حقوق حداقل بگیران مطابق مصوبات شورای عالی کار خواهد بود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 84084
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 20 فروردین 1402 - 6:55 |
علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران:

حقوق حداقل بگیران مطابق مصوبات شورای عالی کار خواهد بود

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران ‌در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح آخرین وضعیت حقوق بازنشستگان پرداخت و اظهارکرد: میزان افزایش حقوقی که مطابق مصوبات شورای عالی کار در سال ۱۴۰۲ برای حداقل بگیران مصوب شده است برای بازنشستگان حداقل بگیر نیز اعمال خواهد شد.
حقوق حداقل بگیران مطابق مصوبات شورای عالی کار خواهد بود

گروه اقتصادی
علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران ‌در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح آخرین وضعیت حقوق بازنشستگان پرداخت و اظهارکرد: میزان افزایش حقوقی که مطابق مصوبات شورای عالی کار در سال ۱۴۰۲ برای حداقل بگیران مصوب شده است برای بازنشستگان حداقل بگیر نیز اعمال خواهد شد. درباره حقوق بازنشستگان سایر سطوح بحث‌هایی وجود دارد؛ مطابق قانون می‌بایست به نسبت افزایش هزینه زندگی رقم حقوق نیز‌ افزایش پیدا کند. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی عنوان می‌کند که منابع‌شان از محل حق بیمه‌هاست و این منابع پاسخگوی چنین افزایشی نیست. وی‌ افزود: در سال گذشته شورای عالی کار برای سایر سطوح افزایش
 ۳۸ درصدی، ۵ میلیون و ۵۸۵ هزار تومان را مصوب کرد و در سال جاری نیز برای سایر سطوح افزایش ۲۱/۲۱ درصدی به همراه ۲۵۰ هزار تومان به‌صورت ماهیانه در نظر‌گرفته شده است. این میزان افزایش در شرایط حال حاضر در نظر گرفته شده است و ممکن است با تغییر مواجه شود. دهقان کیا تصریح کرد: توافقات اولیه برای سایر سطوح انجام‌شده و اجرای این روند نیز در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ اجرا خواهد شد. طی روزهای آتی احکام نیز مدون خواهد.رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران همچنین خاطرنشان کرد: مطابق ادوار گذشته میزان افزایش برای سایر سطوح ۲۱/۲۱ درصد به همراه ۲۵۰ هزار تومان به‌صورت ماهیانه می‌باشد. اگرچه این روند در سال گذشته متفاوت بود و شورای عالی کار افزایش ۳۸ درصدی به همراه ۵۱۵ هزار تومان به‌صورت ماهیانه را در‌نظر‌گرفت. سنوات گذشته نیز بر‌همین اساس بوده است و اکنون نیز به نظر نمی‌رسد این روند دچار تغییر شود. وی متذکر شد: در حال حاضر رقم موردنظر برای سایر سطوح افزایش  ۲۱/۲۱ درصدی است که ممکن است با تغییر مواجه شود چراکه کلیه اعداد و ارقام می‌بایست در هیئت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی کشور مصوب شود و سپس به وزیر و هیئت دولت ارسال شود تا هیئت دولت آن را به تصویب برسانند و سپس اجرایی شود. او در‌ پایان این گفت‌وگو یادآور شد که فرآیند افزایش حقوق و نهایی شدن میزان آن نیازمند زمان اجرایی است و منوط به تصویب هیئت دولت خواهد بود.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای حقوق حداقل بگیران مطابق مصوبات شورای عالی کار خواهد بود بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.