تعمیر و عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای در زمان قطعی برق! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 46580
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲ |

تعمیر و عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای در زمان قطعی برق!

درب­‌ها در زیبایی، امنیت، صرفه­‌جویی در انرژی ساختمان نقش اساسی دارند و در قسمت­‌های مختلفی بکار گرفته می­‌شوند و با توجه به کاربری که در هر قسمت از ساختمان دارند جنس و شکل متفاوتی دارند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی درب­‌ها از لحاظ ساختار، دوام، مدل، فناوری و... به انواع مختلفی تقسیم می­‌شوند.
تعمیر و عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای در زمان قطعی برق!

درب­‌ها در زیبایی، امنیت، صرفه­‌جویی در انرژی ساختمان نقش اساسی دارند و در قسمت­‌های مختلفی بکار گرفته می­‌شوند و با توجه به کاربری که در هر قسمت از ساختمان دارند جنس و شکل متفاوتی دارند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی درب­‌ها از لحاظ ساختار، دوام، مدل، فناوری و… به انواع مختلفی تقسیم می­‌شوند. درب اتوماتیک شیشه‌ ­ای   یکی از انواع درب‌هایی است که در فروشگاه‌ها، شرکت­‌ها، بانک‌­ها و بسیاری از مکان­‌های دیگر استفاده می‌­شود. درب های شیشه ای اتوماتیک در دو مدل کشویی و لولایی قابل استفاده در مراکز عمومی و خصوصی مانند: هتل، فرودگاه، پاساژ و فروشگاه ها می باشد. مزایای درب اتوماتیک شیشه ای را میتوان برای سهولت در تردد عابرین، زیبایی، ارتقا سطح مقبولیت اماکن مورد استفاده و جلوگیری از اتلاف انرژی نام برد.  فرایند باز و بسته شدن درب‌های اتوماتیک با سنسور یا زدن دکمه صورت می‌­گیرد که این عمل به کمک قطعات و تجهیزاتی که در آن تعبیه شده انجام می­‌شود. گاهی اوقات این درب‌ها دچار مشکل شده و باید عیب­‌یابی شوند. برخی از مشکلات براحتی توسط شخص برطرف می‌­شود اما در بسیاری از موارد نیاز به تعمیر درب اتوماتیک توسط یک متخصص می­‌باشد. از آنجایی که درب‌های اتوماتیک به وسیله‌ی نیروی برق و موتور باز و بسته می‌­شوند در زمان قطعی برق چه اتفاقی می­‌افتد و چه امکانی برای عبور و مرور افراد وجود خواهد داشت؟

با ما همراه باشید تا درباره عملکرد این درب‌ها، خرابی و مشکلات رایج و نیاز به تعمیر درب اتوماتیک مطالبی را ارائه دهیم.

نحوه باز کردن درب اتوماتیک شیشه‌­ای بعد از قطع شدن جریان برق

زمانی که افراد در نزدیکی درب اتوماتیک قرار می‌­گیرند سنسورهای مادون قرمز با تشخیص حضور آنها سیگنال­‌هایی را برای باز شدن درب به کنترل باکس دستگاه می­‌فرستند و توسط آن به موتور دستگاه فرمان باز شدن داده می‌­شود سپس تسمه­‌ها و چرخ­ دنده­‌ها نیروی لازم را برای حرکت پیدا می­‌کنند و درب باز می‌گردد. در زمانی که برق قطع می­‌شود می‌­توان از آچار آلن یا کلید مخصوص که در زمان نصب درب در اختیار شخص خریدار قرار می­‌گیرد را درون قسمت تعیین شده در موتور گیربکس گذاشته و با چرخاندن آن عمل باز و بسته شدن را انجام داد و یا از سیستم برق اضطراری کمک گرفت. از آنجایی که قطعی برق یک جریان طبیعی در هر مکانی می­‌باشد از این­ رو باید از سیستم باکیفیت استفاده کرد تا مشکل جدی پیش نیاید اما اگر این سیستم به دلیل قطعی برق دچار آسیب شد و بدرستی کار نکرد برای تعمیر درب اتوماتیک باید از یک متخصص کمک گرفت.

تجهیزات درب اتوماتیک و اهمیت استفاده از آن

درب­‌های اتوماتیک از نوع شیشه‌­ای یکی از زیباترین درب‌هایی است که بدلیل نداشتن دستگیره و باز و بسته شدن اتوماتیک، جلوی انتشار میکروب و ویروس­‌ها را تا حد زیادی می‌­گیرند. مدل‌های مختلفی از این درب‌­ها در بازار موجود می­‌باشد مانند درب اتوماتیک شیشه‌­ای کشویی، تلسکوپی و… که بسته به کشور سازنده، برند، نوع شیشه و موارد دیگر قیمت­‌های متفاوتی دارد. هر یک از این نوع درب‌ها ممکن است بدلیلی دچار خرابی شوند و با توجه به گستردگی استفاده از این گونه محصولات لزوم یادگیری تعمیر درب اتوماتیک در کشور احساس شد تا در مواقع نیاز دسترسی به آنها راحت باشد. تعمیر درب اتوماتیک شیشه­ ای نیاز به تخصص و مهارت لازم دارد تا تمامی مراحل از نصب در گرفته تا برطرف نمودن مشکلات و تعویض قطعات معیوب با بهترین کیفیت انجام شود. تعمیرکاران و تکنسین‌­های حرفه‌­ای درب­‌های اتوماتیک با قسمت‌­های اصلی یک سیستم درب اتوماتیک مانند موتور الکتریکی، برد، تجهیزات ایمنی، ریموت کنترل، قسمت مکانیکی، شاسی­‌های کنترل دستی آشنایی کامل دارند و در صورتی که در کارکرد آنها نقصی پیش آید با تجربه و تعهدی که دارند تعمیر درب اتوماتیک را برعهده خواهد گرفت.

