تفسیر اشتباه جریان غرب‌گرا از انتقام سخت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 36171
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی, مطالب روزنامه, ویژه تاریخ انتشار : 07 دی 1399 - 8:00 |
تأثیرگذاری بُعد نرم‌افزاری انتقام سخت بررسی شد؛

تفسیر اشتباه جریان غرب‌گرا از انتقام سخت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از بیاناتشان در دیدار برگزارکنندگان مراسم سالگرد شهدای مقاومت و خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی فرمودند: «تشییع میلیونی شهید سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس در عراق و ایران، اولین سیلی سخت به آمریکایی‌ها بود اما سیلی سخت‌تر «غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» و «اخراج آمریکا از منطقه» است، البته آمران و قاتلان سردار سلیمانی نیز باید انتقام پس دهند و این انتقام در هرزمانی که ممکن باشد، قطعی است.»
تفسیر اشتباه جریان غرب‌گرا از انتقام سخت

سعید امینی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از بیاناتشان در دیدار برگزارکنندگان مراسم سالگرد شهدای مقاومت و خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی فرمودند: «تشییع میلیونی شهید سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس در عراق و ایران، اولین سیلی سخت به آمریکایی‌ها بود اما سیلی سخت‌تر «غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» و «اخراج آمریکا از منطقه» است، البته آمران و قاتلان سردار سلیمانی نیز باید انتقام پس دهند و این انتقام در هرزمانی که ممکن باشد، قطعی است.»
 یکی از کلیدواژه‌هایی که رهبر انقلاب در این دیدار مطرح کرده‌اند، تأکید بر جنبه «نرم‌افزاری» انتقام سخت است.یک سال از شهادت سردار مقاومت، حاج قاسم سلیمانی می‌گذرد و در این مدت اتفاقات بسیار مهمی به ضرر آمریکا در منطقه رخ‌داده است. از بمباران پایگاه عین‌الاسد گرفته تا تضعیف جایگاه ایالات‌متحده در منطقه از اثرات انتقام نرم و سخت جمهوری اسلامی ایران است که بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی به‌صورت زنجیره‌وار از آمریکایی‌ها گرفته شد و ادامه پیدا خواهد کرد. اما در این مدت که از شهادت سردار مقاومت گذشته، برخی از رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب تفسیر اشتباهی از انتقام سخت ارائه داده‌اند. متأسفانه این عده تلاش می‌کنند تا ابعاد نرم‌افزاری انتقام سخت را نادیده گرفته و بر بُعد نظامی آن تأکید کنند. 
جریان اصلاح‌طلب و رسانه‌های وابسته به آن هرازگاهی مطالبی را منتشر یا بیان می‌کنند که بیشتر در راستای منافع و خواست دشمن و معاندان داخلی و خارجی است.
این جریان سیاسی هیچ‌گاه بر بُعد نرم‌افزاری انتقام سخت تأکید نداشته و ندارد و هرگاه بحث انتقام سخت به میان آمده، همواره تلاش کرده‌اند جنبه سخت‌افزاری و نظامی انتقام سخت را مطرح کنند تا از این طریق بتوانند هم در جامعه رعب و وحشت ایجاد کنند و هم مذاکره با دشمنی که به تعهداتش در برجام پایبند نمانده و سردار حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رسانده، جایگزین انتقام سخت از او شود.
 بُعد نرم‌افزاری انتقام سخت و اخراج آمریکا از منطقه
در تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی میلیون‌ها نفر شرکت داشتند که این موضوع موجب شگفتی و حیرت اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها شده بود و از وصف و تفسیر آن عاجز مانده بودند؛ لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی این راهپیمایی عظیم مردمی را نخستین و تأثیرگذارترین سیلی به آمریکایی‌ها عنوان کردند. تأثیرگذاری این سیلی به حدی زیاد بود که سیلی دوم؛ یعنی بمباران پایگاه نظامی تروریست‌های آمریکا در عین‌الاسد به آن اندازه تأثیرگذار نبود، البته هرچند سیلی دوم هیمنه پوشالی آمریکا را فروپاشید و بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری جرئت بمباران پایگاه‌های نظامی آمریکا را نداشت، اما جمهوری اسلامی ایران با بمباران عین‌الاسد، هژمونی ایالات‌متحده را متزلزل ساخت.
پرواضح است که رهبر انقلاب بیش از بُعد نظامی انتقام سخت بر بُعد نرم‌افزاری این نوع انتقام تأکیددارند، اما جریان اصلاح‌طلب و غرب‌گرا، با کم‌رنگ نشان دادن جنبه نرم‌افزاری، جنبه نظامی را برجسته می‌سازند. کارشناسان معتقدند که جریان غرب‌گرا و اصلاح‌طلب با تقطیع سخنان رهبر معظم انقلاب، درصدد تفسیر به نفع بیانات ایشان هستند. همان‌طورکه اشاره شد، جریان اصلاح‌طلب و غرب‌گرا بدون ذره‌ای اشاره به قدرت بازدارندگی و نظامی جمهوری اسلامی و همچنین بدون این‌که به عدم توان آمریکا در رویارویی با جمهوری اسلامی اشاره کند، همواره در این‌یک سال گذشته، هرگز برروی قدرت نرم و بُعد نرم‌‎افزاری انتقام سخت اشاره نکرده است؛ درصورتی‌که ظرفیت‌های نرم‌افزاری جمهوری اسلامی در مواجهه با آمریکا و گرفتن انتقام سخت از او، فوق‌العاده بالاست و بیشتر موجب وحشت و واهمه دشمنان می‌شود.
  عجز  آمریکا در مقابل ایران
قطعا بعد از بمباران عین‌الاسد و تحقیر آمریکایی‌ها، دولت ایالات‌متحده اگر توان پاسخ نظامی به ایران را داشت، این کار را انجام می‌داد و لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد، البته هرچند ترامپ مدعی بود اگر یک خراش برروی بدن سربازان آمریکایی بیفتد، با ابزار نظامی به ایران پاسخ خواهد داد، اما همگان مشاهده کردند بعدازاین‌که موشک‌های بالستیک ایرانی یکی پس از دیگری بر سر تروریست‌های آمریکایی در عین‌الاسد فرود آمد و بسیاری از آن‌ها مجروح و کشته شدند وعده‌ای دیگر به مشکلات روحی و روانی گرفتار شدند، ترامپ جرئت شلیک یک گلوله به داخل ایران را نداشت؛ لذا توان بازدارندگی جمهوری اسلامی به حدی است که قطعا موضوع جنگ در صورت ادامه انتقام سخت، منتفی خواهد بود.
  ترس آمریکا از نفوذ ایدئولوژیکی جمهوری اسلامی
در بیانات رهبر معظم انقلاب بارها بر اخراج آمریکا از منطقه تأکید شده است. قدرت نرم و تأثیرگذاری ایدئولوژیکی جمهوری اسلامی ایران یکی از ابزارهای مهمی است که می‌توان اخراج تدریجی آمریکا را از منطقه به همراه داشته باشد. بُعد نرم‌افزاری انتقام سخت، سخت‌تر از بُعد نظامی است؛ زیرا در این رابطه کارهایی از جنس فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و دیپلماتیک صورت می‌گیرد و پیوند زنجیره‌وار این موارد و پیشبرد مناسب و منظم هر یک از آن‌ها، به غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار، اخراج استکبار از منطقه و اضمحلال آن را در پی خواهد داشت.تجربه اثبات کرده، آمریکا از اقدامات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران بیشتر هراس دارد تا از قدرت نظامی ما و اصل دشمنی ایالات‌متحده با جمهوری اسلامی بر ترس و واهمه او از قدرت نرم نظام اسلامی ایران متکی است؛ زیرا بُرد و نفوذ آرمان‌های انقلاب اسلامی بعد از ترور شهید حاج قاسم سلیمانی به‌مراتب بیش از گذشته شده و همین مسئله موقعیت آمریکا را در منطقه به خطر انداخته است.

نویسنده : سعید امینی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای تفسیر اشتباه جریان غرب‌گرا از انتقام سخت بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.