حماس: با مشارکت گسترده در راهپیمایی روز قدس به «معامله قرن» نَه می‌گوییم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 3554
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ |

حماس: با مشارکت گسترده در راهپیمایی روز قدس به «معامله قرن» نَه می‌گوییم

سخنگوی حماس بر مشارکت فلسطینی‌ها در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کرد و افزود، آنها با این اقدام بار دیگر بر مردود بودن «معامله قرن» تأکید می‌کنند.
حماس: با مشارکت گسترده در راهپیمایی روز قدس به «معامله قرن» نَه می‌گوییم

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس اعلام کرد، روز جهانی قدس تأکیدی بر جایگاه قدس در قلب امت اسلام و ایستگاهی برای تصحیح مسیر تلاش‌های امت به سمت فلسطین برای مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، القانوع در ادامه گفت: ملت فلسطین برای مشارکت در راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز روز قدس خواهند شتافت تا بار دیگر تأکید کنند معامله قرن و تمام طرح‌ها برای نابودی مسأله عادلانه فلسطین ، مردود است.

سخنگوی حماس ادامه داد: ملت فلسطین در این روز بزرگ به بسیج تمام توانایی‌های امت برای حمایت از مسجدالاقصی، یاری قدس و مقابله با یهودی‌سازی آن و نابود کردن هویتش چشم دوخته است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز طی فراخوانی از فلسطینیان سرزمین‌های اشغالی و غزه خواست جمعه در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور پرشکوهی داشته باشند.

«حمیل علیان»، از رهبران سیاسی این جنبش اعلام کرد: «قدس قلب فلسطین، عربیت و اسلام است و ما با همه توان خود از آن دفاع خواهیم کرد».

او بر ضرورت تحرک ملت‌های عربی و اسلامی در سرتاسر جهان برای حمایت از تاریخ و هویت اسلامی قدس تأکید کرد و گفت؛ بازپس‌گیری قدس تنها با رویارویی و مقاومت محقق می‌شود و همه گزینه‌های پیشنهادی برای حل مسئله سرزمین‌های اشغالی، عادی‌سازی روابط عرب‌ها با رژیم صهیونیستی و قانونی کردن تعامل با این رژیم محکوم به شکست است و هرگز قدس را آزاد نخواهد کرد.

جمعه (دو روز دیگر) برابر با آخرین جمعه ماه رمضان و روز قدس است. هیأت عالی ویژه راهپیمایی‌های بازگشت نیز طی بیانیه‌ای از فلسطینی‌ها خواست در این جمعه که برابر با شصتمین جمعه راهپیمایی‌های بازگشت است به صورت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند.

راهپیمایی‌ بازگشت از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در راستای تأکید بر حق بازگشت، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.