دلایل خرابی و تعمیر درب اتوماتیک شیشه­ ای

محل نصب این گونه درب‌­ها معمولاً جایی است که در آن رفت و آمد بیشتر از جاهای دیگر بوده و توسط عموم مردم صورت می­‌گیرد. این درب که مجهز به مدار فرمان هوشمند می‌­باشد گاهی اوقات دچار مشکل شده و بعد از بسته شدن، قادر به باز شدن نیستند؛ در چنین حالتی باید به عیب­‌یابی و تعمیر درب اتوماتیک بپردازیم. همچنین مشکلات رایج و متداول دیگری وجود دارند که بدلایل مختلف اتفاق می­‌افتند از جمله این مشکلات می‌­توان به شل شدن تسمه­‌های درب، خرابی ریموت، نقص سنسورهای حرکتی، باز ماندن دائمی و بسته نشدن، تخلیه باتری دستگاه، باز و بسته شدن درب بصورت خود به خود، قفل موتور و… اشاره نمود. تعمیر درب اتوماتیک و قطعات آن با کیفیت بالا در صورتی خرابی اهمیت بالایی دارد و زمانی که باید قطعات آن تعویض گردد باید بدرستی و با قطعات باکیفیت عیب دستگاه را برطرف نمود. از جمله اجزایی که دچار خرابی نمی­‌گردد و تنها به مرور زمان و پس از گذشت چند سال دچار سایش می‌­گردند ریل و کاور درب اتوماتیک است که بعد از این که کارکرد خود را از دست داد می‌توان آن را تعویض کرد.

اهمیت تعمیر درب اتوماتیک شیشه­ ای در ساختمان

درب­‌های شیشه­‌ای اتوماتیک از بخش­‌های مهم ساختمان می‌­باشند و زندگی را برای افراد ایمن­‌تر و راحت‌تر می‌­کنند و بدلیل زیبا و شکیل بودن در مجتمع‌­های تجاری، بیمارستان‌­ها، آزمایشگاه­‌ها، فرودگاه‌ها و غیره نصب می­‌شود. یکی دیگر از مزیت­‌های استفاده از این نوع درب‌ها اشغال کردن فضای کمتر نسبت به درب‌های دیگر می‌­باشد. همچنین این درب­‌ها از مقاومت خوبی برخوردار هستند اما همیشه لوازم و قطعات مصرفی در همان کیفیت اولیه خود باقی نمی­‌مانند و نهایتاً دچار خرابی و مشکل می­‌شوند. تعمیر درب اتوماتیک شیشه ­ای و برطرف کردن مشکل آن از این لحاظ که تأمین ­کننده امنیت و آسایش مصرف­ کنندگان می‌­باشند اهمیت بالایی دارد. هزینه تعمیر درب اتوماتیک با توجه به این که کدام قطعه باید تعمیر یا تعویض گردد، برند درب، عیب‌­یابی، نوع سرویس، محل گرفتن خدمات و موارد دیگر تعیین می­‌شود.

برای تعمیر درب اتوماتیک شیشه ­ای به کجا مراجعه کنیم؟

 درب اتوماتیک شیشه ای راحتی را برای شما به ارمغان می آورد اما حفظ و نگهداری آن کار دشواری است. درب های اتوماتیک با توجه به اندازه، فریم و شیشه از تنوع بالایی برخودار هستند. تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای ممکن است هزینه های زیادی برای شما به دنبال داشته باشد.

درب های اتوماتیک مانند ماشین آلات دارای قطعات متحرک هستند. این قطعات به صورت مرتب باید بررسی شوند تا از سالم بودن و کارکرد صحیح آن ها اطمینان حاصل شود.

شرکت آتی­ در در تهران با سابقه بیشتر از ۱۸سال فعالیت در زمینه درب­‌های اتوماتیک و یراق‌­آلات و با بهره­‌گیری از نیروهای متخصص و باتجربه در حوزه تعمیر درب اتوماتیک، تعمیر ریموت، نصب و راه­‌اندازی انواع درب­‌های اتوماتیک و… توانسته بهترین خدمات را در طول این چند سال ارائه دهد. تکنسین‌­ها و متخصصان نصب و تعمیر درب اتوماتیک شیشه ­ای این مجموعه از روی علم و دانش به روز و با آشنایی کامل از تجهیزات درب به بررسی دقیق مشکل می­‌پردازند. همچنین این شرکت ارائه کننده محصولاتی چون راهبند اتوماتیک، کرکره برقی، درب اتوامتیک بالارونده، درب ضد حریق و… می­‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصولات بطور مستقیم و بدون واسطه با قیمت بسیار مناسب یا دریافت خدمات تعمیر درب اتوماتیک در انواع مختلف می‌­توانید به سایت https://www.atidoor.com مراجعه کنید و با شماره تماس ۰۲۱۸۸۸۰۸۱۱۱ تماس بگیرید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.