تعمیرگاه رنو تهران با قطعات اورجینال - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 59802
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲ |

تعمیرگاه رنو تهران با قطعات اورجینال

قطعات اورجینال قطعاتی هستند که بر اساس استاندارد ها و فرمولاسیون اختصاصی خود شرکت سازنده خودرو به طور اختصاصی و مناسب برای ویژگی های خودروی شما ساخه شده اند
تعمیرگاه رنو تهران با قطعات اورجینال

قطعات اورجینال چه هستند ؟

قطعات اورجینال قطعاتی هستند که بر اساس استاندارد ها و فرمولاسیون اختصاصی خود شرکت سازنده خودرو به طور اختصاصی و مناسب برای ویژگی های خودروی شما ساخه شده اند ؛ برای مثال اگر خودرو شما رنو مگان می باشد قطعات اورجینال برای خودروی شما قطعاتی هستند که توسط خود شرکت و بر اساس استاندارد هایش مناسب برای مگان و ویژگی های فنی ، عملکردی و ظاهریش در نظر گرفته شده است؛ در قسمت بعدی در باره اهمیت استفاده از قطعات اورجینال و این که چرا تعمیرات خودرو رنو شما باید در تعمیرگاه رنو با قطعات اورجینال باشد خواهیم گفت.

چرا قطعات اورجینال روی ماشین ببندیم ؟

همه ما تا حدی جواب این سوال را میدانیم و تا حدودی هم به این سوال در قسمت قبل پاسخ دادیم اما اکنون میخواهیم وارد جزئیات شده تا دلایل مختلف و منطقی را درباره این سوال بفهمیم.

https://imedad.net/uploads/summernote/1643477063_a90.jpg

۱ – قطعات اورجینال با خودرو شما مچ هستند

قطعات اورجینال با توجه به مطلبی که قبل تر گفتیم با توجه به این که توسط شرکت سازنده خودرو شما به طور مثال رنو به طور اختصاصی برای خودروی شما طراحی و تولید شده اند ، با مولفه های مختلف خودروی شما مچ و هماهنگ هستند و باعث میشوند که خودرو به صورت روان و بی عیب و با نهایت توان خود کار کند؛

اما در صورت استفاده از قطعات غیر اورجینال رنو با توجه به این دانش شرکت سازنده قطعه درباره خودرو شما به اندازه دانش خود شرکت سازنده خودرو شما یا همان رنو نیست؛ ممکن است عملکرد خودرو در زمینه های فنی ،  ایمنی و…. دچار مشکل شود و با ایراد کار کند .

۲ – قطعات اورجینال تست شده هستند

احتمالا میدانید که خودرو ساز های آمریکایی و اروپایی برای نمونه همین رنو قبل از این که خودرو طراحی و تولید شده خود را وارد بازار کند آن ها را مورد تست های تصادف و ایمنی قرار میدهد تا کیفیت و درجه ایمنی خود را مورد بررسی قرار دهد؛ به طوری که نحوه عملکرد تمامی قطعات و قسمت های اورجینال خودرو که وسط رنو تولید وبر روی خودرو نصب شده است در آزمون تصادف مورد بررسی قرار میگیرند تا واکنششان در زمان تصادف و پس از آن مورد بررسی قرار بگیرد تا در هنگام وقوع حادثه خودرو و قطعات آن واکنش خوبی از خود نشان بدهند؛

این در صورتی است که شرکت های متفرقه تولید کننده قطعات رنو همچین آزمون هایی از قطعات خود نمیگیرند ، یا این که بهتر یگوییم اصلا نمیتوانند همچین آزمونی بگیرند ینی امکانات آن را ندارند.

۳ – قطعات اورجینال عمر طولانی تری دارند

با توجه به این که این قطعات بسیار متداول تر از قعطات با برند متفرقه استفاده شده اند ، در استفاده های مخلف ثابت شده است با توجه به این که ساخت قطعه توسط شرکت خودروسازی برای مثال رنو و متناسب با استاندارد های این شرکت انجام میشود ، عمر طولانی تر و ماندگاری بیشتری دارند و دیر تر خراب میشوند.

