جوانان، ريسک‌پذيري بالاتر و وابستگي‌کمتري دارند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 935
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰ |
لاله افتخاري در گفت‌وگو با رسالت؛

جوانان، ريسک‌پذيري بالاتر و وابستگي‌کمتري دارند

نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي گفت: پيام حضرت آقا در بيانيه اخير، توجه ويژه به نقش جوانان است؛ چرا که مي‌توانند به عنوان موتور محرکه انقلاب از تجربيات بزرگ‌ترها استفاده کنند و با استفاده از علم روز و ريسک پذيري بالاتر و وابستگي کمتر، چابکتر حرکت کنند و فرمايشات حضرت آقا را به نتيجه برسانند. […]

جوانان، ريسک‌پذيري بالاتر و وابستگي‌کمتري دارند

نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي گفت: پيام حضرت آقا در بيانيه اخير، توجه ويژه به نقش جوانان است؛ چرا که مي‌توانند به عنوان موتور محرکه انقلاب از تجربيات بزرگ‌ترها استفاده کنند و با استفاده از علم روز و ريسک پذيري بالاتر و وابستگي کمتر، چابکتر حرکت کنند و فرمايشات حضرت آقا را به نتيجه برسانند.
لاله افتخاري با تحليل پيام راهبردي رهبري ضمن ترسيم دهه پنجم انقلاب اظهار کرد: مقام معظم رهبري در بيانيه اخير خود، وظيفه همه اعم از دولتمردان و سياسيون و غيره را به تصوير کشيدند و براي همه تعيين تکليف شد.
نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي گفت: کسي بدون مسئوليت وجود ندارد و تنها تفاوت در سبکي و سنگيني مسئوليت است. همه موظفيم در جهت حمايت و معرفي نخبگان و دفاع از استقلال کشور و توجه دادن به ارزش رشد معنويت در بين مردم و جامعه و در عمل نه گفتن به استکبار جهاني و همکاري در اصلاح ساختارها و تلاش گري خستگي ناپذير با روحيه انقلابي، براي پيشرفت مادي و معنوي کشور تلاش کنيم.
افتخاري در تبيين فرموده مقام معظم رهبري که از جهادي بزرگ براي ساختن ايراني اسلامي در دهه پنجم انقلاب صحبت کردند، بيان داشت: ضروري است که براي خودمان نقشه راه داشته و شرح وظايفي ترسيم کنيم و برنامه‌هاي ميان مدت و کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشيم و براي رسيدن به چشم انداز مورد نظر در دهه پنجم انقلاب برنامههايي داشته باشيم.
وي با تاکيد بر افزايش بصيرت و آگاهي به ويژه در ميان مسئولان با توجه به آنچه رهبري فرمودند، گفت: بايد در همين راستا اقداماتي انجام شود و هر کسي در جاي خود دقت و تلاش لازم را جهت افزايش بهره وري و کاهش و برطرف کردن آسيب‌ها انجام دهد. وي تاکيد کرد: هر فردي در پازل کشور بايد بداند که کدام خانه را پر کند.
نمانيده سابق مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: آينده بر مبناي اصلاحات گذشته ساخته مي‌شود؛ ما بايد زمينه ساز ايجاد تمدن نوين اسلامي باشيم؛ تمدني که در آينده بايد در جهان فراگير شود و ببينيم که ما در کجاي اين تمدن قرار گرفتيم.
وي ادامه داد: طي اين مسير، نخست با ساختن خود انسان است که روز به روز، معنويت خودمان را بالا ببريم و ارتباط بيشتري با خدا داشته باشيم و علاوه بر افزايش آگاهي خود، باعث افزايش آگاهي ديگران شويم و با توجه به منويات مقام معظم رهبري، برنامه‌اي براي خود در جهت داشتن ايراني آبادتر داشته باشيم.
افتخاري با ابراز تاسف از اينکه تاکنون پيام هاي رهبري مانند اقتصاد مقاومتي و حمايت از کالاي ايراني خيلي مورد توجه دولتمردان ما قرار نگرفته و در عمل آنگونه که شايسته است نمود نداشته، گفت: با توجه به بيانيه اخير حضرت آقا که گام دوم انقلاب را ترسيم کردند وظيفه و رفتار مسئولين و مردم و به طور خاص جوانان که مورد خطاب مقام معظم رهبري قرار گرفتند، مشخص است.
وي بيان داشت: جوانان بايد در ۴۰ سال دوم انقلاب که اميد است به ظهور حضرت قائم منجر شود نقش آفريني کنند. البته اميدواريم غيبت ايشان به اتمام ۴۰ سال دوم انقلاب هم به طول نينجامد و ظهورشان بسيار زودتر باشد.
وي افزود: تفاوت اين پيام حضرت آقا با ديگر بيانيه‌هاي ايشان در توجه ويژه به نقش جوانان است؛ جواني که در ابتداي راه است يا در آستانه تشکيل زندگي و مسئوليت‌هاي ديگر است، بايد براي خودش برنامه‌ريزي دقيقي در انتخاب رشته تحصيلي يا انتخاب شغل و انتخاب همسر و انتخاب مسير زندگي و همه اين‌ها داشته باشد تا بتواند براي ادامه راه، برنامه مناسب و دقيق و موفقي داشته باشد.
افتخاري بيان کرد: اينکه مقام معظم رهبري جوانان را مورد توجه خاص قرار دادند، چند نکته مهم دارد و آن اينکه جوانان مي بايست به عنوان موتور محرکه انقلاب از تجربيات بزرگترها استفاده کنند، چرا که اين جوانان هستند که ريسک پذيري بالاتر و ملاحظات و وابستگي کمتري دارند و به سبب آشنايي با علم روز، مي‌توانند بهتر و چابک‌تر حرکت کنند و به اميد خدا فرمايشات حضرت آقا را به نتيجه برسانند.
وي گفت: آنچه که بسيار مهم است، اينکه تک تک مردم خودشان بر رفتار خودشان نظارت کنند و نظارت و کنترل جمعي داشته باشند و اجازه ندهند که فرمايشات حضرت آقا زمين بماند.
اين استاد دانشگاه ابراز کرد: چنانچه در نامگذاري سال‌ها که رهبري بيان ميفرمودند، همه اقشار مردم به ويژه مسئولين توجه داشتند، قطعا اکنون زندگي بسيار بهتري داشتيم. به عنوان نمونه اگر نامگذاري سا‌ل‌ها از تيتر قلم و سربرگ نامه‌ها بيرون آمده، به عمل رسيده و براي آن برنامه ريزي شده بود اقتصاد مقاومتي ما به نتيجه مي رسيد.
افتخاري عنوان کرد: هر چند که اکنون هم به دشمن اجازه نمي‌دهيم که تهديداتش را به نتيجه برساند، اما در شرايط اقتصاد بهتر دشمن حتي فکر تهديد ما را هم نمي‌توانست بکند.
وي تاکيد کرد: اکنون هم لازم و ضروري است با ميدان دادن به جوانان و اطاعت از فرمايشات مقام معظم رهبري، در جهت تحقق اهداف بلند انقلاب در دهه پنجم و ديگر دهه‌هاي آينده تلاش کنيم و باعث يأس و نااميدي روزافزون دشمن شويم.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.