حرکت جديد اصلاح‌طلبان براي پوشاندن مشکلات اقتصادي است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 2899
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۵۶ |
دبيرکل حزب پيشرو اصلاحات در گفت‌وگو با رسالت:

حرکت جديد اصلاح‌طلبان براي پوشاندن مشکلات اقتصادي است

ميان تمام مشکلات و معضلات جامعه که بايد تمام مسئولان کشور در دولت، مجلس، شوراي شهر و ... راه‌حلي براي عبور از آنها در نظر داشته باشند، شاهد هستيم که هر روز يک موج جديدي از سوي اصلاح‌طلبان براي پوشاندن ناکارآمدي دولت حرکت مي‌کند. يکي از اقداماتي که اصلاح‌طلبان به ويژه در مجلس روي آن برنامه‌ريزي کرده‌اند، موضوع حمايت و انتقادشان نسبت به عملکرد دولت است.
حرکت جديد اصلاح‌طلبان براي پوشاندن مشکلات اقتصادي است

ميان تمام مشکلات و معضلات جامعه که بايد تمام مسئولان کشور در دولت، مجلس، شوراي شهر و … راه‌حلي براي عبور از آنها در نظر داشته باشند، شاهد هستيم که هر روز يک موج جديدي از سوي اصلاح‌طلبان براي پوشاندن ناکارآمدي دولت حرکت مي‌کند. يکي از اقداماتي که اصلاح‌طلبان به ويژه در مجلس روي آن برنامه‌ريزي کرده‌اند، موضوع حمايت و انتقادشان نسبت به عملکرد دولت است. در حال حاضر گراني مسکن، خودرو و …. بسياري از موضوعات که مردم عادي با آنها دست و پنجه نرم مي‌کنند معضل شديد کشور شده است اما نمايندگان اصلاح‌طلب به جاي آنکه راه‌حلي براي عبور از اين مسائل داشته باشند؛ هنوز در سال ۹۶ سير کرده و عنوان مي‌کنند که روحاني با آنها چه کرده و آنها چه اقدامي مي‌خواهند در مقابل انجام دهند. برخي معتقدند اين رفتار نمايندگان تنها به جهت کسب راي در انتخابات مجلس است.
دبيرکل حزب پيشرو اصلاحات در اين راستا به «رسالت» گفت: «درباره اين موضوع که چرا نمايندگان به جاي رسيدگي به مسائل اصلي به مسائل فرعي مي‌پردازند بايد گفت، اگر آنها اين اقدامات فرعي را هم انجام ندهند پس قصد چه کاري در مجلس دارند؟!»
علي صوفي ادامه داد: «با توجه به اين که در فصل انتخابات قرار گرفته‌ايم هر کدام از نمايندگان به دنبال مطرح کردن مسائل براي عنوان کردن خودشان هستند؛ البته برخي از مطالب گفته شده از سوي نمايندگان تنها براي عنوان شدن نيست، به طور مثال واکنش علي مطهري به پخش موزيکي در مدارس به جهت حساسيت او نسبت به فرهنگ است.»
او تصريح کرد: «در حال حاضر نمايندگان مجلس بايد در کنار مردم ايستاده و صداي آنها در مجلس باشند اما شاهد هستيم برخي از رفتارهاي نمايندگان تنها به جهت ناکارآمدي مجلس است.»
اصلاح‌طلبان دچار پارادوکس شدند
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب درباره دو وجهه شدن اين جناح سياسي در حمايت و عدم حمايت از روحاني، گفت: «واقعيت آن است که آقاي روحاني از اصلاح‌طلبان جدا شده و او نه تنها به اصلاح‌طلبان بلکه به جامعه راي و آراي خاکستري‌اش هم پشت کرده است.»صوفي افزود: «اينکه برخي از اصلاح‌طلبان حمايتشان از دولت را همچنان مطرح مي‌کنند جاي بسي تعجب است که چه توجيهي در پشت اين حمايتشان وجود دارد؟ هدف اصلي اصلاح‌طلبان بايد جلب رضايت مردم باشد. اصلاح‌طلبان همچنين بايد به وعده‌هاي‌شان جامه عمل بپوشانند اما عملياتي شدن اين وعده‌ها به دست آقاي روحاني است که متاسفانه اين اتفاق هم نيفتاد. اگر اصلاح‌طلبان به دنبال حمايت از آقاي روحاني هستند چگونه مي‌توانند پاسخ مردم را بدهند؟ در حال حاضر مي توان گفت جريان اصلاحات دچار يک پارادوکس است.»
اصلاح‌طلبان نبايد از دولت حمايت کنند
او افزود: «بحث بر سر سليقه نيست چرا که بايد يک منطقي وجود داشته باشد؛ اصلاح‌طلبان در کدام سو قرار گرفتند؟ اگر اين جناح سياسي قرار است از مردم حمايت کند طبيعتا نمي‌تواند از شخصي حمايت کند که به مطالبات جامعه اهميتي نمي‌دهد و کاملا به راي خود پشت کرده است.»صوفي ادامه داد: «تنها آن دسته از اصلاح‌طلبان همچنان بر حمايتشان از دولت و روحاني
پايبند هستند که پاي منافع‌شان در ميان است يا به معناي ديگر دستي بر قدرت دارند. اين افراد ممکن است در مجلس، دولت و … حضور داشته باشند البته عده‌اي هم درباره حمايت‌شان از روحاني دلايل موجهي را دارند.»
مردم تنها به دنبال مطالباتشان هستند
صوفي با بيان اين که براي مردم تفاوتي ندارد چه کسي رئيس‌جمهور است، گفت: «مردم تنها به دنبال مطالباتشان هستند و آن مطالبات را اگر هر کدام از اين دو جريان بتواند ادا کرده و کشور را به خوبي اداره کند، طبيعي است که مردم هم برايشان تفاوت ندارد که کدام جريان سياسي در قدرت قرار بگيرد. نظر اکثر مردم آن است که مسئولان به خواسته‌هايشان به ويژه خواسته‌هاي اقتصادي از جمله وضعيت معيشتي‌شان توجه کنند چرا که شرايط زندگي بسيار سخت است.»
مسئولان درکي از درد مردم ندارنددبيرکل حزب پيشرو اصلاحات ادامه داد: «در حال حاضر مي‌توان گفت دو جريان اصولگرا و اصلاح‌طلب به دو جريان «اصلاح‌طلب‌ـ اصولگرا» و «اصولگرا ـ‌اصلاح‌طلب» تقسيم‌بندي کنيم که به هر حال اينها در عين اصولگرايي يک‌سري تغييراتي دارند و آنها هم در عين اصلاح‌طلبي يک‌سري اصولي را معتقد هستند.»صوفي در پايان گفت: «شرايط‌مان با اوايل انقلاب هيچ هم‌خواني ندارد چرا که در اوايل انقلاب تمام نيروها از قشر متوسط جامعه بودند اما در حال حاضر اکثر مسئولان کشور جزو طبقه متوسط نيستند که هيچ، حتي جزو طبقه مرفه هستند و درکي از درد مردم ندارند.»

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.