست‌های بلک واتر توسط ترامپ، پرده دیگری از حمایت رسمی واشنگتن از تروریسم محسوب می‌شود. تروریسمی که اساسا ساخته‌وپرداخته دست خود آمریکاست. 
 عفو قاتلین توسط یک قاتل دیگر! 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا در تازه‌ترین اقدام خود، فرمان عفو و تخفیف مجازات ۱۵ نفر ازجمله محکومان پرونده کشتار میدان نسور بغداد در سال ۲۰۰۷ و شماری از نزدیکانش در ماجرای دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ را صادر کرد.چهار تن از کهنه سربازان آمریکایی شاغل در شرکت امنیتی خصوصی «بلک واتر» که در سال ۲۰۰۷ و در ماجرای معروف به «کشتار میدان نسور» بغداد محکوم شده بودند، ازجمله مشمولان احتمالا آخرین فرمان عفو ریاست جمهوری دونالد ترامپ بودند.
چنانكه شبکه یورونیوز گزارش داده است، چهار مزدبگیر شرکت بلک واتر در سپتامبر سال ۲۰۰۷ و هنگام اسکورت یک گروه از کارکنان دیپلماتیک آمریکایی در میدان نسور بغداد به روی غیرنظامیان آتش گشودند و دستکم ۱۴ نفر را به قتل رساندند. دادگستری ایالات‌متحده پس از چند محاکمه و اعاده دادرسی و فرجام‌خواهی، نیکلاس سلاتر را به جرم قتل عمد به حبس ابد و سه همراه وی را به ۳۰ سال زندان محکوم کرد. مجرمان این پرونده، از همان آغاز کار اتهام قتل عمد و قتل غیر عمد را درباره خود پذیرفته اما گفته بودند که در شرایط ویژه و برای دفاع از خود، غیرنظامیان را به رگبار بسته‌اند!ادعای وقیحانه و مضحکانه‌ای که قاعدتا از سوی هیچ دادگاه و محکمه‌ای قابل پذیرش نیست .طی سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی درباره لابی حامیان این مجرمان برای عفو آن‌ها منتشر شده بود. کاخ سفید پس از عفو این مجرمان اعلام کرد: «آن‌ها سابقه‌ای طولانی در خدمت به ملت داشته‌اند!»رسوایی کشتار میدان نسور بغداد، حساسیت افکار عمومی جهانی نسبت به استفاده ارتش ایالات‌متحده از شرکت‌های خصوصی و سربازان مزدور را در سراسر جهان برانگیخت.
 پیام اقدام اخیر کاخ سفید چیست؟
پیام عفو مزدوران بلک واتر از سوی دولت آمریکا برای همگان محرز است. این‌که «تروریسم آمریکایی» در عراق، در سایه حمایت رسمی دولت و محافل امنیتی و قضائی ایالات‌متحده به حیات شوم خود ادامه خواهد داد. در حقیقت، مقامات دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه درصدد انتقال پیامی مشخص به تروریست‌ها در عراق هستند :این‌که نگران عواقب و تبعات اقدامات تروریستی خود در این کشور نباشند. نکته مهم و قبال تأمل این‌که عفو قاتلین و تروریست‌هایی که رسما در کشتار مردم عراق دست داشته‌اند ( آن‌هم توسط عالی‌ترین مقام اجرایی در آمریکا) از سوی سازمان‌های به‌اصطلاح بین‌المللی به چالش کشیده نشده و به‌مثابه موضوعی عادی به آن نگریسته شده است! در این میان، برخی مقامات عراقی نیز که قرابت خاص میان آن‌ها و کاخ سفید حاکم است ، از کنار موضوع رد شده‌اند. بااین‌حال گروه‌های مقاومت در عراق تأکید کرده‌اند که عفو تروریست‌های وابسته به شرکت بلک واتر توسط کاخ سفید،یک«جرم مطلق»تلقی شده و قطعا قابل پذیرش نخواهد بود. 
 جنایات بلک واتر فراموش‌نشدنی است 
لازم به ذکر است که بلک‌واتر، یک شرکت نظامی و امنیتی خصوصی آمریکایی است که در سال ۱۹۹۷ توسط یک افسر سابق نیروی دریایی آمریکا به نام اریک پرنس بنیان گذاشته شد.این شرکت پیمانکار به‌صورت تخصصی به ارائه خدماتی نظیر حفاظت از دیپلمات‌ها و سیاستمداران آمریکایی، کمک‌های لجستیکی به نیروهای نظامی و تأمین نیرو و نفرات برای پشتیبانی از عملیات‌های آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، می‌پردازد.این شرکت در سال ۲۰۱۰ به یک مجموعه سرمایه‌گذار فروخته شد و از آن هنگام نام آن به «آکادمی» تغییر یافت.با اشغال افغانستان و عراق در سال ۲۰۰۳ توسط نیروهای نظامی آمریکایی، شرکت بلک‌واتر به‌طور گسترده در این کشورها به ارائه خدمات پرداخت.از اولین وظایف این شرکت در افغانستان، تأمین ۲۰ نیرو برای محافظت از مقر سازمان سیا و پایگاه مسئول به دام انداختن اسامه بن‌لادن بود. این مأموریت بعدها به حفاظت از سفارت، برگزاری دوره‌های آموزش تاکتیک‌ها و سلاح‌های جنگی و تحلیل‌های اطلاعاتی گسترش یافت. در عراق کارمندان بلک‌واتر به‌طور گسترده در محافظت از مقامات و تأسیسات حیاتی، آموزش پرسنل ارتش و پلیس جدید عراق و همچنین پشتیبانی از نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا به کار گرفته شدند.طبق یک سند مندرج در نشریه نیویورک‌تایمز، تخمین زده می‌شود مجموع ارزش قراردادهای نظامی این شرکت با دولت آمریکا در عراق بیش از یک میلیارد دلار باشد.شرکت بلک واتر و عوامل آن به‌صورت خاص از سوی دو حزب سنتی آمریکا( دموکرات و جمهوری‌خواه) موردحمایت قرار داشته و کماکان تحت عنوان و نامی دیگر( به نام آکادمی)به فعالیت خود در کشورهایی که مورد اشغال و تجاوز آمریکا قرارگرفته‌اند ادامه می‌دهند. اقدام اخیر دولت آمریکا، تضمینی به این شرکت تروریستی برای استمرار حضورش در این کشورها و در حقیقت، استمرار جنایت در عراق و افغانستان بوده است. 
 ادامه حمایت آمریکا از تروریسم 
آنچه مسلم است این‌که حمایت‌های کاخ سفید از تروریسم همچنان ادامه خواهد داشت. قرار نیست این حمایت‌ها و جنایات مستمر آمریکا در حمایت از تروریست‌ها، در آینده پایان پیدا کند. نباید تصور کرد که با حضور بایدن در کاخ سفید، شاهد کاهش میزان حمایت آمریکا از تروریست‌ها خواهیم بود. باید این نکته مهم را مدنظر قرار داد که دموکرات‌های آمریکا، مولد ترور، خشونت و بحران در نظام بین‌الملل بوده و حتی تأسیس داعش در غرب آسیا و شمال آفریقا تحت نظر دولت اوباما ( دولتی دموکرات) صورت گرفته است. جو بایدن و همراهانش در کاخ سفید قصد دارند شبکه‌سازی‌های تروریستی خود را در مناطق مختلف دنیا و در دوران جدید ادامه دهند. حقیقتی که نباید تحت هیچ شرایط و عنوانی از آن غافل شد. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای حمایت سازمان یافته آمریکا از تروریسم بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.