۴ – قطعات اورحینال ثابت شده هستند

این قطعات به سبب این که خود توسط شرکت های خودروسازی تولید شده اند به جز تست تصادف و ایمنی که پیشتر گفتیم تحت تست های بسیار دیگری نیز قرار گرفته اند .

https://imedad.net/uploads/summernote/1643477078_a89.jpg

برای نمونه ما شرکت رنو را نام میبریم ؛ این شرکت به مانند اغلب خودروسازی های بزرگ دنیا قبل از این که خودرو را به بازار عرضه کند ابتدا خود خودرو و قطعات آن را مورد آزمایش و تست های بسیاری قرار میدهد.

این تست ها معمولا دامنه وسیعی از تست های عملکردی را شامل میشوند به مانند تست در دمای بسیار بالا ، تست در شرایط تکان های شدید ، تست باز و بسته شدن قطعه به دفعات بسیار زیاد و بسیاری از تست های دیگر که خود شرکت رنو با استفاده از امکانات سخت افزاری مثل ربات های پیچیده و سایر ابزار های قوی و گرانقیمتی که دارد انجام میدهد تا قطعات اورجینال علاوه بر این که برای خودرو مناسب باشد با شرایط استفاده های مختلف نیز هماهنگ باشد تا در صورت استفاده به شکل های گوناگون از خودرو عملکرد آن دچار مشکل نشود ؛ البته ناگفته نماند که تمامی این تست ها بر روی قطعات اورجینال قبل از عرضه به بازار توسط رنو انجام میشوند.

۵ – صرفه جویی در پول

با توجه به نکاتی که در قبل گفتیم مثل تست های انجام شده توسط شرکت و عمر طولانی تر قطعات به وضوح میتوان فهمید که استفاده از قطعات اورجینال خودروسازی ها و به موازات آن قطعات اورجینال رنو به دلیل این که امتحانات خودرو را در تست های رنو پس داده و عمر طولانی تر و ماندگاری بیشتری دارند باعث این میشوند که قطعه خودرو رنو شما دیر تر خراب شده و در نتیجه دیر نیاز به تعمیر و خرج پول برای آن پیدا کند.

در این قسمت به برخی دلایل استفاده از قطعات اورجینال و مزایای آن پرداختیم ،  حال به سراغ قسمت بعدی میرویم که به یکی دیگر از سوال های ما در باره قطعات اورجینال پاسخ میدهد.

آیا تمامی قطعات اورجینال را خود شرکت خودرو سازی انجام میدهد ؟

پاسخ این سوال خیر است ؛ شرکت های خودرو سازی برای مثال رنو با توجه به این که بازار فروش و خدمات  گسترده ای دارد نمیتواند تمام نیاز تولید قطعه خود را تامین کند به همین دلیل نیاز دارد تا علاوه برخ تولید ساخت قطعات اورجینال خود ، فرمول ساخت قطعات اورجینال خودرو های خود را در اختیار برخی شرکت های قطعه سازی معتبر قرار دهد تا قسمتی از نیاز تولید قطعات اورجینال رنو را آنها برطرف سازند.

https://imedad.net/uploads/summernote/1643477095_a88.jpg

آیا میتوان قطعه اورجینال خودرو را در هر تعمیرگاهی نصب یا تعویض کرد ؟

پاسخ این سوال کمی پیچیده است ؛ زیرا میشود که این کار را کرد ، حتی خود شما نیز اگر بلد باشید میتوانید اما در این زمینه بهتر آن است که این کار را به تعمیرگاه و افرادی بسپارید که در زمینه برند خودروی شما متخصص اند و یا به طور تخصصی در زمینه خودروی شما فعالیت میکنند؛

به طور مثال اگر خودروی شما از برند رنو است بهتر است تعمیرات خودروی خود را در تعمیرگاه رنو با قطعات اورجینال رنو انجام دهید.

نتیجه بحث چیست ؟!

با توجه به نکاتی که گفتیم احتمالا متوجه شده اید که استفاده از قطعات اورجینال خودرو چه اهمیت و مزایای در زمینه های مالی ، عملکردی ، فنی و عمری برای شما و خودروی شما دارد و به کارکرد بهتر و عمر بیشتر خودروی شما کمک میکند.

پس با توجه به همه این ها به جرئت میتوانیم بگوییم که استفاده از قطعه اورجینال از همه جنبه ها توجیه دارد و بهتر است که در خودروی خود تنها از قطعات اورجینال استفاده کنید ؛ به طوری که اگر خودروی رنو دارید حتما برای تعمیر به تعمیرگاه تخصصی رنو با قطعات اورجینال مراجعه کنید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.