حضور بی‌سابقه رئیس دستگاه قضا در جمع دانشجویان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 13517
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ |
به مناسب روز دانشجو

حضور بی‌سابقه رئیس دستگاه قضا در جمع دانشجویان

برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تهران با حضور آیت الله رئیسی برگزار شد.
حضور بی‌سابقه رئیس دستگاه قضا در جمع دانشجویان

مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در دانشگاه تهران آغاز شد.

رئیس قوه قضاییه در این نشست به سوالات دانشجویان پاسخ خواهد داد. 

بنابراین گزارش، مجری مراسم در ابتدا از آزادی آخرین دانشجوی بازداشت شده در حوادث اخیر خبر داد و گفت: براساس خبر خوشی که امروز صبح به ما دادند، آخرین دانشجوی بازداشتی در حوادث اخیر، آزاد شده است.

محمد حسن معصوم زاده، نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، امین نوریان نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، علی طلوعی نماینده بسیج دانشجویی علی اسکندری نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی آرمان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. 

همچنین به دعوت دانشجویان، یکی از کارگران شرکت هپکو در این مراسم به بیان مسائل و مشکلات پیرامون این شرکت پرداخت. 

در این نشست نمایندگان تشکل های مختلف دانشجویی نظرات خود را مطرح کردند.

اهم دغدغه های جنبش دانشجویی را رسیدگی به حقوق مستضعفین می‌دانیم

دبیر انجمن‌های اسلامی مستقل دانشجویی در این نشست گفت: اکنون که در موقعیت غریب و در عدالتخواهی دانشجویان شما را در محل شهادت دانشجویان می بینیم از یاد نمیبریم ریاست روسای قبلی را که دیدارشان حتی با چشم مسلح هم ممکن نبود.آقای رئیسی تسریع در برخورد با مفسدان اقتصادی و دوری از مصلحت سنجی ها بارقه ی امیدی را در دلهایمان زنده کرد. اهم دغدغه های جنبش دانشجویی را رسیدگی به حقوق مستضعفین می‌دانیم.

وی افزود: شورای عالی هماهنگی های سران قوا که با حکم رهبر معظم انقلاب شکل گرفت، به دلیل شبهه در ماهیت این اعضا و آرا و مصوبات در اذهان عمومی به یک نهاد تبدیل شده و از شما به عنوان یکی از اعضای این شورا تقاضا می‌شود در این باره توضیحاتی شفاف دهید. همچنین شما وعده به برخورد با مسئولانی که در سیل اول سال مقصر بودند را دادید ما منتظر نتیجه ی این برخورد هستیم.

سنت بسیار غلطی است که ما در زمان مسئولیت به تخلفات مسئولین نمی‌پردازیم

در ادامه دبیر جنبش دانشجویان عدالتخواه اظهار کرد: آقای رئیسی می‌توان از عملکرد یک سال شما به جز مواردی دفاع کرد. چرا در شرایطی که مجلس رئیس جمهور را استیضاح نمی‌کند دیوان عالی هیچ اقدامی نمیکند؟ به طور جدی پیشنهاد می‌شود با ورود به بحث خلق پول بانکی و نه صرفا اختلاس ها جلوی آن هایی که از ملت دزدی می‌کنند را بگیرید.

وی افزود: آقای رئیسی اکثر کارهای مفید منحصر به حضور فرد شماست و اگر این روحیه در بدنه ی قوه کم نشود منجر به رکود می‌شود.این سنت بسیار غلطی است که ما در زمان مسئولیت به تخلفات مسئولین نمی‌پردازیم.

به گزارش مهر، حضور آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه، در برنامه ۱۶ آذر اتفاقی کم‌سابقه در تاریخ دانشگاه تهران به شمار می‌رود، به ویژه که پس از اصلاح نرخ بنزین و حواشی پس از آن سوالاتی خاصی از سوی دانشجویان مطرح خواهد شد و در حالی که برخی مسئولین دولتی از این حضور طفره رفته اند، حضور رئیس دستگاه قضایی قابل توجه به شمار می رود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.