حضور جوانان در انتخابات و تشكیل مجلسی نو - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 4343
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۸:۴۶ |
سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با رسالت عنوان كرد

حضور جوانان در انتخابات و تشكیل مجلسی نو

سيدحسين نقوی‌حسينی نماینده مردم ورامین: یکی از منویات بسیار مورد توجه مقام معظم رهبری که در بیاناتشان نسبت به آن اظهار امیدواری دارند حضور جوانان در عرصه‌های مختلف مدیریت کشور است.
حضور جوانان در انتخابات و تشكیل مجلسی نو

سيدحسين نقوی‌حسينی نماینده مردم ورامین در گفت‌وگو با «رسالت» درخصوص ايجاد فرصت هاي لازم براي جوانان براي حضور در عرصه هاي مختلف مديريتي كشور اظهار داشت: یکی از منویات بسیار مورد توجه مقام معظم رهبری که در بیاناتشان نسبت به آن اظهار امیدواری دارند حضور جوانان در عرصه‌های مختلف مدیریت کشور است.
وي با اشاره به این که مقام معظم رهبری به جوانان اعتماد و اعتقاد دارند، افزود: به واقع حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به جوانان باور دارند و همیشه از آنان دعوت می‌کنند تا در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کنند.
سخنگوي فراكسيون نمايندگان ولايي در مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری معتقدند جوانان با انگیزه، باانرژی و مومن هستند و به انقلاب و نظام وفادارند و همیشه به مقامات و مسئولان توصیه می کنند که در عرصه های گوناگون از جوانان استفاده شود.
قوه مجریه هیچ اقدامی برای جوانان انجام نداد
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنین گفت: ما معتقدیم که قوه مجریه هیچ اقدامی برای استفاده از جوانان در دولت نکرده و واقعا به آنان از سوی این قوه بی‌مهری شده است. ای کاش در بین مدیران از جوانان هم استفاده می‌شد اما شاهد هستیم که بی مهری‌های بسیاری به آنها شده است.
وي تصریح کرد: ما شاهد هستیم حتی با تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان متاسفانه دوباره بسیاری از دستگاه‌ها به نحوی این قانون را دور زده و به آن عمل یا توجه نکرده اند.
نقوی‌حسینی ادامه داد: همواره نمایندگان مجلس از سوی مردم انتخاب می‌شوند بنابراین آنها مورد اعتماد هستند و قطع به یقین مردم به جوانان اعتماد خواهند کرد.
این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که زمان فراخوان‌های انتخاباتی که صورت گرفته را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: با توجه به این که زمان استعفای برخی افراد گذشته است در حال حاضر زمان بسیار مناسبی برای بیان این موضوع است.
او افزود: ۱۹ ساله بودم که برای اولین بار در انتخابات شوراهای شهر و روستا، برای روستای خودمان کاندیدا شدم، این موضوع در حالی بود که در روستا معمولا بزرگترها برای شوراها کاندید می‌شوند اما آن زمان مردم به من رای دادند و نفر سوم بودم.
عرصه نمایندگی عرصه آرای مردم است
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی افزود: عرصه نمایندگی عرصه آرای مردم است و مردم به جوانان مومن و پاک اعتقاد دارند. البته این توجه را هم ما باید داشته باشیم که مجلس با قوه مجریه متفاوت است؛ چرا که قوه مجریه محل اجرا، عملیات و میدان کار است، اما قوه مقننه، قوه عاقله شور و مشورتی است؛ لذا در مجلس شاید پختگی، تجربه و جاافتادگی بتواند کمک زیادی برای داشتن یک مجلس مقتدر داشته باشد اما حضور جوانان انگیزه‌ای است برای آنکه شور و نشاط به مجلس دهند چرا که هم بزرگان و هم جوانان با انگیزه به مجلس ورود کرده و به صورت انقلابی عمل می‌کنند. نقوی‌حسینی با اشاره به این که جوانان نباید از حضور در انتخابات بترسند، افزود: انصافا انتخابات ما انتخابات سالمی است چرا که مردم به نماینده‌ای که علاقه‌مند هستند رای می‌دهند، بنابراین جوانان نباید از این موضوع نگران باشند که خود را در معرض کاندیدا شدن قرار دهند. ممکن است جوانی طی یک دوره یا ۲ دوره رای نیاورد اما دوره سوم رای خود را کسب خواهد کرد. اغلب نامزدهای نمایندگی که امروز نماینده هستند چندین بار در انتخابات شرکت کردند بنابراین جوانان باید شجاع باشند و به میدان بیایند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.