تیم‌ملی همچنان گرفتار بحران سرمربی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 16663
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۹:۲۴ |
بلاتکلیفی فدراسیون فوتبال در انتخاب جانشین ویلموتس؛

تیم‌ملی همچنان گرفتار بحران سرمربی

تيم ملي فوتبال ايران در حالي نزديک به زمان بازي‌هاي انتخابي جام جهاني مي‌شود که هنوز سرمربي خود را نمي‌شناسد. در روزهايي که تيم‌ملي فوتبال سرمربي ندارد و علاقه‌مندان به فوتبال نگران سرنوشت تيم هستند، اعضاي هيئت‌رئيسه فدراسيون بدون رئيس، جلسه برگزار مي‌کنند که حاصل آخرين جلسه آن‌ها، تصميم‌گيري براي حضور سرمربي وطني به‌جاي سرمربي خارجي است.
تیم‌ملی همچنان گرفتار بحران سرمربی

‌|نفيسه امامي‌|
تيم ملي فوتبال ايران در حالي نزديک به زمان بازي‌هاي انتخابي جام جهاني مي‌شود که هنوز سرمربي خود را نمي‌شناسد. در روزهايي که تيم‌ملي فوتبال سرمربي ندارد و علاقه‌مندان به فوتبال نگران سرنوشت تيم هستند، اعضاي هيئت‌رئيسه فدراسيون بدون رئيس، جلسه برگزار مي‌کنند که حاصل آخرين جلسه آن‌ها، تصميم‌گيري براي حضور سرمربي وطني به‌جاي سرمربي خارجي است.
با اتخاذ اين تصميم، گمانه‌زني براي سرمربيگري علي دايي و امير قلعه‌نويي مطرح شد که با رد اين خبر از سوي دايي و عدم موافقت سپاهان براي حضور قلعه‌نويي مواجه شد. تصميم اشتباه فدراسيون فوتبال براي انتخاب سرمربي تيم ملي در آشفتگي امروز فوتبال باشگاهي کشور نيز تأثير زيادي گذاشته چراکه سپاهان که حالا يکي از مدعيان قهرماني است، تمايلي به از دست دادن سرمربي موفق خود ندارد و در برابر اين تصميم موضع مخالف را اتخاذ کرده است. 
با توجه به جدول زماني بازي‌هاي تيم ملي براي انتخابيه جام جهاني ۲۰۲۲، فدراسيون زمان زيادي براي انتخاب سرمربي تيم ملي ندارد چراکه هفتم‌فروردين آغاز زمان اين بازي‌هاست و بايد هر چه سريع‌تر تکليف سکان‌دار تيم ملي فوتبال مشخص شود تا مهياي حضور در دور برگشت مقدماتي جام‌جهاني گردد. 
محمد پنجعلي بازيکن سابق تيم ملي در گفت‌وگو با «رسالت» ضعف مديريتي را يکي از مشکلات بزرگ جامعه عنوان کرد و گفت: ما در سطوح مختلف جامعه ناهماهنگي و ضعف مديريتي و ناتواني را مشاهده مي‌کنيم و اين معضل هم به فوتبال کشور رسوخ کرده است. ما زيرساخت مناسب نه‌تنها در فوتبال بلکه در کشور هم نداريم و در بسياري از زمينه‌ها آماتور مانده‌ايم. نتايج چنين مشکلي هم در فرهنگ و اقتصاد خود را نشان داده است.
وي با اشاره به عملکرد ضعيف فدراسيون فوتبال در معرفي سرمربي تيم ملي افزود: فدراسيون فوتبال ما حتي در سطح محلات نمي‌تواند کار کند. فدراسيون ما به وضعيت بسيار نامناسبي دچار شده است. بازي فوتبال در کشور با دو ساعت تأخير برگزار مي‌شود و اين در دنيا بي‌سابقه است. فدراسيون از چند روز قبل به دنبال مربي براي تيم ملي کشور مي‌رود درحالي‌که به‌زودي بازي‌هاي تيم ملي آغاز مي‌شود و ما همچنان به دنبال مربي خواهيم بود. 
مدير آکادمي باشگاه پرسپوليس افزود: هيچ شخصي نسبت به وضعيت به وجود آمده جوابگو نيست و اگر ما هم به‌عنوان پيشکسوت نظر خود را مطرح کنيم، وصله‌هاي ناجور به ما مي‌زنند. شرايط کنوني فوتبال را مي‌توان بدترين شرايط نسبت به سال‌هاي گذشته عنوان کرد. اين معضل در باشگاه‌ها هم وجود دارد. وضعيت پرسپوليس به‌گونه‌اي است که همه درآمدها صرف بدهي مي‌شود و هيچ‌کس جوابگوي هزينه‌هاي انجام‌شده نيست و هنوز مشخص نشده پاداش بازي‌هاي‌آُسيايي پرسپوليس در کجا هزينه و خرج شده است!
پنجعلي مربي‌هاي داخلي فوتبال را کارآمد و توانمند دانست و افزود: ضعف ما در مديريت است و براي ايجاد تحول بايد مدير متخصص بر سر کار بيايد. ما داراي مربي‌هاي موفقي در داخل هستيم. وقتي بازيکنان ما در اقصي نقاط دنيا در حال بازي هستند نشان مي‌دهد ما توانايي‌هاي بالايي داريم، اما سازماندهي مربيان به عهده مديران است که متأسفانه ناتوان هستند. 
پيشکسوت فوتبال پرسپوليس معتقد است: کساني در جايگاه مديريتي کشور تکيه مي‌زنند که تخصص کافي ندارند، اما ايرانيان موفقي در سطوح مختلف در دنيا در حال مديريت هستند، زيرا افراد باهوش و مستعدي هستند.وي با حمايت از توانايي مربيان ايراني افزود: مربي که در اروپا بازي کرده، داراي توانايي است، اما تمايل به حضور سرمربي خارجي براي تيم ملي وجود دارد تا به‌آساني تقصير شکست‌ها را به گردن سرمربي خارجي انداخته شود. مربي خارجي هم پول خود را دريافت کرده و از فدراسيون درخواست جريمه و غرامت مي‌کند. اکنون برانکو و ويلموتس از فدراسيون شکايت کرده‌اند و اين مسائل ادامه‌دار است. پنجعلي اضافه کرد: اکنون علت تمايل به حضور سرمربي ايراني فوتبال، نداشتن پول است در غير اين صورت به‌طورقطع سرمربي خارجي براي فوتبال مي‌آوردند و دستمزدهاي کلاني به آن‌ها داده مي‌شد، درعين‌حال پول‌هاي زيادي هم به رابط‌هايي که باعث حضور آنان در ايران شده‌اند، پرداخت مي‌شد. 
وي با اشاره به استعفاي تاج از رياست فدراسيون فوتبال بدون هيچ دليل منطقي و شفاف، گفت: آقاي تاج هيچ دليلي براي استعفاي خود ارائه نداد و در رابطه با مسائل فوتبال جوابگو نيست. وزارت ورزش و جوانان که متولي ورزش کشور است بايد از فدراسيون فوتبال براي بيان وضعيت پيش‌آمده پاسخ بخواهد و آقاي تاج دلايل استعفاي خود را مطرح کند. اين در حالي است که آقاي تاج سياست سکوت را اتخاذ کرده که راحت‌ترين روش در چنين مواقعي است. 

نویسنده : نفیسه امامی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.